huaa si reden ni makin lama makin xbijak kadang kadang tak percaya sia letcurer
"EH ROKIAH, ROKIMAH, BAGI AKU CAKAP NGAN FARLYNA KEJAP. KEJAP LAGI AKU MASUK" kata Sir Hayren kepada Sir Hayrien dan Sir Hayrden.
"ROKIMAH KAU PANGGIL AKU..ROKISAH?" soal Sir Hayrien tidak puas hati.
"COMEL LA" kata Sir Hayren pula.
"ERK MAAF NAK TANYA, YANG ITU APA PASAL?" soal Khalisha apabila terlihat Sir Hayrien memanjat grill seperti monyet di rumah Sir Hayrien, Sir Hayren dan Sir Hayrden.
apa nak jadi la reden ni. ni ke letcurer?
"OO BIASA LAHTU NAMA PUN ROKIAH" selama Sir Hayrien berkata. Sir Hayren dan Khalisha gelak.
Sir Hayrien mencebik lalu turun "AKU BARU NAK FEELING FEELING BUDAK BUDAK" kata Sir Hayrien.
"BUDAK BUDAK KEPALA BIJAK KAU, DAH TUA DAH" kata Sir Hayrien sambil menarik tangan Sir Hayrden untuk masuk ke rumah bagi ruang kepada Sir Hayren dan Khalisha.
"EH YANG DILUAR, JANGAN LAMA LAMA DENGAN ANAK ORANG TU!!!" jerit Sir Hayrden dari dalam. "EH YE BANG YE! JANGAN JERIT LE" kata Sir Hayren pula.
"ER, LAMA LAGI KE SIR? LENGUH TANGAN SAYA NI" kata Khalisha kepad Sir Hayren.
Lenguh member bawak makanan.
"AWAK MARAH KAT SAYA LAGI?" soal Sir Hayren.
"TAK" dingin Khalisha berkata.
"HAIH, SORRY SAYA TAK BERNIAT NAK BAGI KERJA BANYAK BANYAK, SAJE JER TAPI TAK SANGKA PULA AWAK BUAT BETUL BETUL" kata Sir Hayren.
"OO" jawap Khalisha.
"FARLYNA, PLEASE I'M SORRY. MAAF KAN SAYA FARLYNA" pinta Sir Hayren.
Khalisha sedikit terkejut apabila Sir Hayren memanggil nya begitu tetapi riak wajah nya dapat dikawal, tidak mahu tunjuk yang dia sedikit malu apabila dipanggil sebegitu. Khalisha memandang kearah Sir Hayren.
"HAIHHH, FINE. SAYA MAAF KAN, BUT! ADA SATU SYARAT" kata Khalisha kepada Sir Hayren.
"ALHAMDULILLLAH, OKAY APA SYARAT DIA?" soal Sir Hayren.
"ERMMM, SIR KENE BELANJA SAYA MAKAN MCDONALD HEUHUEHUE" kata Khalisha sambil tersenyum seperti kanak kanak riang yang dapat lolipop.
"MCDONALD JE, OKAY SABTU NI KITA PERGI, ADA APA APA LAGI?" kata Sir Hayren pula.
"EMM, SIR KENE BELANJA SAYA SHOPPING SEKALI BOLEH? HEHEHE" kata Khalisha lagi.
eh eh si lisha mata duitan ke? lempang kang. [author]
lempang ah kalau berani, nnti aku surh Hayren lempang kau karang
"EH, LISHA BUAT APA KAT LUAR DENGAN SIR HAYREN NGAN SIR HAYRIEN NI?" soal Zafeera.
Nashihah masih tidur, Zafeera tersedar sendiri dan teringat akan makanan lalu terus keluar, sampai sahaja di luar dia ternampak Khalisha bersama Sir Hayren dan Sir Hayrden.
"TAK TADI......" terang Khalisha. Sir Hayrden dan Sir Hayren hanya memerhati sahaka mereka berdua.
"HA NI SIR HAYRDEN, TADI NAK CAKAP APA?" soal Khalisha apabila teringat akan percakap Sir Hayrden yang dipotong tadi.
"HA? TAKDA APA APA LAH. DAH MASUK MASUK DAH MALAM" kata Sir Hayrden lalu menarik lengan Sir Hayren lalu masuk kerumah.
Sempat mata dikenyit kan kearah Zafeera. Zafeera terkejut tapi dikawal riak wajah nya.
"JOM LA KAK, KITA MASUK" ajak Khalisha kepada Zafeera. "HA MARILA DIK" kata Zafeera pula. Lalu mereka terus masuk dalam rumah.
.
.
.
.1:58 malam. Sedar tidak sedar sudah lewat malam.
"NASH BANGUN WOI BANGUN!" jerit Zafeera.
Khalisha dan Zafeera sudah berada di dalam rumah, apabila mereka sudah masuk Zafeera terus menuju kearah Nashihah untuk mengejutkan nya manakala Khalisha pula mengunci pintu.
kang ada abang gula ii masuk kang, xpsl ii je.
"KAU NAK APA NI?" soal Nashihah dengan nada nya masih lagi mahu tidur.
"MAKAN LER, TAKKAN LA NAK BIAR JE MAKANAN TU. TAK BAIK BUANG REZEKI, NANTI ESOK DAH BASI, BAYAR MAHAL MAHAL TAPI BUANG" ujar Zafeera.
Nashihah bangun dari baringnya lalu duduk di sofa sambil memandang kearah Zafeera dan berkata "HAAH, MEMANG KAU YANG BAYAR SETAHU AKU SEMALAM BAYAR GUNA DUIT NASHIHAH TAHU TAHU DAH TUKAR YA?" Sinis soal Nashihah kepada Zafeera. Zafeera senyum tidak bersalah.
heeleh, org lain bayar org lain lak kau sebut.
"GES CEPAT LA MAKAN" kata Khalisha sambil menghidang makanan diatas meja.
bgus Khalisha ni, boleh buat bini.
'psst psst ada ke org nak dia?' [author]
'ehem ehem, eh ada badak terbang la' [Hayren]"JOM LA MAKAN" kata Nashihah sambil menarik tangan Zafeera. Lalu mereka bertiga mengnikmati makanan bersama sehingga pukul 2:31 malam.
Makan nya sikit borak je lebih. Apabila sudah habis makan mereka bertiga kemas dan sambung tidur di dalam bilik.
Seperti yang aku kata, Nashihah seorang di atas, di katil bersaiz single manakala Khalisha dan Zafeera di bawah, di katil bersaiz queen
6:56pagi
"WOI! WOI! WOI!, BANGUN WOI! DAH LAMBAT, NANTI MASUK KELAS LEWAT!!!!" jerit Nashihah.
Apabila dia sedar dari tidur nya dia terus melihat jam di telefon dan terkejut apabila jam sudah menunjukkan pukul 6:56 pagi.
"HA? KEJAP BAGI 5 MINIT" kata Khalisha sambil memeluk Zafeera.
"KEPALA OTAK KAU, BANGUN NOW!" jerit Nashihah lagi.
"WEY SABAR DIK, KAU NAK SIR HAYRIEN DENGAR LAGI KE JERITAN KAU TU?" kata Zafeera sambil membalas pelukkan Khalisha.
halo halo ingat somel ke? walaupun memang somel.
"BETUL TU AKU SETUJU" kata Khalisha lagi.
"BEFORE ANYTHING HAPPEN AKU RASA BAIK KORANG BERDUA BANGUN" kata Nashihah, Zafeera dan Khalisha peka akan kata kata Nashihah.
Mereka terus bangun lalu berlari kearah bilik air yang tersedia di dalam bilik mereka itu.
"WOI! MANDI SESAMA KE?!" soal Nashihah apabila melihat Zafeera dan Khalisha masuk bilik air bersama. "ERR, YA! JIMAT MASA!" jerit Khalisha didalam bilik air bersama Zafeera. Zafeera hanya diam
"LANTAK MEKOME LE" ujar Nashihah lalu keluar dari bilik untuk menuju kearah dapur, di dapur ada satu lagi bilik air jadi dia boleh mandi disitu sementara tunggu dua ekor beruk itu mandi. Sempat dia memcapai tualanya.
kang tak ambil tuala nanti keluar bilik air beku je sebab sejuk.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...