Sir Hayren:
okay, goodnight my future wife. Assalamualaikum.Terus merah wajah Khalisha apabila Sir Hayren gelar kan dia sebagai 'future wife'.
'huh sabar lisha sabar.' Kata hati Khalisha mahu menenangkan dirinya sendiri. Dia toleh kearah Zafeera yang sudah lena itu. Lalu dia bangun dan meninjau Nashihah yang turut terlena.
'kalau lah aku kahwin nanti, agak agak aku boleh tinggal kan korang berdua ke, kak Arl dan Kak Dearl.?" soal Khalisha sendiri.
Dia bangun lalu pergi kebilik Harraz dan Hanani pula iaitu bilik belajar Khalisha, Zafeera dan Nashihah.
Setelah sampai dia membuka pintu dah pergi kearah adiknya yang sedang lena tidur lalu perlahan lahan dia mencium dahi kedua dua adiknya bersilih ganti.
.
.
.
.5:24 pagi.
Nashihah sudah terbangun dari tidurnya yang lena. Laju dia turun ke tempat Khalisha dan Zafeera tidur. "KAK. ADIK. BANGUN" kata Nashihah kepada Khalisha dan Zafeera. Malangnya Khalisha dan Zafeera tiada sedikit pun tanda mahu bangun.
"TENGKU ARLYNA ZAFEERA! TENGKU FARLYNA KHALISHA!" jerit Nashihah. Serentak Khalisha dan Zafeera membuka matanya dan menoleh kearah Nashihah.
"BARU PUKUL BERAPA KAU DAH KEJUT KITA ORANG" kata Khalisha sambil bangun dan terus menuju ke tandas.
"BILA NAK BANGUN?" soal Nashihah kepada Zafeera yang sedang memeluk bantalnya itu pula. Zafeera hanya diam dan bangun lalu pergi menyiapkan pakaian terlebih dahulu sebelum mandi, manakala Nashihah pula pergi menyiapkan Harraz dan Hanani.
.
.
.
.7:47
"CUBA CHAT SIR , TANYA DIA NAK PERGI RUMAH MAMA PAPA BILA" kata Zafeera kepada Khalisha.
Mereka sekarang berada di ruang tamu sedang menonton TV. Harraz dan Hanani juga ada disitu, mereka juga sudah pun bersiap untuk balik ke rumah Tuan Ezraly dan Puan Nimashalyna.
"TAPI AWAL LAGI NI, TAK BANGUN LAGI KUT" kata Khalisha.
"JARANG LA LETCURER BANGUN LAMBAT" kata Nashihah pula, Zafeera mengangguk setuju. "OKAY KEJAP" kata Khalisha lalu membuka telefonnya.
Khalisha:
Assalamualaikum, Sir..Sir Hayren:
Waalaikumussalam, ya kenapa?
Khalisha:
Maaf ganggu, saya nak tanya sesuatu ni.Sir Hayren:
Ya, Apa yang nak ditanyakan tu?Laju tangan Zafeera tepuk belakang kepala Khalisha dengan kuat.
"BODOH LA KAU NI, ASAL TAK CAKAP TERUS TERANG JE" marah Zafeera kepada Khalisha.
"KAU ASAL NI? PAGI PAGI DAH MARAH" soal Nashihah sambil gelak manakala Khalisha menjeling tajam Zafeera.
"KEJAP LA, KALAU AKU CAKAP MACAM TU , NAMPAK AKU MACAM TAKDA ADAB" kata Khalisha.
"BUKAN MEMANG TAKDA KE?" soal Zafeera kepada Khalisha, terselit niat untuk memerli. "PFFT-" Nashihah tahan gelak dengan tanganya menutupi mulut
Khalisha:
Harini Sir akan datang rumah mama
papa saya kan?Sir Hayren:
Ya, kenapa?Khalisha:
Sir nak pergi bila?Sir Hayren:
Kejap lagi rasanya, nak bagi tahu
mommy saya dahulu.Khalisha:
Err, baik.
.
.
.
."SIR CAKAP KEJAP LAGI, KITA GERAK DULU LA" kata Khalisha kepada Zafeera dan Nashihah.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...