-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

136 3 1
                                    

Sir Hayren memandang Khalisha yang sedang tidur diatas sofa itu.

Perlahan - perlahan dia menyentuh dahi Khalisha menggunakan telapak tangannya.

'panas' kata Sir Hayren perlahan.

"SAYANG. BANGUN MINUM AIR NI SIKIT." Lembut sahaja cara Sir Hayren mengejutkan Khalisha.

Khalisha masih tidak sedar.

Dengan perlahan Sir Hayren menepuk bahu Khalisha supaya bangun.

Perlahan - perlahan mata Khalisha terbuka menandakan dia sudah bangun.

"ABANG NAK APA?" soal Khalisha.

"BANGUN. MINUM DULU." kata Sir Hayren.

"TAK NAK ISHA PENING.." kata Khalisha sambil memegang dahinya.

"BANGUN SAYANG." arah Sir Hayren. Khalisha hanya diam sahaja.

"BANGUN FARLYNA."Sir Hayren berkata lagi. Namum Khalisha masih berdiam diri.

"DON'T MAKE ME SAID AGAIN FARLYNA KHALISHA." kata Sir Hayren tegas. Pantas Khalisha bangun dari baringnya.

Takut ke laki wak hahaha. -Auhtor
Diam la , janji saya da suami , author dengan readers ada? -Lisha

"KAN SENANG DARI TADI TERUS BANGUN. NAK TUNGGU ABANG CAKAP MACAM TU BARU NAK DENGAR." ujar Sir Hayren.

Khalisha hanya diam.

"NAH MINUM AIR" kata Sir Hayren sebelum menghulurkan segelas air.

Khalisha mengambil lalu meminum air tersebut.

"KEJAP LAGI KITA BALIK." kata Sir Hayren.

"WHAT! BALIK?!" soal Khalisha kuat. Nasib dah telan air kalau tak kene suamiku yang kacak lagi berketul - ketul ini. Kesian dia , disembur isteri sendiri.

"YES. BALIK" jawab Sir Hayren tenang.

"TAPI KENAPA?" soal Khalisha.

"AWAKNYA TU DEMAM. KALAU DEMAM SIKIT TAK APA INI SAMPAI PUCAT BIBIR TU. SEBAB TU ABANG SURUH BANGUN MINUM. SEBAB BIBIR DAH PUCAT. KALAU TAK , TAK ADA MAKNA NYA ABANG NAK KEJUT AWALKNYA. DAH LA SUSAH BETUL NAK KEJUT." terang Sir Hayren.

"TAPI.." belum sempat Khalisha berkata Sir Hayren memotong.

"TAK ADA TAPI - TAPI BALIK JUGA." kata Sir Hayren sebelum mengemaskan barang - barangnya.

Khalisha hanya diam , nak cakap lebih - lebih karang kene marah , ikut ajelah.

..

"ABANG ISHA NAK JUMPA ARLYNA DENGAN DEARLYNA BOLEH?" soal Khalisha lembut. 

"UNTUK?." soal Sir Hayren. "NAK BAGITAHU DIA ORANG LA YANG ISHA NAK BALIK." jawab Khalisha.

"HM. JOM." kata Sir Hayren sebelum membawa Khalisha berjumpa dengan Zafeera dan Nashihah.

Setelah sampai , Khalisha meminta Sir Hayren menunggunya di luar kelas mereka. Tidak mahu ada yang salah faham.

"AKU BALIK TAU" kata Khalisha. "OKAY. TAKE CARE." kata Nashihah. "MANA SIR?" soal Zafeera. "ADA KAT LUAR TU KENAPA?" soal Khalisha. "AKU NAK JUMPA SIR." jawab Zafeeea sebelum pergi berjumpa dengan Sir Hayren.

"SIR , JAGA ADIK SAYA EH. DIA NI KALAU DEMAM MANJA SIKIT TAU. DIA NI JENIS MENGIGAU KALAU DEMAM.  NAK MAMA LA. NAK PAPA LA. NAK ABANG LA. NAK KAKAK LA. TAPI ITU OKAY LAGI. KADANG - KADANG DIA MINTA MAKANAN MALAM - MALAM. JARANG LA DIA MINTA SEMUA TU SEKALI GUS. SO DOA - DOA LA DIA TAK MINTA SEMUA SEKALI MALAM NI." pesan Zafeera panjang.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now