tok tok tok
"MASUK." kata Sir Hayren
Elaira masuk dengan senyuman yang terpaling gedik.
"ADA APA ELAIRA?" soal Sir Hayren. Wajah Elaira langsung dia tak pandang.
ala pandang dia bukan dapat apa pun, baik pandang bini, lawa pun lawa, pahala pun dapat.
"SAYA NAK TANYA" balas Elaira. "TANYA APA?" soal Sir Hayren. "SAYA NAK TANYA PASAL-ERGHH PENING NYA KEPALA" kata Elaira sambil pegang kepalanya. Sir Hayren memandang pelik. "BERPUSING KEPALA SAYA NI SIR!" kata Elaira.
"DUDUK ATAS SOFA TU." arah Sir Hayren sebelum mendekati Elaira. Elaira mengikut arahan Sir Hayren.
Sir Hayren berdiri didepan Elaira. Elaira bangun dan tiba - tiba dan memeluk tubuh Sir Hayren.
"ABANG ISHA-" tidak sempat habis ayat Khalisha apabila melihat suaminya dipeluk Elaira. "FARLYNA.." kata Sir Hayren. "TEPI LAH!" marah Sir Hayren sambil menolak Elaira kasar. Sir Hayren mendekati Khalisha. Semakin Sir Hayren dekat semakin itu Khalisha mengundur kebelakang.
sakit hati kita tengok laki kita kena peluk!!
"SAYANG.." bahu Khalisha dipegang. Khalisha menepis perlahan tangan Sir Hayren.
"MAAF GANGGU KAMU BERDUA. TERUSKAN APA YANG TERHENTI TADI." kata Khalisha sambil menunduk. "JANGAN IKUT SAYA." kata Khalisha sebelum pergi. Sir Hayren terkaku.
Elaira tersenyum sinis. Dia dah tahu yang Sir Hayren dan Khalisha dah berkahwin. Sebab itula dia buat perkara ini untuk menghancur kan rumah tangga Sir Hayren dan Khalisha.
Sir Hayren menoleh dan memandang Elaira. "AWAK TAHU KAMI DAH BERKAHWIN DAN AWAK DAH HANCUR KAN KEBAHAGIAAN KAMI. PUAS HATI?" tanya Sir Hayren dingin. Elaira diam. "JAWAB LA SAYA TANYA!!" tengking Sir Hayren. Terkejut Elaira. "APA SIR CU-BA CAKAP N-NI? SAYA TAK FA-HAM.." kata Elaira tergagap - gagap.
"APA YANG SAYA CAKAP? AWAK TAK FAHAM? JANGAN JADI BODOH. KELUAR DARI BILIK SAYA SEKARANG." balas Sir Hayren. Elaira masih berdiam diri. "TUNGGU APA LAGI?! KELUAR!" arah Sir Hayren lebih kasar. Pantas Elaira keluar dari bilik Sir Hayren.
Sir Hayren menguap rambutnya kebelakang. Stress saya tau!
..
Khalisha menangis teresak - esak.
sakit hati la awaknya. Kita jujur la kita jeles hm.
Zafeera dan Nashihah pelik dengan Khalisha. Masuk - masuk je nangis.
"KAU DAH KENAPA?" soal Zafeera. Khalisha diam. "EH ORANG TANYA TAK NAK JAWAB PULA." kata Zafeera lagi. "SIR HAYREN PELUK ELAIRA" ujar Khalisha tersedu - sedu. "KAU NAMPAK KE DIA BALAS PELUKAN ELAIRA , LEPASTU BERPELUKAN WITH EACH OTHER?" soal Nashihah. Khalisha menggeleng. "JANGAN SANGKA BURUK DEKAT SUAMI ADIK..TAK BAIK" kata Zafeera pula.
Khalisha menunduk.
tiba - tina telefon Nashihah berbunyi.
"EH SERABUT LA. SIAPA PULA CALL AKU NI" kata Nashihah sebelum mengambil telefonnya.
'Sir Hayrien'
"HELLO, SIR?" Nashihah menjawab panggilan tersebut.
"DEAR, FARLYNA MANA?" soal Sir Hayrien.
"ADA NI" Nashihah menjawab. Lah, call aku tapi tanya pasal Khalisha pulak.
"BAGITAHU DIA SUAMI DIA TENGAH TAK SIHAT NI." ujar Sir Hayrien.
"OKAY" kata Nashihah sebelum menamatkan panggilan tersebut.
"KENAPA?" soal Khalisha dan Zafeera serentak.
"SIR HAYRIEN KATA SIR HAYREN TAK SIHAT." jawab Nashihah.
"AIK, BINI BARU MERAJUK KEJAP TERUS TAK SIHAT.."kata Zafeera sebelum ketawa.
Khalisha hanya diam sebelum pergi meninggalkan Nashihah dan Zafeera. Suaminya lagi penting sekarang ni!!
HYE SEMUA! FINALLY AUTHOR UPDATED. LAMA YER AUTHOR TAK UPDATE. MAAF SANGAT - SANGAT. AUTHOR TERLALU BUSY. PART NI PENDEK YE. ADA MASA AUTHOR UPDATE LAGI.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...