Alhamdulillah selesai juga majlis kecil - kecilan perkahwinan Sir Hayren bersama Khalisha.
"PENAT SUNGGUH!" ujar Khalisha keletihan. "KAU BUAT APA PENAT SANGAT? BUKAN KAU BASUH PINGGAN PUN" kata Zafeera. Khalisha menjeling. "AKU KAN FAMOUS. RAMAI ORANG NAK AMBIL GAMBAR. APA KAU INGAT AMBIL GAMBAR TAK PENAT KE?" soal Khalisha sinis. Nashihah hanya menahan gelaknya. "CEH. BUKAN KAU YANG FAMOUS, LAKI KAU YANG FAMOUS" kata Zafeera. "OKAY YANG INI AKU SETUJU" kata Nashihah pula. Khalisha hanya menjeling.
"WEI TADI KAN AKU RASA AKU NAMPAK AJWAD DENGAN SATU PEREMPUAN LA" kata Zafeera. "YE WEI AKU PUN SAMA, TAPI TAKKAN LA AKU NAK PERGI TEGUR" kata Khalisha pula. "KAU ADA JEMPUT DIA KE LISHA?" soal Zafeera. "TAKDA PULA" jawab Khalisha. "AIK. DAHTU MACAM MANA PULA DIA BOLEH TERCONGOK KAT SITU?" soal Zafeera. "ENTAH" jawab Khalisha sambil menjungkitkan bahunya tanda tidak tahu. "AKU. AKU YANG JEMPUT DIA. AKU DM IG DIA" ujar Nashihah. Laju Zafeera dan Khalisha menoleh kearah Nashihah. "SUMPAH LA WEI?" soal Khalisha. Nashihah mengangguk. "YA ALLAH NASH. TAK PERNAH SANGKA KAU BODOH." ujar Zafeera sambil tersenyum.
"LAH. AKU JEMPUT DIA, AKU CAKAP "MEHLA DATANG LISHA NAK KAHWIN BAWAK ANAK BINI SEKALI" TU YANG DIA DATANG TU" ujar Nashihah. Khalisha dan Zafeera menjeling. "SALAH KE? KAU MASIH SUKA DIA LAGI KE LISHA?" soal Nashihah tampa menyedari ada seorang yang mendengar.
"SUKA SIAPA?" soal Sir Hayren dingin kepada Khalisha.
'hai cik adik, baru kahwin dah suka orang lain ke? suami sendiri taknak suka ke?' kata hati Sir Hayren.
Khalisha tersentak. "ER..TAKDA SIAPA - SIAPA. HEHE" kata Khalisha sambil senyum sedikit. Sir Hayren menoleh pula kearah Nashihah. Nashihah hanya menunduk selepas Sir Hayren memandangnya. "DEARLYNA. EXPLAIN" kata Sir Hayren kepada Nashihah. Nashihah mengangkat muka nya memandang Sir Hayren yang tinggi itu. "EXPLAIN APA?" soal Nashihah pura - pura tidak faham. Sir Hayren menjeling sekilas. "EXPLAIN LA PASAL APA YANG KAU ORANG BORAK TADI. SIAPA YANG FARLYNA SUKA APA SEMUA." ujar Sir Hayren sedikit tegas.
mood nya tidak baik sekarang, maklumlah dapat dengar bini ada suka orang lain. panas hati member.
"DAMN.." kata Nashihah pelahan yang dapat didengari oleh dia sahaja. "ER. SEBENARNYA TADI SIR HAYRIEN ADA PANGGIL SAYA TAU, SAYA LUPA PULA. MINTA KAKAK SAYA LAH YANG EXPLAIN. BYE SIR." kata Nashihah sebelum pergi. Dia terpaksa guna kan nama Sir Hayrien dalam hal ini. Dan dia juga sempat menyuruh Zafeera yang terangkan. Tetapi Nashihah tidak la sebodoh itu, membiarkan kakaknya menerangkan sendiri.
Zafeera sudah hilang kata - kata apabila Nashihah menyuruhnya untuk terangkan kepada Zafeera.
Nashihah terus berlari laju sambil mengangkat sedikit kain nya.
kang tergolek buat malu je.
Apabila melihat Sir Hayrden dia terus berhenti bersebelah Sir Hayrden, Sir Hayrien juga ada disitu.
"AWAK DAH KENAPA? MACAM KENE KERJA HANTU JE" soal Sir Hayrden. Sir Hayrien memandang risau kearah Nashihah yang sudah tercungap - cungal akibat kepenatan dan kehabisan nafas. "SIR- AHU HUA. CALL- HA- ARL- HAU - LYNA SEKARANG - HAA" kata Nashihah kepada Sir Hayrden sambil tercungap - cungap. "HUH?" soal Sir Hayrden tidak faham. Sir Hayrien pergi dari situ dan mengambil segelas air dan berikan kepada Nashihah. "MINUM DULU." ujar Sir Hayrien sambil memberikan air itu kepada Nashihah. Nashihah mengambil air tersebut lalu minum dengan rakus.
maklumlah penat. nasib tak jauh sangat.
"DIA CAKAP. CALL ARLYNA. NOW." kata Sir Hayrien kepada Sir Hayrden.
Sir Hayrden memandang pelik kearah Sir Hayrien. "MACAM MANA KAU FAHAM?" soal Sir Hayrden. Sir Hayrien hanya menjeling. "FOR WHAT?" soal Sir Hayrden kepada Nashihah. Nashihah masih lagi tidak larat mahu berkata apa - apa. "JANGAN LAH BANYAK TANYA. CALL JELA" kata Sir Hayrien tegas. Laju tangan Sir Hayrden mengambil telefonnya lalu call Zafeera.Zafeera hanya diam dia tidak tahu mahu menerangkan bagaimana. "BERAPA LAMA AWAK NAK PIKIR NI?" soal Sir Hayren. Penat lah tunggu Zafeera ni nak pikir ayat dia. "ER SEBENARNYA-" tidak sempat Zafeera berkata satu panggil telefon masuk.
'SIR HAYRDEN IS CALLING'
"ER KEJAP YA." kata Zafeera sebelum mengangkat panggilan telefon itu. "YA SIR?" sapa Zafeera. "SURUH DIA DATANG KAT SIR" suara Nashihah kedengaran di telefon Sir Hayrden. "HA SINI KEJAP DEKAT BAHAGIAN BERDEKATAN PELAMIN" ujar Sir Hayrden. "HA BAIK" kata Zafeera.
'alhamdulillah sir selamat kan saya dari hal laki bini ni' ujar Zafeera dalam hati sambil tersenyum puas.
"SIR. ABANG SIR CALL LA. SIR HAYRDEN. DIA SURUH SAYA JUMPA DIA KEJAP. BYE. SURUH LA ISTERI SIR SENDIRI EXPLAIN" kata Zafeera sambil senyum lalu pergi meninggalkan sepasang suami isteri itu. Sir Hayren memandang pula kearah Khalisha. "BALIK NANTI EXPLAIN." kata Sir Hayren dingin dan sedikit tegas. Khalisha hanya mengangguk.
'kurang ajar punya kakak' kata hati Khalisha.
Zafeera berlari laju pergi kearah Sir Hayrden, Sir Hayrien dan Nashihah. Kain nya juga diangkat sedikit.
Zafeera sudah tercungap - cungap kehabisan nafas apabila sudah tiba di Sir Hayrden, Sir Hayrien dan Nashihah. Sir Hayrden hanya menggelengkan kepalanya.
"SAYA RASA KAN, KAU ORANG ADIK BERADIK MEMANG SPESIS SUKA BERLARI MACAM KENE KERJA HANTU LA. BENDE AWAK BOLEH JE JALAN TADI." ujar Sir Hayrden sambil memberikan gelas yang sudah diisi air kepada Zafeera.
heh. bebel bebel pun care jugak.
"TERI-HA-MA KASIH-HAU-SIR-" kata Zafeera sambil tercungap - cungap. Kepala nya ditepuk oleh Nashihah dari belakang. Zafeera tersentak. "ER FOR WHAT?" soal Sir Hayrden tidak faham. "SELAMAT KAN SAYA DARI HAL LAKI BINI TU TADI" terus tidak tercungap Zafeera apabila kepalanya ditepuk oleh Nashihah. "APA JADI?" soal Sir Hayrien. "ENTAH. PENAT LA. SAYA NAK PERGI KAT MAK SAYA DULU. JOM NASH" ajak Zafeera. "JOM" kata Nashihah. "BYE SIR. THANK YOU" ujar Zafeera dan Nashihah serentak sebelum berlalu pergi. "BYE!" jerit Sir Hayrden sambil melambaikan tangannya.
"APA NAK JADI LA LAKI BINI TU. BARU KAHWIN DAH BERDINGIN - DINGIN. KAU LA NASH" ujar Zafeera. Nashihah tersentak. "APA SALAH AKU?" soal Nashihah. "YANG KAU PERGI JEMPUT AJWAD TU KENAPA. KAN TAK PASAL - PASAL DIA ORANG ADA MASALAH" kata Zafeera. "KAU ORANG YANG BUKAK TOPIC TU DULU. AKU DIAM JE" kata Nashihah pula. Zafeera menjeling. "ADU RISAU PULAK AKU KAT DIA. SIR NI JEALOUS TAK BERTEMPAT LA." kata Zafeera. "SABAR. AKU KENAL ADIK AKU MACAM MANA. PANDAI LA DIA PUJUK SIR HAYREN" kata Nashihah sambil mentenangkan Zafeera. Nashihah tahu Zafeera risau akan Khalisha. Zafeera takut jika Khalisha tidak dapat menerangkan dan memujuk Sir Hayren.
agak ii dapat tak khalisha pujuk Abe Reren kita? Reren ni pun satu, jeles tak bertempat la. Nash ni satu lgi, yg dia pergi jemput si ex crush khalisha dah kenapa kan. Khalisha pun sme , kenapa tk nk explain terus. yg betul dalam ni Zafeera je hueheue.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...