-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

138 1 5
                                    

Sir Hayren dan Khalisha sedang menuju kerumah Sir Hayrien, Sir Hayrden , Zafeera dan Nashihah.

Inila rutin mereka berdua jika mahu ke university. Khalisha tidak mahu semua orang tahu yang dia berkahwin dengan Sir Hayren. Pensyarahnya sendiri.

Jadi tiap hari Sir Hayren dan juga Khalisha akan pergi ke rumah Sir Hayrien , Sir Hayrden , Zafeera dan Nashihah. Khalisha akan pergi ke university bersama Zafeera dan Nashihah manakala Sir Hayren pula akan pergi ke university bersama Sir Hayrien dan Sir Hayrden.
.
.
.
.
"ASSALAMUALAIKUM. LET'S START OUR MATHEMATICS CLASS NOW." ujar Sir Hayrden dingin.

jarang sekali nak tengok abe reden serious.
..

"SO DISEBABKAN SAYA DAH LAMA TAK FEELING VIBE - VIBE SEKOLAH I WANT TO GIVE YOU HOMEWORK OKAY?. MAKE SURE BUAT." kata Sir Hayrden serious.

"OPEN PAGE 45 NOW AND JAWAB SEMUA SOALAN DALAM KERTAS OR ANYTHING YANG BOLEH DITULIS , JANGAN GUNA TISU SUDAH" kata Sir Hayrden.

Khalisha , Zafeera dan Nashihah hanya diam begitu juga dengan yang lain.

"OKAY CLASS , NANTI JUMPA LAGI. ASSALAMUALAIKUM, BYE!" ucap Sir Hayrden sebelum pergi.

..

"SIR HAYRDEN TU BILA DEPAN - DEPAN NAMPAK MACAM RIANG JE ORANG NYA KAN? MACAM TAK CUKUP UMUR JE. KALAU ORANG FIRST TIME TENGOK DIA MESTI TAK PERCAYA DIA LECTURE MATHEMATICS." kata Zafeera.

"BETUL AKU SETUJU." kata Nashihah. Khalisha hanya diam. Khalisha pening , tidak tahu mengapa.

"MANA MISS NAYLA NI. LAMBAT NYA" kata Zafeera. Nashihah dan Khalisha hanya diam.

"WEI LISHA KAU KENAPA?" soal Nashihah kepada Khalisha.

"ENTAHLA , AKU PENING LA" jawab Khalisha.

"KAU OKAY TAK NI?" soal Zafeera.

"OKA- WEI AKU NAK MUNTAH!!" jerit Khalisha sebelum berlari ketandas lalu memuntah didalam mangkuk tandas.

Zafeera dan Nashihah mengikut Khalisha ketandas.

"WEI KAU OKAY TAK?" soal Nashihah.

"AKU PENING." jawab Khalisha.

Zafeera seperti sedar akan sesuatu.

"ADIK KAU MENGANDUNG EH?!" soal Zafeera tidak sengaja terkuat.

Beberapa orang yang berada didalam tandas terus menoleh kearah mereka bertiga.

Nashihah menepuk perlahan tangan Zafeera. Zafeera sengih tidak bersalah.

"AKU TAK MENGANDUNG LA" jawab Khalisha.

"SETAHU AKU YANG MUNTAH PENING NI MENGANDUNG. KAN NASH?" soal Zafeera kepada Nashihah.

"HA. LISHA SORRY EH , AKU NAK TANYA NI BOLEH TAK?. TAPI BENDE NI PRIVACY SIKIT" Nashihah meninta izin dahulu sebelum bertanya kepada Khalisha.

Khalisha mengangguk tanda izin.

"SIR HAYREN DAH SENTUH KAU KE?" soal Nashihah.

Khalisha menggeleng.

"AKU RASA AKU TAHU KENAPA DIA TAK SENTUH KAU LAGI. ADIK , KALAU SUAMI MEMINTA KAU WAJIB MEMBERI. DIA SUAMI KAU , KAU HAK DIA. DIA PATUT DAPAT HAK DIA KALAU DIA MINTA. AKU TAK PAKSA AKU NASIHAT" kata Nashihah lembut.

Zafeera menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan kata - kata Nashihah.

"SORRY." Khalisha meminta maaf.

"KENAPA KAU SORRY KAT KAKAK KAU? KAT SUAMI KAU LA" kata Zafeera pula. Nashihah hanya diam sahaja.

"DAH JOM JUMPA SIR HAYREN. KAU TAK SIHAT NI. MANA TAHU DIA ADA UBAT UNTUK ISTERI DIA NI KE" usik Nashihah. Khalisha tersenyum nipis.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now