-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

158 2 0
                                    

haih manja Sir Hayrden ni

selepas kejadia. Zafeera, Nashihah dan Khalisha. Waktu sudah menunjuk kan 8:57

apabila mereka sudah masuk Zafeera menyuruh Nashihah membawa Khalisha masuk di bilik bagi merehat kan diri. Nashihah membawa Khalisha masuk di bilik lalu mendodoi kan Khalisha untuk tidur dan Khalisha pun tertidur apabila Nashihah mendodoi nya.

"WEI LISHA DAH TIDUR" kata Nashihah kepada Zafeera selepas keluar dari bilik. "HA OKAY OKAY, AKU NAK BAGI TAHU MAMA PASAL TADI DAN PASAL ADIK DEMAM" kata Zafeera pula. "AKU RASA JANGAN, NANTI MAMA RISAU LEPASTU SURUH KITA BALIK" kata Nashihah lagi. Siapa ke tak risau kalau anak sendiri demam. "HAIH, YELA" kata Zafeera pasrah. "BOLEH, TAPI AKU RASA KAU CALL WAKTU LISHA DAH SIHAT SEDIKIT" kata Nashihah kepada Zafeera. "BAIK, EH MALAM NI NAK MAKAN APA?" soal Zafeera. "ENTAH, KITA ODER JELA YA, MALAS LA NAK MASAK" kata Nashihah, Zafeera mengangguk tanda setuju, lalu telefon dibuka semula untuk memesan makanan.

*ding dong (loceng berbunyi)

mereka terlelap diruang tamu sewaktu menonton TV, apabila loceng berbunyi mereka tidak sedar dan tidak membuka pintu tetapi jiran depan yang buka pintu.

"ASSALAMUALAIKUM" *ding dong (abe food panda berkata)

"ERR, ENCIK CARI SIAPA YA" soal Sir Hayren apabila dia terdengar seseorang memberi salam lalu terus menuju kearah pintu dan membuka pintu. Apabila dia buka pintu dia terlihat lelaki yang sedang beradi di hadapan rumah ketiga kembar perempuan itu. "OUH JIRAN YA?" soal abang itu. Sir Hayren mengangguk. "SAYA NAK HANTAR MAKANAN TAPI TAK MUNCUL ORANGNYA" kata abang itu kepada Sir Hayren. "OUH FAHAM, KEJAP YA BAGI SAYA TENGOK" kata Sir Hayren sambih pergi kearah pintu rumah Zafeera, Nashihah dan Khalisha, lalu dia mengetuk pintu itu sekuat yang boleh. "WOI AGAK AGAK LE! DAH MALAM JAMBU! APA KAU BUAT DEPAN RUMAH ANAK DARA ORANG TU?!" soal Sir Hayrden di dalam rumah.

suara tu bang kalau bole kuat lagi.

"ERR, SIAPA TU?" soal abang tu kepada Sir Hayren. Terkejut member tiba tiba orang jerit. "MAAF TU ROKIAH PERLIHARAAN SAYA" kata Sir Hayren kepada abang itu. "ROKIAH?" soal abang itu tidak faham, Sir Hayren hanya senyum lalu mengetuk kembali pintu rumah Zafeera, Nashihah dan Khalisha.

Khalisha yang sudah tersedar kerana terdengar ada seseorang mengetuk pintu sekuat alam, pada mula nya dia tidak mahu buka kerana takut tetapi apabila dia terdengar suara Sir Hayrden menjerit dia berani kan diri untuk buka.

ko bayang kan le betapa kuat nya suara si reden ni.

"IYA?" soak Khalisha apabila membuka pintu. Khalisha sedikit terkejut apabila melihat Sir Hayren begitu juga dengan Sir Hayren terkejut kerana Khalisha yang membuka pintu. "NI PUAN, MAKANAN YANG PUAN ODER" kata abang itu sambil menghulur kan makanan itu kepada Khalisha, Khalisha pandang abang itu tanda tidak faham.

'bila masa seketika nya pula aku oder makanan ni' kata hati Lisha.

Khalisha menoleh kearah Zafeera dan Nasihah yang lena tidur lalu terpikir sesuatu.

'dia orang oder rasanya' kata Khalisha dalam hati.

"AH YE BANG, TERIMA KASIH" kata Khalisha lalu menyambut huluran itu. Abang itu mengangguk lalu pergi dari situ. "ER SAYA MASUK DULU SIR" kata Khalisha kepada Sir Hayren. Iya Sir Hayren masih disitu. "KEJAP" kata Sir Hayren dan sempat memegang lengan Khalisha yang berlapik tanda menghalang Khalisha pergi. "IYA SIR, ADA APA?" soal Khalisha malas. Dia masih merajuk kepada Sir Hayren.

AWAK MARAH SAYA LAGI KE SAYANG?" soal Sir Hayren.

ee aku pulak yg geli hueheuhe.

"EE, SIAPA SAYANG SIR?" soal Khalisha apabila Sir Hayren bertindak memanggilnya dengan panggilan 'sayang'.

"O YELA KITA SEDAR KITA NI SAPA KAN, TAKDA SIAPA  NAK SAYANG KITA" kata Sir Hayren, suara nya dibuat buat sedih.

"ERR, SAYA GURAU JE SIR, JANGAN BEGITU..YELA SUKA HATI LA NAK PANGGIL APA PUN" kata Khalisha pula.

"BOLEH, TAPI AWAK KENE MAAF KAN SAYA DAHULU, JANGAN MERAJUK LAGI" kata Sir Hayren kepada Khalisha.

"EH, SIBUK JE,

SUKA HATI KITA LA" kata Khalisha. "IYA SAYA MEMANG SUKA HATI AWAK TAPI HATI AWAK TAK SUKA HATI SAYA, SIAN HATI SAYA..KAN?" Soal Sir Hayren kepada Khalisha.

Khalisha terdiam lalu berkata "ERR TAK TAHU LA" kata Khalisha.

"EHM EHEM KAMI DARI PEJABAT AGAMA ISLAM MAHU MENANGKAP ANDA KERANA DUDUK BERDUAAN DI MALAM HARI TAMBAH BUKAN MUHRIM" kata Sir Hayrden.

"AMENDE SIA" kata Sir Hayrien pula.

"EH SIR HAYRDEN, SIR HAYRIEN JANGAN SALAH FAHAM SAYA- PFUTT, HAHAHAHHHAAHAHAHAH" kata Khalisha tetapi tidak sempat kerana terlihat pakaian Sir Hayrien.

"ENGKAU APA PASAL? HAHAHHAHAHA, ROKIAH AKU DAH JADI PAK USTAZ DARKWEB" kata Sir Hayren apabila melihat pakaian Sir Hayrden.

"AKU DAH CAKAP DIA DEGIL, NAK JUGA PAKAI SONGKOK HANAF TU, BESAR NAK MAMPUS" kata Sir Hayrien, Sir Hayrden sudah mencebik.

"HANAF TU SIAPA?" soal Khalisha.

"HANAF TU MEMBER DIA, KAWAN DIA BAGI SONGKOK TU DEKAT SIR HAYRDEN TAPI BESAR SANGAT TU YANG MUNCUL HIDUNG JE TU, MATA DAN DAHI DAH TAK NAMPAK" terang Sir Hayrien.

"LAH HAHHAHAHAHA, TERSEDAK ARLYNA ZAFEERA KALAU TENGOK SIR MACAM INI" kata Khalisha kepada Sir Hayrden.

Sir Hayrden yang sedari tadi mencebik itu terus terdiam lalu menoleh kearah Khalisha sebelum mengatakan sesuatu "JANGAN BAGI TAHU ARLYNA TAU, KALAU TAK MALU TUJUH KETURUNAN SAYA NI" kata Sir Hayrden kepada Khalisha.

"BAIK PAK USTAZ DARWEB BAK KATA SIR HAYREN"  kata Khalisha, Sir Hayrien dan Sir Hayren gelak manakala Sir Hayrden mencebik tanda merajuk.

Pakaian Sir Hayrden.

Jubah putih yang labuh
Songkok sebesar alam, dia pakai sampai tak mampak mata, nampak hidung je sebab besar sangat, siapa suruh pakai songkok Hanaf kan da muncul hidung je. Haih la pak ustaz darkweb




Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now