ish ii hayren hayren
.
.
.
.8:55 malam.
Di rumah Khalisha, Zafeera dan Nashihah.
"WEY NAK SATU BUKU, AKU TOLONG" kata Zafeera. Khalisha sedang membuat kerja latihan yang Sir Hayren bagi itu, Zafeera melihat adiknya yang bertungkus lumus untuk membuat latihan itu terbit rasa kasihan.
"HAH? BETUL KE" soal Khalisha, lalu Zafeera mengangguk tanda iya. Lalu mereka pun buat bersama.
"ZAF! LISHA!" jerit Nashihah yang berada di dapur itu. Nashihah sedang masak untuk makan malam disebab kan itula dia tidak bersama Zafeera dan Khalisha.
Khalisha dan Zafeera tidak dengar akan panggilan Nashihah itu. "ARLYNA!!!! FARLYNA!!! MAKANNN!!!!" jerit Nashihah lagi.
Zafeera dan Khalisha terus terkejut dan berlari kearah dapur. Sewaktu mereka berdua kearah dapur pintu rumah mereka diketuk. "ASSALAMUALAIKUM" ujar seorang lelaki.
"SIAPA PULAK YANG NAK DATANG MALAM MALAM BEGINI" kata Zafeera sambil memandang Khalisha. Khalisha angkat bahu tanda tidak tahu.
"KEJAP NASH, ADA ORANG DATANG" kata Khalisha kepada Nashihah. "BAIK" ujar Nashihah dari dapur. Zafeera dan Khalisha terus berlari mengambil dua helai tudung sarung dan memakainya.
Sewaktu mereka buka pintu.
"WAW SIAPA JERIT TADI?" kata seorang lelaki dan ada seorang lagi lelaki sebagai peneman.
"ERKK SIR HAYRDEN, NASHIHAH YANG JERIT TADI. KITEORANG TAK DENGAR DIA PANGGIL, MAAF MENGANGGU" maaf Khalisha sambil memandang tepat kearah Sir Hayrden, dia nampak Sir Hayren yang teman Sir Hayrden tetapi pura pura tidak nampak.
Malas mahu layan. Dia merajuk dengan Sir Hayren, bagi kerja banyak banyak. Zafeera hanya mengangguk tanda maaf.
"EH MANA ADA MENGANGGU, BUKAN SAMPAI DALAM RUMAH PUN DENGAR CUMA MASA NAK KETUK PINTU TU TADI, TAPI KUAT JUGA DIA JERIT" kata Sir Hayrden lagi.
"HEHE, ADA APA YA SIR?" soal Zafeera. Khalisha hanya diam, tidak selesa apabila Sir Hayren sedari tadi merenungnya.
ish ish apa ni bang tenung anak dara orang.
"OO NI NAK HANTAR SIKIT MAKANAN, SIR HAYRIEN MASAK. DIA KATA "BAGI KAN JIRAN DEPAN NI...LAGI LAGI KITA KENAL MEREKA" HA BEGITULA AYAT BELIAU YANG SUKA MENYUSAHKAN ORANG TU, APA PASAL TAK PERGI SENDIRI" kata Sir Hayrden sambil menghulur satu bekas yang berisi makanan kearah Khalisha, Zafeera.
Khalisha menahan gelak dan Khalisha menyambut huluran Sir Hayrden.
Lalu Sir Hayren terus menepuk belakang kepala Sir Hayrden dengan kuat "BANYAK LA KAU PUNYA BELIAU, KAU KUTUK DIA..ABANG KAU TU" kata Sir Hayren yang sedari tadi diam. "WAH LU KEPALA JANGAN MAIN EH" kata Sir Hayrden pula.
Khalisha dan Zafeera masih diam.
"WOI AKU SURUH HANTAR MAKANAN BUKAN HANTAR MEMINANG ANAK DARA ORANG, KAU MASUK SEKARANGG!" jeritan maut dibagi oleh Sir Hayrien yang berada di dalam rumah.
'eh budak ni lama nau hantar makanan' kata hati Sir Hayrien.
"HAIH BALA BETUL LA MAMAT NI" kata Sir Hayrden apabila mendengar abangnya menjerit separuh nyawa itu.
"BALA KEPALA ANGGUR KAU, ABANG KAU TU. LAGIPUN BETULLA DIA CAKAP KANG TAK PASAL - PASAL KAHWIN FREE" kata Sir Hayren lalu memandang sekilas kearah Khalisha.
pandangan bermaksud tu.
"BETUL JUGA TU. LAGIPUN DEARLYNA DAH TUNGGU KITA ORANG, NAK MAKAN SEKALI DA MASAK TADI." ujar Zafeera.
Khalisha masih diam "WAW TAKNAK BAGI KITAORANG KE" kata Sir Hayrden tidak tahu malu. Sir Hayren sudah menepuk dahi nya sendiri.
'malu nya aku dapat abang seperti rokiah' kata hati Sir Hayren.
"ERR KEJAP YA SAYA AMB-" tidak sempat Khalisha mahu menjawap Sir Hayren sudah memotong.
"APA MASALAH HIDUP KAU? TAK MALU EH? FARLYNA, ARLYNA MASUK. TAK PERLU DENGAR KATA SI ROKIAH NI" kata Sir Hayren lalu menarik Sir Hayrien masuk ke dalam. Khalisha dan Zafeera memandang sesama sendiri lalu tergelak.
"SIAPA TU?" soal Nashihah. Lama dia tunggu kakak dan adiknya. "SIR HAYREN DAN SIR HAYRDEN" ujar Zafeera lalu duduk di bersebelahan Nashihah.
"HAH? DORANG NAK APA?" soal Nashihah lagi. "NIHA, SIR HAYRDEN KATA SIR HAYRIEN MASAK DAN SURUH BAGI KITA EH NO, BAGI KAU." kata Khalisha dengan senyuman sinis.
"WHAT? BAGI AKU? FOR WHAT?" kata Nashihah tidak faham.
"GURAU JELA, DIA SURUH BAGI JIRAN LA, REZEKI DI KONGSI" kata Zafeera pula.
"HUH INGAT KAN BAGI AKU" kata Nashihah.
"EH TADI KAN SIR HAYRDEN MINTAK..." Khalisha cerita segala permintaan Sir Hayrden.
"HA KEJAP AKU LETAK DALAM BEKAS, LEPASTU KAU PERGI LA" kata Nashihah sebelum berlalu pergi.
"NAH PERGI BAGI DIA ORANG" kata Nashihah sambil menghulurkan satu bekas kepada Zafeera.
"OCEYYY" kata Zafeera lalu pergi. "EH KHALISHA JOM LE" kata Zafeera mahu Khalisha teman. "HEH, JOMLA" kata Khalisha pula.
"ASSALAMUALAIKUM" ujar Khalisha dan Zafeera serentak.
"WOI BUKAK PINTU WOII!" jerit seorang lelaki.
main balas balas makanan eh
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...