-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

121 1 1
                                    

"ABANG! JOM LA LAMBAT DAH NI!" panggil Khalisha.

"SABAR SAYANG, LAJU - LAJU NAK PERGI MANA?" soal Sir Hayren.

"ABANG TU LECTURE PATUTNYA ISHA YANG LAMBAT , ABANG YANG CEPAT ISH. NANTI ISHA MASUK KELAS LAMBAT PULA." Khalisha merungut.

"MEMBEBEL JELA DIA NI. LAGIPUN PAGI NI SAYANG ADA KELAS DENGAN PROF IRSYAD. DIA KAN TAHU KITA DAH KAHWIN. NANTI ABANG BAGI TAHU LAH DIA. TAKKAN DIA NAK MARAH SAYANG WALAUPUN DIA TAHU SEBABNYA." kata Sir Hayren panjang  sambil menyarungkan sarung kaki.

"KALAU TAK SUKA CAKAP ISHA BOLEH DIAM. TAK BERCAKAP LANGSUNG DENGAN ABANG." kata Khalisha. Merajuk la cemni!

"EH MANA ADA ABANG KATA TAK SUKA. BEBEL LA SAMPAI ESOK PAGI PUN ABANG SEDIA UNTUK DENGAR. SAYANG TAK BERCAKAP TIGA SAAT PUN ABANG DAH TAK SENANG DUDUK APA ENTAH LAGI LANGSUNG TAK BERCAKAP." Sir Hayren cuba memujuk.

Iphone kepunyaan Khalisha yang berada didalam beg berdering. Zafeera call.

"NAK APA?" soal Khalisha sebaik sahja mengangkat panggilan tersebut.

"MAK AI GARANG NAW. PERIOD KE? KE TENGAH MAJUK DENGAN ENCIK HUSBAND NI?" soal Zafeera. Nashihah yang dengar perbualan itu hanya mendiamkan diri.

"HAIH. NAK APA?" soal Khalisha lagi.

"KAU BILA NAK SAMPAI? LAMA AKU DENGAN NASH TUNGGU. TAK KESIAN KE DEKAT KAKAK KAU NI?" soal Zafeera.

"TENGAH ON THE WAY. KEJAP LAGI SAMPAI." jawab Khalisha. Haih menipu je keje. Padahak baru nak masuk kereta tu.

"YELA." balas Zafeera sebelum menamatkan panggilan.

..

Sepanjang perjalanan Khalisha hanya diam sahaja. Apabila Sir Hayren menanyakan soalan dia hanya menjawab "hm" sahaja. Masih lagi merajuk!!.

"SAYANG.." panggil Sir Hayren meleret.

Khalisha diam.

"FARLYNA KHALISHA. TAK BAIK BUAT SUAMI MACAM TU." kata Sir Hayren lagi.

"HM?" jawab Khalisha. Sir Hayren menjeling sekilas.

"CUBA JAWAB ELOK-ELOK." arah Sir Hayren.

"YE SUAMIKU YANG PALING DISAYANGI" jawab Khalisha tidak ikhlas. Sir Hayren senyum sinis.

"HA KAN SEDAP DENGAR TU." kata Sir Hayren. Khalisha menjeling tajam. Sir Hayren gelak kecil.

"NAK SARAPAN KAT MANA?" soal Sir Hayren. "TAK NAK SARAPAN. DAH LAMBAT. LUNCH DEKAT CAFE JELA NANTI." kata Khalisha. Sir Hayren diam. Merajuk lagi minah sorang ni.

"BYE ASSALAMUALAIKUM" kata Khalisha sambil salam dannmengucup tangan Sir Hayren. "WAALAIKUMUSSALAM" balas Sir Hayren sambil mengucup dahi Khalisha sebelum Khalisha pergi.

..

"PROF NAK KAMU SEMUA BUAT PRESENTATION YA. JADI BUAT BETUL - BETUL. KALAU RPOF SUKA , PROF BAGI MARKAH LEBIH MASA EXAM!" kata Prof Irsyad.

Khalisha sempat masuk kedalam dewan kuliah. Prof Irsyad lambat 2 minit dari dia.

"ALA PROF SAYA NI TAK CONFIDENT" Elaira berkata.

"SO? NAK SURUH SAYA BUAT APA?" jawab Prof Irsyad.

"JADI SAYA TAK PERLU BUAT LA PROF" balas Elaira.

"TAK PAYAH LA NAK BAGI ALASAN YANG TAK MUNASABAH. KAU KALAU TAK CONFIDENT TAK ADA LA KAU NAK BERKEPIT JE DENGAN SIR HAYREN LEPAS TU ASYIK NAK ATTENTION DIA JE WALAUPUN DIA TAK LAYAN." kata Harisa.

"BETUL. SAYA PUN HAIRAN, SAYA TAK LAYAN PUN TAPI TAK HABIS - HABIS KACAU SAYA. NAK TANYA, MANA BELI CONFIDENT?" soal Sir Hayren yang baru tiba. Khalisba senyum sinis. Eh suka pula hati kita bila suami cakap macam tu!!.

"EH SIR.." Elaira senyum menggedik.

"START  DAH PERANGAI GEDIK DIA." kata Harisa. Khalisha tertawa kecil.

Elaira menjeling sekilas sebelum duduk. Kena la pura - pura ayu depam crush kitew.

"NAK APA?" soal Prof Irsyad.

"KELAS AKU." balas Sir Hayren.

"EH HAAH. HA KEJAP." kata Prof Irsyad sambil mengemas barang-barangnya.

"NAMPAK HAYRDEN TAK?" soal Sir Hayren.

"MANA LAH AKU TAHU. ADIK KAU BUKAN ADIK AKU." balas Prof Irsyad.

"OKAY CLASS BYE. INGAT YA KENA PRESENTATION. JANGAN NAK PONTENG MASA CLASS SAYA TU NANTI EH. ASSALAMUALAIKUM." kata Prof Irsyad sebelum pergi.

"FOCUS MENGAJAR BUKAN FOCUS TENGOK BINI" pesan Prof Irsyad perlahan di tepi telinga Sir Hayren. Sir Hayren menjeling. Ya , seluruh pensyarah sudah tahu yang Sir Hayren sudah berkahwin. Hayren risau jika dia mahu berjumpa dengan Khalisha dan ada yang salah faham , dia tidak mahu menjadikan satu fitnah. Dia perlu jaga maruah isterinya.

"ASSALAMUALAIKUM. LET'S START OUR CLASS-"

..

"ERHH MALAS NYA NAK PRESENTATION. LEPASTU NANTI SIR HAYRIEN PUN SAMA. MEMANG MINGGU NI, MINGGU PRESENTATION JE KE?" Zafeera merungut. "TABAH JELA WEI. NAK BELAJAR KAN, KENE LA USAHA" kata Nashihah.

mereka sedang makan tengah hari di cafe.

"KAU SENANG LA SEBAB SIR HAYRIEN SUKA KAU. KAU BOLEH PUJUK DIA SUPAYA KAU TAK PERLU PRESENTATION" kata Khalisha pula.

"TAK ADA ISITILAH SUKA TAK SUKA. NAMA PUN BERLAJAR. KALAU MACAM APA YANG KAU KATA , AKU SENANG SEBAB SIR HAYRIEN SUKA AKU , ABISTU KAU TU? ADIK IPAR DIA KUT" balas Nashihah.

"YE LISHA. KAU LAGI SENANG, KAU ADIK IPAR DIA, KALAU DIA TAK NAK KAU BOLEH SURUH LAKI KAU PUJUK DIA." kata Zafeera.

"AKU TAK NAK SALAH GUNAKAN KUASA AKU AS ADIK IPAR." jawab Khaliha. "TAHU PUN" kata Nashihah lagi.

"HA MENGUMPAT!" tegur Sir Hayrden yang baru tiba. Sir Hayrien turut ada. "WAALAIKUMUSSALAM. HAAH MEMANG PUN." balas Zafeera. Sir Hayrden pantas memegang dadanya. "AUCH, SAKITNYA KENA PERLI DENGAN BUAH HATI!" Sir Hayrden berkata sambil duduk disebelah Zafeera. Zafeera menjeling. Sir Hayrien pula duduk disebelah Nashihah.

"SIR NAK APA?" tanya Zafeera. "NAK AWAK." jawab Sir Hayrden gedik. Zafeera menjeling tajam. "NAH FARLYNA. NANTI BALIK RUMAH BARU BUKA TAU. MAKE SURE DENGAN SHUBEN AWAK." kata Sir Hayrden sambil memberikan satu kotak yang agak kecil manakala Sir Hayrien pula berikan kotak yang agak besar dan berat.

"EH SIR UNTUK APA NI?" soal Khalisha. "HADIAH PERKAHWINAN KAMU BERDUA LA" jawab Sir Hayrden. "AIK SIR. DAH LAMA BARU NAK BAGI?" soal Nashihah. "OKAY LAHTU JANJI BAGI. LAGI SATU , SAYA BAGI KECIL JE SEBAB SENANG FARLYNA NAK ANGKAT, TENGOK YANG SEBELAH AWAK TU, BUKAN MAIN BESAR LAGI BERAT PULA TU." kata Sir Hayrden sambil menujukkan hadiah yang diberi oleh Sir Hayrien.

"SIAL LA. AKU PULA KENA" Sir Hayrien berkata. Hadiah itu mereka beli bersama. Sir Hayrden kata biar dia bawa yang kecil yang besar Sir Hayrien. Eh last - last dia juga yang kena.

Mereka tertawa.

"EH DAHLA BYE! KITA ORANG TAK NAK LAMBAT. PERGI DULU. THANK SIR BERDUA" ujar Khalisha sebelum pergi bersama Zafeera dan Nashihah.

"APA YANG TAK NAK LAMBAT PUN AKU TAK TAHU PADAHAL LEPAS NI CLASS DENGAN AKU. LECTURE DIA TENGAH SEDAP MELEPAK DIA PULA KELAM KABUT EH" ujar Sir Hayrien.

"YELA, KAU TU SINGA JADIAN NANTI APA PULA BUDAK - BUDAK NI CAKAP IF DIAORANG NAMPAK SIR SINGA DIAORANG NI DUDUK LEPAK DENGAN STUDENT BEFORE CLASS START" kata Sir Hayrden.

"AH KAU. DAHLA AKU GERAK DULU." kata Sir Hayrien sebelum pergi. "SENTAP LAHTU" kata Sir Hayrden lagi. Sir Hayrien menjeling tajam me Sir Hayrden.

hai semua nyaa!
finally author update!
author ni dah kering idea
and author makin busy hehehe

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now