-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

132 1 2
                                    

"SAYANG , ABANG-" kata - kata Sir Hayren terhenti apabila Khalisha yang sedang mengurut kepalanya yang pening itu mencelah. Dia baring diatas peha Khalisha.

"SHHH. JANGAN CAKAP PASAL NI DULU. KESIHATAN ABANG LAGI PENTING SEKARANG. NANTI BARU BINCANG." ujar Khalisha tegas.

"YELAH , ISTERI" kata Sir Hayren lembut. Matanya setia menatap wajah cantik Khalisha.

"KENAPA PANDANG ISHA?" soal Khalisha. Dia perasan suaminya dari tadi merenungnya. "HOBI. TAK SALAH PUN ABANG PANDANG BIDADARI ABANG." kata Sir Hayren. Khalisha menahan senyuman.

Kita masih tengah maroh ni!

"ABANG , ISHA ADA CLASS NI" kata Khalisha perlahan. "PERGI LA." arah Sir Hayren. "ABANG?" soal Khalisha. "TAK APA. PERGI JE." kata Sir Hayren.

Sir Hayren bangun dari baringan nya lalu mengucup dahi Khalisha. Lama.

Khalisha senyum nipis lalu pergi keluar.

..

"BYE ADIKKU!" jerit Zafeera. "BYE KAKAKKU!" balas Khalisha pula. Nashihah dan Zafeera hanya tersenyum dan melambaikan tangan mereka.

Sir Hayren hanya perhati sahaja gelagat tiga manusia ni. Dalam diam dia tersenyum nipis.

"DAH , JOM BALIK. NAK TINGGAL SINI KE?" soal Sir Hayren. Khalisha hanya diam dan terus masuk kedalam kereta.

kita masih merajuk!!

Sir Hayren senyum. "COMEL JE BINI AKU. RASA NAK GIGIT - GIGIT JE." kata Sir Hayren perlahan sebelum masuk ke dalam kereta.

.
.
.
.
.

"ABANG JOM MAKAN." ajak Khalisha. Sir Hayren mengangguk.

"SEDAP NYA ISTERI ABANG MASAK.." puji Sir Hayren ikhlas. Khalisha senyum nipis.

Walaupun dia tengah merajuk dengan suaminya tetapi tanggungjawab sebagai seorang isteri tidak pernah dia lupakan. Farlyna Khalisha isteri yang baik!!

ceh , naik bakul angkat sendiri.

Usai makan mereka naik ke bilik untuk berehat. Sir Hayren mengambil peluang untuk menerangkan kejadian sebenar dan memujuk bidadari kesayangannya!

Sir Hayren melihat Khalisha yang sedap baring membelakanginya sambil memain telefon.

"SAYANG...." seru Sir Hayren. Khalisha diam. "SAYANG ABANG PANGGIL NI. TAK ELOK TAU BUAT SUAMI MACAM NI." kata Sir Hayren. Khalisha menghembuskan nafas. Dah mula dah guna kuasa dia!

"NAK APA?" soal Khalisha dingin. "CUBA TANYA TU ELOK - ELOK SIKIT." balas Sir Hayren. Khalish mengeluh perlahan. "NAK APA SUAMI TERCINTA , YANG DISAYANGI , YANG DIHORMATI?" tanya Khalisha lagi. Sir Hayren senyum. "HA MACAM TU LAH." balas Sir Hayren.

""ABANG NAK KITA BERBINCANG. TAK NAK LAH GADUH - GADUH MACAN NI , YANG. ABANG RINDU ISTERI ABANG NI. KITA BERBINCANG ELOK - ELOK YA? " kata Sir Hayren. Khalisha hanya mengangguk setuju.

"OKAY , CERITA DIA MACAM NI....." Sir Hayren ceritakan dari awal sampai akhir di hadapan Khalisha. Air mata Khalisha menitis laju dipipi.

Berkerut dahi Sir Hayren. Pelik. Tiba - tiba je menangis. "HEY , KENAPA?" soal Sir Hayren lembut. "ISHA BERDOSA KE ABANG? ISHA DAH SALAH FAHAM SAMPAI ABAIKAN SUAMI ISHA..." kata Khalisha tersekat - sekat. Sir Hayren senyum nipis. Dia menarik Khalisha kedalam pelukkkan.

"TAK ADA LAH SAYANG. INI BIASA. UJIAN RUMAH TANGGA. KITA KENA BERSEDIA SAHAJA. KITA KENA BERSABAR DAN BERBINCANG SEBELUM MELAKUKAN SESUATU. FAHAM?" ujar Sir Hayren lembut. Dia mengusap air mata isterinya dipipi yang sedang menunduk itu.

Khalisha mengangguk. Dia mengangjat wajahnya memandang Sir Hayren.

"ABANG NAK ANAK?" soal Khalisha. Mukanya merah. Malu mungkin.

Ternaik kening Sir Hayren. Pelik dengan soalan isternya.

"SOALAN APA NI YANG.." tanya Sir Hayren balik. "BETUL LAH. ABANG NAK ANAK KE?" soal Khalisha lagi.

"SEMUA ORANG NAK ANAK. ORANG GILA JE TAK NAK." kata Sir Hayren sambil menatap wajah Khalisha. Susah betul dapat ister cantik macam ni haih.

"ABANG NAK BERAPA ORANG ANAK?"soal Khalisha. Sir Hayren makin pelik. Dah kenapa tiba - tiba je tanya pasal anak ni.

"ABANG TAK KISAH. SEMUA TU REZEKI DARI ALLAH. DAN SAYANG YANG MENGANDUNG DAN LAHIRKAN." jawab Sir Hayren.

"ISHA DAH BERSEDIA ABANG." kata Khalisha perlahan. Berkerut dahi Sir Hayren. Kurang faham.

"HAH?" soal Sir Hayren. "ABANGKAN NAK ANAK. ISHA PUN NAK ANAK. ISHA DAH BERSEDIA UNTUK JALANKAN TUGAS ISHA SEBAGAI SEORANG ISTERI." kata Khalisha. Dia menundukkan wajahnya. Malu!!!!

Sir Hayren senyum nipis. "BIDADARI , KALAU SAYANG TAK READY LAGI TAK APA. ABANG TAK PERNAH PAKSA." tegur Sir Hayren lembut. Khalisha menggeleng laju. "TAK ABANG. ISHA BETUL - BETUL DAH BERSEDIA." kata Khalisha.

Sir Hayren senyum senget. "ARE YOU SURE BIDADARI? ONCE I START I DON'T THINK I COULD EVER STOP." kata Sir Hayren tegas. Khalisha telan air liur , risau pula dia. Tetapi dia tetap nak juga.

"Tiada siapa suruh abang berhenti." bisik Khalisha perlahan. Dia nak goda pakwe halal dia!

Sir Hayren menolak Khalisha perlahan sehingga terbaring diatas katil lalu naik menindih tubuh kecil isterinya itu. Dapat Khalisha dengar Sir Hayren sedang membaca satu doa ditepin telinganya.

Sir Hayren mengucup dahi Khalisha.

"YOU'RE MINE SAYANG. TENGKU FARLYNA KHALISHA MILIK TENGKU MUHAMMAD HAYREN HAFIZ."

"I LOVE U FARLYNA. ASSALAMUALAIKUM BIDADARI ABANG." ucap Sir Hayren.

Malam itu , malam yang terindah bagi mereka berdua. Bersaksikan bulan dan bintang. Pada malam itu juga , Tengku Farlyna Khalisha menjadi milik Tengku Muhammad Hayren Hafiz sepenuhnya.


HYEE SEMUA! LAMA KAN AUTHOR TAK UPDATE. SORRY TAU! AUTHOR AKAN USAHA UNTUK UPDATE SELALU DAN BUAT PENGETAHUAN SEMUA , STORY NI TAK LAMA LAGI AKAN END TAU.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now