Sebulan kemudian..
21 April 2023.
Harini ialah hari perkahwinan Tengku Muhammad Hayren Naufal bersama Tengku Farlyna Khalisha.
Harini juga hari yang paling bermakna buat Zafeera, Nashihah, Ammar Danily, Harraz, Hanani, Sir Hayrien, Sir Hayrden, Haylina, Tuan Hayzren, Puan Amaya, Tuan Ezraly dan Puan Nimashalyna. Begitu juga dengan Khalisha dan Sir Hayren, mereka akan menjadi sepasang suami isteri.
.
.
.
.
"YA ALLAH CANTIK NYA KAU DIK, INSECURE LAH" ujar Nashihah."EHE TENGOK LA SIAPA BUAT" kata Zafeera .
Khalisha tersenyum nipis. Dia masih lagi belum bersedia untuk menjadi seorang isteri kepada pensyarahnya sendiri dan dia juga takut dia tidak mampu jalankan tanggung jawab nya sebagai seorang isteri yang baik kepada suami.
Khalisha sudah bersiap untuk ke pelamin.
Make up nya yang di buat oleh Zafeera tidak terlalu tebal kerana dia tidak mahu terlihat cantik terlalu tebal dengan makeup dan dia juga malas mahu membersihkan nya.
Baju nya sangat cantik, berwarna white black gold . Warna yang dipilih oleh Sir Hayren.
Perlahan - perlahan air mata Khalisha menitis jatuh ke pipi. Terkejut Zafeera dan Nashihah yang berada di sisi Khalisha.
"HEI, KAU KENAPA?" tanya Nashihah. "WAH LU JANGAN BEGINI MAT, MAKE UP LU TU WA BUAT TAU" ujar Zafeera. "AKU TAKUT" kata Khalisha sambil tersedu - sedu akibat menangis.
"LAH KAU NAK TAKUT APA? BUKAN KAU YANG AKAD NIKAH" kata Zafeera. "HAAH LAH, APA YANG KAU NAK TAKUT?" soal Nashihah. "AKU TAKUT LEPAS NI AKU DAH TAK BOLEH KELUAR DENGAN KORANG BERDUA" kata Khalisha.
"SIAPA KATA?" soal Nashihah. "YELA NANTI DAH KAHWIN MESTI SIR HAYREN TAK BAGI" ujar Khalisha pula. "APA PASAL DIA TAK BAGI PULA. DIA NAK KURUNG KAU KAT RUMAH BUAT PERKASAM KE APA? DIA BAGI PUNYA JANGAN RISAU ADIK.." kata Zafeera sambil mengusap belakang badan Khalisha lembut, mahu menenangkan adiknya.
"IYA. NANTI AKU SURUH SIR HAYRIEN PUJUK SIR HAYREN" kata Nashihah pula. Terus Khalisha dan Zafeera memandang kearah Nashihah. "WHAT?" soal Nashihah pelik apabila mereka berdua melihatnya serentak.
"WAH ADA APA APA KE NGAN SIR?" soal Zafeera. "EH MANA ADA, KAU JANGAN EH" kata Nashihah pula. "UI BAU BAU NASI MINYAK LEPAS AKU NI" kata Khalisha mengusik. Laju tangan Nashihah menepuk pelahan belakang kepala Khalisha perlahan. "NASI MINYAK KAU PUN BELUM AKU RASA, HEBOH AKU PULAK". Terus mereka gelak.
"JADI ISTERI YANG BAIK, JANGAN MELAWAN CAKAP LAKI KAU, DIA TU PENSYARAH KAU TAU HA INGAT SIKIT HAHAHHA NANTI KENE STUDY HARI HARI" ujar Zafeera sambil gelak nya. "YA ALLAH ZAFEERA" ujar Nashihah tahan gelak. Khalisha hanya menjeling.
"HA HA. LAWAK SANGAT. NANTI KAU KAHWIN DENGAN SIR HAYRDEN OR SIR HAYRIEN TUNGGU LAH NASIB. ZAFEERA NANTI KAU KAHWIN DENGAN SIR HAYRDEN CONFIRM PENAT NAK LAYAN DIA YANG BERPERANGAI BUDAK TU, NASIB COMEL. NASHIHAH NANTI KAU KAHWIN DENGAN SIR HAYRIEN CONFIRM SEHARI TU KAU BERCAKAP DENGAN DIA BERAPA KALI JE, DIA KAN TAK BANYAK CAKAP. ALHAMDULILLAH AKU DAPAT SIR HAYREN YANG NORMAL" ujar Khalisha panjang.
Terkedu terus Zafeera dan Nashihah, hilang tawa mereka. "DAMN" kata Zafeera. "SETEPEK" kata Nashihah pula.
.
.
.
.
"UHUK UHUK UHUK" batuk Sir Hayrden. "KAU DAH KENAPA?" soal Sir Hayren. "AKU TERSEDAK. AKU RASA ADA ORANG CAKAP BENDE TAK ELOK PASAL AKU LAH" kata Sir Hayrden. "DAHLAH KAU" kata Sir Hayrien pula."WOI. KAU KENAPA ORANG NAK KAHWIN HAPPY LAH!" jerit Sir Hayrden kepada Sir Hayren. "ANJAY, ORANG TU DAH TAK SINGLE" ujar Sir Hayrien pula. Sir Hayren hanya senyum. Tak sangka masa berlalu sangat pantas. Pejam celik - pejam celik sudah pun tiba hari perkahwinan mereka berdua.
"RDEN, RIEN DAH. KITA BILA?" soal Sir Hayrien kepada Sir Hayrden. "TULA. ENTAH LA BILA" kata Sir Hayrden sambil tangannya diletakkan didagu seperti sedang memikir bilakah jodohnya akan tiba. "KAU TAK LAKU. TAKDA SIAPA NAK" kata Sir Hayrien selamba. "WAH NI KURANG AJAR NI BANG" kata Sir Hayrden pula. Sir Hayrien hanya senyum sahaja.
"LEK LAH. TU BAKAL KAKAK IPAR AKU ADA TU DUA ORANG, PERGI LA TRY" kata Sir Hayren. "DAH JADI HAK MILIK AKU DAH SORANG TU TAK PERLU TRY." ujar Sir Hayrien. Laju Sir Hayren dan Sir Hayrden memandang Sir Hayrien. Sir Hayrien hanya menjungkitkan keningnya.
"DALAM DIAM EH, FAHAM BANG FAHAM" ujar Sir Hayren. "PEH TAK AJAK SIOT" kata Sir Hayrden. "MENDE. AKU NAK AJAK KAU BUAT APA PULAK" kata Sir Hayrien.
"YA TAK YA JUGAK EN. TAKKAN AKU NAK JADI ORANG KETIGA, AKU TERSELIT KAT TENGAH TENGAH" kata Sir Hayrden pula. Sir Hayrien hanya menjeling.
"HA KAU JADI SUAMI YANG BAIK, BERTANGGUNG JAWAB, JAGA MEMBER TU ELOK ELOK. KALAU ADA CALAR MEMANG KAU KENE BUNUH NGAN ABANG DIA. TAK ABANG DIA DEARLYNA OR ARLYNA HA HA HA HA" kata Sir Hayrden. Sir Hayren mengangguk.
"KAU BANG?" soal Sir Hayrden kepada Sir Hayrien sambil mencuit tangan Sir Hayrien.
Sir Hayrden mahu menyuruh Sir Hayrien memberikan nasihat kepada Sir Hayren. "APA?" soal Sir Hayrien kembali. "PAYAH LAH GINI" kata Sir Hayren pasrah."SIAN BAKAL ISTERI KAU. HARI HARI DIPALAU SUAMI HAHAHAHAHAH SIAN BETUL, BODOH PULAK TU. ORANG TANYA SOALAN BUKAN NAK JAWAB, DIA TANYA BALIK SOALAN. MACAM MANA BOLEH JADI PENSYARAH PUN AKU TAK TAHU LAH. DAH LA PENDIAM HAHAHA" kata Sir Hayrden sambil gelak. Sir Hayrien menjeling.
"EH SORRY SIKIT EH, AKU NGAN ORANG LAIN JE MACAM NI, DENGAN BINI AKU TAKDA NYA. AKU LAYAN DIA 24 JAM" kata Sir Hayrien. "ELEH" ujar Sir Hayrden. Sir Hayren hanya senyum.
'xlama lgi aku dah jdi suami orang mesti rindu suasana mcm ni dengan abg aku. hmm cepat masa berlalu' kata hati Sir Hayren sambil tersenyum dan memandang kearah Sir Hayrien dan Sir Hayrden.
.
.
.
.
.
"AKU NIKAHKAN DIKAU DENGAN ANAKKU TENGKU FARLYNA KHALISHA BINTI TENGKU MUHAMMAD AIDAN EZRALY DENGAN MAS KAHWINNYA SEPULUH RATUS RIBU RINGGIT TUNAI""AKU TERIMA NIKAHNYA TENGKU FARLYNA KHALISHA BINTI TENGKU MUHAMMAD AIDAN EZRALY DENGAN MAS KAHWINNYA SEPULUH RATUS RIBU RINGGIT TUNAI." "SAH?." "SAH." "ALHAMDULILLAH."
.
.
.
"ADIK SALAM SUAMI" arah Puan Nimashalyna lembut kepada Khalisha.Sir Hayren sudah menghulurkan tangan nya buat disalam oleh Khalisha. Dengan perlahan Khalisha menyambut huluran tangan Sir Hayren dan dengan itulah buat pertama kalinya tangan mereka bersatu, menyentuh kulit. "ASSALAMUALAIKUM BIDADARI, CINTA HATI ABANG.." ujar Sir Hayren kepada Khalisha. Membuntang mata Khalisha. "WAA--LAIKUMUS-S-ALLAM" jawab Khalisha tergagap - gagap.
"ADIK AKU DAH KAHWIN" ujar Zafeera dan Sir Hayrden serentak. Mereka berdua terus saling memandang.
Laju sahaja mata Sir Hayrden memberi wink kepada Zafeera. Terus merah pipi Zafeera akibat malu. "ARE YOU BLUSHING HM?" soal Sir Hayrden. Zafeera hanya tunduk dah senyum lalu berlari kearah Ammar Danily yang bergambar bersama Nashihah.
'huh ambik gambar tak ajak' ujar Zafeera dalam hati.
"MOMMY DIA NARAK." kata Sir Hayrden sambil senyum memandang Zafeera yang sedang berlari menuju ke Ammar Danily dan Nashihah
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...