-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

164 4 3
                                    

"Assalamualaikum" Ujar Khalisha dan Zafeera Serentak

"WOI BUKAK PINTU WOI!" Jerit seorang lelaki

"EH KEJAP LA BAGI AKU PAKAI BAJU DULU!" kata seorang lagi lelaki.

"WHAT? PAKAI BAJU? DIA ORANG BOGEL KE MAT?" soal Khalisha kepada Zafeera apabila mendengar jerita lelaki tadi. Zafeera hanya gelak.

"YA WALAIKUMUSSALAM" kata Sir Hayren sebelum membuka pintu. Sir Hayren terkejut apabila melihat Khalisha.

Begitu juga dengan Khalisha, dia juga terkejut melihat Sir Hayren yang membuka pintu.

"ERR NAH, KAU BAGI LA AKU NAK MASUK" kata Khalisha sambil memberi bekas itu lalu mahu pergi, apabila dia mahu pergi Zafeera memegang pergelangan tangan nya.

"TUNGGU LA SAYA" kata Zafeera dengan manja nya.

'mula da perangai dia, ni kalau aku tinggal naya menangis budak ni' kata hati Lisha.

Mahu tak mahu dia terpaksa jugak berpatah kembali lalu diri bersebelahan Zafeera, dia memandang tepat lain dan tidak memandang Sir Hayren.

"TEPAT TU LEBIH HENSEM DARI SAYA KE?" soal Sir Hayren apabila melihat Khalisha tidak memandang kearah nya.

Khalisha tahu soalan itu dituju padanya tapi pura pura tidak dengar.

"ERR, SIR NI NASHIHAH BAGI" kata Zafeera mahu membangkit kan suasana, dia menghulur kan bekas itu kepada Sir Hayren.

'dah diam je masing ii sampai kesubuh kt sini' kata hati Zafeera.

"HA? UNTUK APA NI?" soal Sir Hayren lalu mengambil huluran bekas Zafeera itu.

"ERR TADI KAN SIR HAYRDEN MINTA, TU YANG NASHIHAH SURUH BAGI" kata Zafeera pula.

"LAH, SAYA KAN DAH CAKAP TAK PERLU DENGAR CAKAP SI ROKIAH TU" kata Sir Hayren.

"EH TAKPE LA SIR, REZEKI JANGAN DITOLAK" kata Zafeera pula. Khalisha masih memandang kearah lain.

"HAIH BAIKLAH KALAU BEGITU, TERIMA KASIH YA ARLYNA" kata Sir Hayren sambil memandang kearah Zafeera lalu tersenyum sedikit.

"TERIMA KASIH JUGA FARLYNA, WALAUPUN AWAK LEBIH GEMAR TENGOK DEPAN TU DAN BUKAN SAYA" kata Sir Hayren kepada Khalisha. Khalisha hanya mengangguk sedikit tapi masih memandang arah lain.

""WOI HANTU AKU SURUH BUKAK PINTU BUKAN SURUH BUAT PINTU LA JAMBU!!" jerit Sir Hayrden dari dalam.

Zafeera dan Khalisha sedikit terkejut apabila Sir Hayrden menjerit tiba tiba.

"ITU LA PADAH DAPAT ABANG MACAM ROKIAH" kata Sir Hayren. Khalisha menahan gelak manakala Zafeera sudah gelak.

"YE YE KEJAP!" jerit Sir Hayren pula kepada Sir Hayrden. "BANYAK LA KAU PUNYA KEJAP! AKU DENGAR SUATA ARLYNA TAU! KAU JANGAN NAK MENGGATAL EH, MASUK SEKARANGG!!!!!" jeritan maut Sir Hayrden.

'tadi rien, ni reden pula, bole gila aku kalau macam ni hari hari' kata hati Sir Hayren.

"WEI TAKDA MASA AH NAK MENGGATAL KAN ARLYNA KAU, FARLYNA AKU PUN TAK HABIS LAGI MERAJUK NGAN AKU!" jerit Sir Hayren pula. Khalisha dan Zafeera memandang sesama sendiri.

'aik apa pasal kita pula kene?' ujar mereka secara berbisik.

"ERR KAMI MASUK DULU SIR BYEE, ASSALAMUALAIKUM SIR" kata Khalisha lalu menarik tangan Zafeera hingga masuk kerumah.

"WAALAIKUMUSSALAM FARLYNA.. SAYANG" ujar Sir Hayren pula. Tetapi Khalisha dan Zafeera tidak dengar kerana mereka sudah pun berada di dalam rumah.

"SIAPA SAYANG KAU?" soal Sir Hayrien.

"ERR TAKDA APA APA AH BANG" kata Sir Hayren sebelum berlalu pergi.

"EHH JAMBU, APA KAU MEMANG TAK RETI TUTUP PINTU EH?" soal Sir Hayrien apabila Sir Hayren hanya berjalan tidak menutup pintu. "NAMA AKU HAYREN" jawab Sir Hayren selamba.

"EH, ALANG ALANG KAU KAT SITU KAN BANG, APA KATA KAU TOLONG TUTUP KAN..TERIMA KASIH EPAL KU SAYANG" kata Sir Hayren lalu pergi kearah Sir Hayrden yang sedap melantak makanan yang Sir Hayrien masak.

  Sir Hayrien menjeling adiknya lalu menutup pintu.

gelojoh Sir Hayrden ni, nama ja Pensyarah. Dahla makan berdiri.

"WOI BANG, MAKAN TAK RETI DUDUK EH BANG, APE BENDE LA DIRI" kata Sir Hayren lalu duduk dan meletak kan bekas yang diberi jiran depan itu tadi.

"YOKKO, EH APA TU?" soal Sir Hayrden apabila melihat satu bekas itu, dia duduk di sebelah Sir Hayren.

"NIHA, DAK DEARLYNA BAGI, DIA KATA KAU MINTA KAN DIA BAGI LA" ujar Sir Hayren.

Sir Hayrien yang mendengar itu dan waktu dia berjalan di belakang Sir Hayrien itu terus menepuk kuat kepala Sir Hayrien.

setepek.

"TAK MALU EH KAU? MINTA ORANG MAKANAN" ujar Sir Hayrien.

"ADUH SAKIT LA BANG EPAL, MANA ADA MINTA CUMA GURAU JE. TAK TAHU PULA DAPAT, REZEKI NI..JANGAN DITOLAK LAGI LAGI DEARLYNA MASAK" kata Sir Hayrden nama 'dearlyna' ditekan kan.

Sir Hayrien yang mendengar adiknya melibat kan Dearlyna terus memandang tajam kearah adiknya.

"SEBELUM AKU TERAJANG KAU BETTER STOP PANGGIL AKU EPAL. AKU ADA NAMA. HAYRIEN. HAYRIEN ADHAM." ujar Sir Hayrien dingin.

"JANGAN GITU BANG EPAL, TAKUT SAYA, KAN ADIK JAMBU?" soal Sir Hayrden sambil menoleh kearah Sir Hayren.

"MENDE KAU NI BANG ANGGUR" kata Sir Hayren apabila sedari tadi diam dan melihat drama yang dilakon oleh Sir Hayrden.

Sir Hayrien menjeling tajam Sir Hayrden manakala Sir Hayrden sudah senyum tidak bersalah.

best la dia orang semua... makan ada tambah lauk jiran😻.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now