"REREN, BAWAK LA ISTERI REREN TU NAIK BILIK. NAMPAK MACAM PENAT SANGAT JE" ujar Puan Amaya kepada Sir Hayren. Sir Hayren memandang Khalisha yang berada disebelahnya. Khalisha kelihatan penat dengan mata nya yang hampir tertutup itu kerana mengantuk. Khalisha tersentak apabila namanya disebut. "ER. TAKPA MOMMY. ISHA OKAY JE. KITA SETTLE KAN DULU BARU REST" kata Khalisha. Sir Hayren tersenyum nipis tampa orang lain tahu.
'comel je bahasa kan diri as Isha' kata hati Sir Hayren.
"AWAK TU PENGANTIN. NAIK JE TAKPA. NI HAYREN BAWAK ISTERI KAMU NAIK" ujar Tuan Hayzren. Sir Hayren mengangguk. Sir Hayren terus memegang tangan Khalisha dan bawa kebilik hotel mereka. Khalisha agak terkejut apabila pertama kali lelaki yang bukan abangnya ataupun yang lain menyentuhnya tidak berlapik maksud ya sentuh secara bersentuhan kulit.
.
.
.
.
Usai Sir Hayren dan Khalisha masuk kebilik mereka lalu menutupi pintu dan juga mengunci pintu. Laju tangan Sir Hayren membawa Khalisha di belakang permukaan pintu lalu mengepung Khalisha ditengah - tengah badannya. Tangan Sir Hayren diletakkan disisi tepi kepala Khalisha. Bermaksud Khalisha sudah pun berada di tengah - tengah. Muka mereka juga agak rapat sehingga dapat merasa hembusan nafas masing - masing."NAK EXPLAIN APA - APA PASAL TADI?" soal Sir Hayren dingin. Khalisha diam tidak berkata apa - apa. Khalisha takut. "CAKAP FARLYNA." tegas nada Sir Hayren berkata. "ER.. SEBENARNYA.."
"dulu Isha pernah suka seseorang ni nama dia Ajwad. Dulu je, sekarang tak dah. And one day yang masa Sir jumpa Isha kat taman tu sebab Isha sedih Ajwad dah tunang. And dia pun kahwin dengan isteri dia. Lepastu masa kita kahwin tu Arlyna kata dia nampak Ajwad. Isha pun nampak Ajwd sengan isteri dia. Lepastu Arlyna tanya Isha if Isha ada jemput dia ke. Tapi Isha tak jemput pun. Rupanya Dearlyna yang jemput Ajwad. Tu yang Dearlyna tanya Isha suka Ajwad lagi ke."
Khalisha sudah membuka cerita dari awal sampai habis. Sir Hayren hanya diam dan mendengar sahaja apa yang diceritakan oleh Khalisha. Sempat juga dia mengusya wajah comel Khalisha sewaktu bercerita.
"SIR JANGAN LA MERAJUK DENGAN ISHA" pujuk Khalisha. Sir Hayren sembunyikan senyum.
"SO, AWAK SUKA DIA LAGI?" soal Sir Hayren bernada dingin tetapi sedikit lembut. "TAK. ISHA DAH TAK SUKA DIA DAH." kata Khalisha jujur. Dia juga sudah berfikir untuk bahasa kan dirinya sebagai "ISHA" didepan keluarga Sir Hayren ataupun didepan Sir Hayren. "BOLEH PERCAYA KE NI?" soal Sir Hayren. "BETUL. KALAU SIR TAK PERCAYA BOLEH TANYA KAKAK ISHA" kata Khalisha. Sir Hayren hanya diam sahaja dan tenung sahaja wajah Khalisha. Khalisha perasan Sir Hayren sedang merenung wajahnya. Wajah Khalisha sudah memerah akibat malu. "ARE YOU BLUSHING, SAYANG?" soal Sir Hayren bernada lembut dan juga mengusik.
"SIR ISHA DAH RIMAS. ISHA NAK TUKAR BAJU DULU." kata Khalisha ingin mengelak. Sir Hayren sudah tersenyum puas. Dia terus mengalih kan tangannya disisi Khalisha dan berhenti mengepung Khalisha. Tetapi tangan Sir Hayren pantas memegang tangan Khalisha lalu mengepung Khalisha semula. Khalisha terkaku ditempatnya. Perlahan - perlahan tangan Sir Hayren membuka pin tudung Khalisha dan tudung Khalisha. Dan akhirnya terselah juga mahkota yang selalu Khalisha tutup itu terbuka didepan lekaki yang halal baginya.
"PRETTY." ujar Sir Hayren selepas nampak Khalisha tidak bertudung. Rambut Khalisha diikat kerana mahu memakai tudung. Perlahan - perlahan tangan nya membuka ikatan rambut Khalisha. Sungguh cantik rambutnya. Berwarna sedikit perang. Warna asal rambut Khalisha. Lurus. Panjang sehingga pinggang. Khalisha hanya diam tidak berkata apa - apa. "BETTER." ujar Sir Hayren lagi. Sir Hayren lebih suka jika Khalisha tidak mengikat rambutnya. "ISHA NAK MANDI DULU. BYE" kata Khalisha.
Khalisha laju masuk kedalam tandas. Tetapi sialnya apabila zip belakang baju pengantin nya susah untuk dibuka. Sudah puas Khalisha mencuba tetapi tidak dapat juga buka. Perlahan - perlahan Khalisha membuka pintu tandas itu dan menjengukkan kepala nya kelusr untuk mecari Sir Hayren. Dia nampak Sir Hayren sedang baring diatas katil sambil bermain telefonnya. Dengan berhati - hati dia keluar dari tandas itu dan Sir Hayren laju menoleh kearah Khalisha yang masih belum mandi.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...