-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

130 2 1
                                    

huaa sian nash jatuh dah dia

Harini sudah masuk seminggu Khalisha larikan diri dari berjumpa dengan Sir Hayren, dia masih belum memberikan keputusan kepada Sir Hayren. Dia juga sudah memberi tahu kepada Zafeera dan Nashihah pasal perkara ini malah Zafeera dan Nashihah menyuruhnya berkahwin dengan Sir Hayren.

Apabila Khalisha melihat Sir Hayren keluar dari rumah dia terus berlari masuk kedalam, jika ada sesiapa yang mengetuk pintu dia akan suruh Zafeera atau Nashihah dia takut orang itu Sir Hayren. Di kelas pun sama sahaja, apabila masuk kelas Sir Hayren dia akan pura pura tidak dengar apabila Sir Hayren memanggilnya.

ish ish ish teruk lisha ni.

Harini Khalisha tinggal seorang diri dirumah kerana Zafeera dan Nashihah mahu pulang ke rumah mama dan papa nya untuk menjenguk mereka apabila cuti ini. Khalisha tidak ikut kerana alasan nya mahu menjaga rumah padahal dia takut kalau terjumpa Sir Hayren. Zafeera dan Nashihah hanya melayan sahaja.

*tuk tuk tuk (bunyi ketuk pintu)

Khalisha yang sedang menonton TV di ruang tamu terus menoleh kearah pintu. 'siapa tu?' soal Khalisha didalam hati.

"ASSALAMUALAIKUM" ujar Seorang lelaki. Khalisha sedikit terkejut apabila terdengar suara orang yang sangat dikenali, siapa lagi kalau bukan Sir Hayren.

"MEMANG TAKLA AKU NAK BUKAK" kata Khalisha pelahan sambil menutup TV bagi tidak membunyikan satu suara pun kerana mahu Sir Hayren menganggap dia tiada di rumah. Dia masih lagi disofa hanya bermain telefon, dia hirau kan ketukkan itu.

' isn't a lovely all alone?. Heart made of glass, my mind of stone. Tear me to pieces, skin to bone. Hello welcome home.' deringan telefon Khalisha berbunyi nyaring tanda ada panggilan.

"BODOW LA, BUKAN MAIN KUAT LAGI MESTI SIR TAHU ADA ORANG" kata Khalisha perlahan sambil mengangkat panggilan telefon itu laku masuk kedalam bilik Sir Hayren hanya dibiarkan begitu sahaja.

ARLYNA SOMEL IS CALLING*

"YOW" ujar Khalisha apabila sudah menganggat panggilan telefon itu.

"YOW, WEI KAU ADA KAT RUMAH KAN?" soal Zafeera didalam panggilan telefon itu.

"HAAH, ASAL?" soal Khalisha pula.

"SIR HAYREN DATANG NAK HANTAR MAKANAN YANG KAU TAK BUKAK PINTU APA PASAL?" soal Zafeera kepada Khalisha, Khalisha sedikit terkejut apabila Zafeera berkata begitu.

'macam mana pulak si minah ni tahu Sir dtg?' soal Khalisha didalam hati.

"MANA KAU TAHU?" soal Khalisha pula.

"TADI SEBELUM AKU NGAN NASH PERGI RUMAH MAMA PAPA, AKU ADA PESAN DENGAN SIR SURUH TENGOK TENGOK KAN KAU MANA TAHU TER CALL POLIS LAGI KE" kata Zafeera sempat memerli Khalisha. Khalisha hanya diam.

"WOI, GI BUKAK PINTU SIAN MEMBER, BABAI!" kata Zafeera sambil menamatkan panggilan telefon itu.

"YE" ujar Khalisha apabila sudah membuka pintu dan jelas muka Sir Hayren dihadapan permukaan pintu.

Khalisha terkejut apabila seorang budak perempuan memeluk tubuhnya.

"HAI KAKAI!" ujar budak itu. "ERR HAI" kata Khalisha tidak faham.

"BUKAK PUN, INGAT KAN DAH LUPA ADA JIRAN" ujar Sir Hayren sambil memerli Khalisha, Khalisha memandang tajam kearah Sir Hayren tetapi Sir Hayren malah kenyitkan sebelah mata nya kearah Khalisha sambil tersenyum manis.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now