"ANAK SIAPA PULAK NI?" soal Sir Hayren sendiri apabila melihat Harraz menarik Khalisha sedaya upaya walaupun Khalisha tidak bergerak kerana kekuatan Harraz sangat la tidak memberi kerja sama.
"ERR NI ADIK SAYA, PUTERA SLYUDIN HARRAZ" terang Khalisha, Sir Hayren sedikit terkejut.
"DAN ADA SEORANG LAGI, PUTERI SLYUDIN HANANI" ujar Khalisha lagi dan sekali lagi Sir Hayren terkejut.
"PUTERA? PUTERI?" soal Sir Hayren tidak faham apabila Khalisha dan keluarg bertengku tetapi adiknya berputera dan puteri. Khalisha faham dengan soalan Sir Hayren tetapi tidak tahu mahu ceritakan bagaimana.
"ER KITA PERGI MAKAN DULU, NANTI SAYA CERITA" kata Khalisha dan menarik tangan kecil Harraz bagi menyatukan dengan tangan nya.
"KAKAK KENAPA KENE IKUT DIA?" soal Harraz masih tidak tahu Sir Hayren ini siapa.
"HARRAZ DIA LETCURER KAK-" tidak sempat Khalisha berkata Sir Hayren sudah laju memotong "BAKAL SUAMI" kata Sir Hayren selamba, Khalisha sedikit terkejut terus memandang tajam kearah Sir Hayren.
Harraz tersenyum apabila terdengar Sir Hayren berkata begitu laju dia tarik tangan Sir Hayren dan berjalan disebelah Sir Hayren, Sir Hayren tersenyum manis apabila Harraz mula mendekat dengannya.
'yey kakak Farl nak kahwin, nanti kakak Farl dapat baby, boleh main dengan baby' kata hati Harraz.
Khalisha yang ditinggalkan itu hanya menjeling sekilas kearah dua lelaki yang sedang seronok berbual tak padan dengan umur jauh beza.
psst psst, ketinggian juga. Maklumlah Sir Hayren 188 sama tinggi dengan Sir Hayrien dan Sir Hayrden , Harraz tu 113 je. Khalisha , Zafeera dan Nashihah pula hanya 160. Jauh beza ya
sampai sudah akhirnya di kedai makan, Khalisha juga sudah bercerita tentang Harraz dan Hanani kepada Sir Hayren, Sir Hayren terkejut kerana mendapat tahu kisah Harraz dan Hanani. Dan tiba la masanya untuk bagi keputusan kahwin.
"SO HOW?" soal Sir Hayren tiba tiba kepada Khalisha.
"HOW.. WHAT?" soal Khalisha kembali tanda tidak faham.
"DAH SEMINGGU DAH SAYA BAGI JADI SAYA NAK KEPUTUSAN" kata Sir Hayren lagi, Khalisha menundukkan wajahnya takut untuk melihat Sir Hayren yang seakan memaksa nya untuk bercakap.
"LOOK AT ME SAYANG" ujar Sir Hayren tegas tetapi nada nya dilembutkan, Sir Hayren takut jika dia tegas kan suara nya sekali akan mengakibat kan Khalisha menjadi takut dengan nya.
Laju Khalisha mengangkat kepala nya dan tepat menghadap Sir Hayren. Harraz hanya melihat telefon Khalisha dan tidak peduli apa yang jadi pada sekeliling termasuk dua pasangan itu.
"JANGAN LA DIAM JE" kata Sir Hayren lagi apabila sedari tadi Khalisha hanya diam dan tidak memberikan jawapan.
Khalisha sedikit takut lalu menganggukkan kepala nya perlahan tanda setuju mahu berkahwin dengan Sir Hayren.
Dia sudah sempat dengan Zafeera dan Nashihah juga, kakaknya itu sempat memberikan sepatah dua nasihat kepada nya.
Sir Hayren terkejut dan tersenyum sebahagia yang boleh apabila mendapat anggukkan dari Khalisha tanda Khalisha setuju dengan lamaran dia. "BETUL?" soal Sir Hayren untuk mendapat kepastian.
takut kene prank der.
Khalisha mengangguk sekali lagi tanda dia sedang serius dan tidak main main, Sir Hayren tersenyum bahagia dengan anggukkan Khalisha itu.
Khalisha sudah malu , pipi nya juga mulai bertukar warna merah, dia terus tundukkan wajahnya dari pandangan Sir Hayren
. Sir Hayren hanya memandang tingkah laku malu Khalisha itu. "BESOK SAYA SURUH MOMMY SAYA MASUK MINANG AWAK" kata Sir Hayren, laju Khalisha memandang Sir Hayren.
'what? cepat nya?!' soal hati Khalisha sendiri.
"CEPAT NYA SIR, TAKNAK BERKENALAN DULU KE?" soal Khalisha, Sir Hayren memandang Khalisha lalu berkata"MESTILA KENE CEPAT TAKUT TIDAK SEMPAT, DAH KENAL KAN, APA YANG NAK BERKENALAN NYA. LAGIPUN SEPANJANG PERTUNANGAN BOLEH JE BERKENAL DENGAM LEBIH RAPAT LAGI, OR....AWAK NAK KAHWIN TERUS?KALAU AWAK NAK KAHWIN TERUS SAYA ON JE, LAGI SAYA SUKA, CEPAT CEPAT LAGI BAGUS DAN CEPAT CEPAT LAGI SAYA SUKA" ujar panjang Sir Hayren, Khalisha menjeling tajam kepada Sir Hayren. Sir Hayren hanya tersenyum sinis.
.
.
.
.
Jumaat 31 Mac11:45 malam
Selepas makan Sir Hayren terus menghantar Khalisha dan Harraz pulang ke rumah.
hantar ke? bukan depan depan je ke?
Apabila sampai Sir Hayren terus masuk ke rumah dah masuk ke bilik nya sendiri.
(rumah diaorang kan sama dengan Zafeera, Nashihah dan Khalisha semestinya sama juga ada 3 bilik cuma Sir Hayren, Sir Hayrien dan Sir Hayrden tidak sebilik mereka seorang satu bilik.)
Sir Hayrien dan Sir Hayrden sudah pun tidur. Kata mereka sudah lewat malam.
aca je lebih padahal pernah je tak tidur sehari.
Sir Hayren masuk ke bilik dengan senyuman yang bahagia kerana Khalisha sudah setuju untuk berkahwin dengan nya. Sir Hayren tidak sabar untuk memberi tahu mommy nya.
Begitu juga dengan Khalisha tidak sabar mahu memberi tahu mama dan papa nya termasuk sekali abang dan kakaknya. Dia tidur dengan hati yang gembira walaupun masih lagi tidak yakin dengan keputusan nya.
Sabtu 1 April
7:34 pagi
"EHEM INI KE NAK JADI BAKAL BINI HAYREN NAUFAL?" soal Zafeera tiba tiba kepada Khalisha yang sedang lena tidur.
Nashihah diatas turut tersedar apabila Zafeera tiba tiba bertanya begitu dia tidak kisah kerana soalan dituju ke Khalisha bukan dirinya jadi dia hanya membiarkan Zafeera dan terus membuka telefonnya.
Tetapi Khalisha masih dalam dunia mimpi nya.
"WOI!" jerit Zafeera apabila Khalisha masih lagi belum sedar.
"APA NI PAGI PAGI DAH MEMEKAK" kata Khalisha sambil bangun dari baring nya lalu duduk diatas tilam itu, Zafeera menjeling tajam kearah Khalisha.
"HAIH DAH NAK JADI BINI ORANG PUN MASIH LAGI MACAM BUDAK" sinis Zafeera berkata, Khalisha sedikit terkejut kerana Zafeera sudah tahu dia akan berkahwin tidak lama lagi, manakala Nashihah diatas tengah blur.
'bila budak ni nak kahwin' kata hati Nashihah.
Malam tadi sewaktu Khalisha sudah pulang bersama Harraz, Harra dan Hanani tidur dibilik belajar mereka, disitu terdapat satu katil bersaiz single, cukup untuk Harraz dan Hanani tidur bersama.
Tepat pukul 12 malam Zafeera terdengar air terbuka didalam bilik air yang berada didalam biliknya. Zafeera sedikit takut tapi dihiraukan perasaan itu.
Tiba tiba Zafeera terdengar pintu bilik air terbuka, Zafeera terus menyelubungkan dirinya didalam selimut.
Dia sudah berpeluh dan mengigil kerana takut apabila mendengar tapak kaki berbunyi tanda ada seseorang yang keluar dari bilik air dan berjalan.
"KAKAK?" soal Harraz apabila keluar dari bilik air dan melihat kakaknya sedang mengigil didalam selimut.
"LAH HARRAZ BUAT APA DALAM BILIK KAKAK ARL NI?" soal Zafeera apabila terdengar suara Harraz
'huh nasib Harraz yang tegur kalau tak gugur jantung aku' kata hati Zafeera lega
"TAK RAZ PERGI TUMPANG TANDAS, TAKUT LA NAK PERGI TANDAS DEKAT DAPUR, KENAPA NI KAK ARL?" soal Harraz lagi.
"ISH TAKDE PAPE LA, AKAK CUMA TAKUT JE TIBA TIBA DENGAR BUNYI AIR" terang Zafeera, Harraz mengangguk tanda faham.
"TADI HARRAZ IKUT KAKAK FARL KAN?" soal Zafeera, dia mahu tahu sesuatu berkaitan Khalisha dan Hayren.
"HAAH TAPI RAZ MAIN TELEFON JE, TAK TAHU PUN APA YANG DIAORANG CAKAP" terang Harraz, Zafeera mengeluh.
"TAKKAN TAK DENGAR LANGSUNG?" soal Zafeera lagi. "EEMM, RAZ DENGAR KAKAK FARL SETUJU NAK KAHWIN DENGAN ABANG TU" terang Harraz, Zafeera tersenyum bahagia.
ayoyo harraz bagi kantoila.
EYO WELCOME BACKK!MAAP LE BUSY LA
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...