-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

176 6 1
                                    

"ADUHHH!!" jerit elaira.

sewaktu Elaira menuruni anak tangga dan bila dia hendak lalu di tepi Khalisha, dia berpura pura terjatuh akibat tersadung dengan kaki Khalisha yang sengaja menghalangya tetapi kalau mengikutkan kenyataan Khalisha tidak menghalang nya. Dia hanya mahu Khalisha dimarahi oleh Sir Hayren.

begini Lisha tepi dekat tangga tu, Zaf tengah, sebelah Zaf..Nash.

"WEI KAU KENAPA NYAH?!" kata Khalisha yang melihat Elaira jatuh terduduk.

psst psst tak jatuh tapi pura pura je.

"LU ORITE TAK ORITE NI MAT?" soal Nashihah.

"MACAN PURA - PURA JE" ujar Zafeera selamba.

Khalisha ingin membantu tetapi terhalang apabila Elaira berkata "JANGAN SENTUH I, KAU YANG BUAT AKU TERJATUH" kata Elaira sinis. "WHAT THE BARBIE" kata Zafeera dan Nashihah serentak apabila melihat adiknya dituduh.

"ADA MESYUARAT APATU?" ujar Sir Hayren lalu pergi kearah mereka. Khalisha sudah terdiam.

"SIR! DIA TOLAK SAYA TADI!" kata Elaira dengan suara gedik nya.

"WHAT THE FHAK, AKU TAK TOLAK KAU LA BARBIE" kata Khalisha pula. "FARLYNA, STOP IT." kata Sir Hayren.

"OKAY CUBA EXPLAIN KAT SAYA" ujar Sir Hayren

. Elaira yang masih terduduk itu melihat Sir Hayren tidak menolongnya untuk bangun malah hanya padang dan terus menoleh kearah Khalisha.

"hmp! ingatkan nak tolong, tapi tak buat sakit je jatuh. Kata hati Elaira.

"SIR DIA TOLAK SAYA, SAYA NAK PERGI TANDAS TADI TAPI DIA HALANG GUNA KAKI DIA MEMBUATKAN SAYA TERSADUNG LALU JATUH" terang Elaira.

Khalisha yang mendengar dirinya dipersalahkan terus berkata "EH ROMILAH, AKU TAK TOLAK PUN EH, JANGAN TUDUH ORANG BERDOSA TAHU" kata Khalisha pula.

Sir Hayren masih lagi tidak tahu siapa betul siapa salah.

"WAIT, OKAY SIR LISTEN, BUAT APA SAYA NAK BERPURA PURA JATUH? MESTI LA TERSADUNG RIGHT, JADI SI KHALISHA NI LA BAGI SAYA TERSADUNG, ITU PUN SIR TAKBOLEH PIKIR LAGI KE" kata Elaira.

Sir Hayren sedikit terkejut dengan cara Elaira bertutur seakan Sir Hayren ni member member je.

"WOI KAU KALU NAK TUDUH ORANG PUN, ADAB JAGA LA. PENSYARAH KAN TU" kata Zafeera pula.

"MEMANG MINTAK MAKAN PENAMPAR YE AWAK NI" kata Nashihah pula.

"INI PEREMPUAN MINTAK KENE MAKI WO" kata Khalisha pula.

"SUDAH SUDAH, TAPI BETUL JUGA KATA ELAIRA, BUAT APA NAK BERPURA PURA JATUH KAN. KHALISHA LEPAS KELAS NI PERGI BILIK SAYA, SAYA AKAN DENDA AWAK DENGAN KESALAHAN MENGANGGU ORANG LAIN" ujar Sir Hayren lalu pergi meninggalkan mereka.

"WHAT - THE - BAR -  BIE" ujar Khalisha sepatah sepatah manakala Elaira sudah tersenyum kemenangan.

i never trust you Elaira' kata hati Sir Hayren.

"FARLYNA, JOM IKUT SAYA AND THANK YOU CLASS" kata Sir Hayren sebelum berlalu pergi.

"PERGI DHO LISHA" kata Zafeera "TAKNAK AH TAH APA DIA BUAT NANTI" kata Khalisha pula.

Zafeera memandang kearah Nashihah, Nashihah faham akan pandangan Zafeera itu.

"LISHA BAIK KAU PERGI SEBELUM AKU LEPANG KEPALA HOTAK KAU" ujar Nashihah. Terus Khalisha bangun dan pergi mengikut Sir Hayren.

"SUDAH KU BILANG, LISHA TAKUT NGAN KAU" kata Zafeera "DIA TAKUT NGAN KAU JUGAK SEBENARNYA" kata Nashihah.

dibilik Sir Hayren.

"ADA APA SIR?" kata Khalisha.

"TAKDA APA APA" kata Sir Hayren pula, Khalisha memandang pelik kearah Sir Hayren.

"DAHTU KENAPA SURUH SAYA IKUT?" soal Khalisha.

"ENTAH, SAJA RINDU" jawab Sir Hayren. Khalisha menjeling tajam kearah Sir Hayren.

"KATA NAK BAGI DENDA" kata Khalisha. "OO YE SAYA LUPA, NI DENDA AWAK" ujar Sir Hayren sebelum memberi 5 buah buku latihan kepada Khalisha. Ternganga Khalisha kerana terkejut.

'mak ai ni dua tahun baru siap' kata hati Khalisha.

"SAYA NAK AWAK BUAT SEMUA NI DAN HANTAR ESOK, MAKE SURE SEMUA SIAP" kata Sir Hayren kepada Khalisha. Khalisha sekali lagi terkejut.

"WHAT? SERIUS LA SIR? MACAM MANA NAK BUAT BANYAK MACAM NI? KENAPA ORANG LAIN TAK DAPAT TAPI SAYA DAPAT? MANA ADIL!" bentak Khalisha.

"LOOK I CARE? SAYA TAHU BESOK AWAK BERI PADA SAYA" kata Sir Hayren sebelum meninggalkan Khalisha didalam biliknya.

Khalisha yang melihat Sir Hayren pergi itu terus menahan marahnya.

Khalisha pergi sambil membawa 5 buah buku latihan itu ke dalam kelas.

Setelah sampai dia pergi ketempat nya semula iaitu sebelah Zafeera.

"INI APA PASAL? KAU BELI BUKU KE SENAH?" soal Nashihah apabila melihat 5 buah buku di tangan Khalisha.

"SIR HAYREN BAGI DIA SURUH AKU BUAT LEPASTU HANTAR ESOK MAKE SURE SEMUA SIAP" kata Khalisha dengan malas. "GILA KE APA SIR TU?" soal Zafeera pula.

'apa ke gila suruh orang buat dalam satu hari' kata hati zafeera.

Khalisha mengangkat bahu tanda tidak tahu apa kena dengan Sir Hayren yang tiba tiba memberi latihan kepada dia seorang sahaja.

ish ii hayren hayren.


Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now