3:54 petang.
"BOSAN NYA" ujar Sir Hayren kepada Sir Hayrden dan Sir Hayrien, mereka sedang menonton TV bersama diruang tamu.
"JOM JALAN JALAN!" kata Sir Hayrden debgan nada riangnya.
"TAK SYOK BERTIGA JE" ujar Sir Hayrien pula, Sir Hayren hanya diam manakala Sir Hayrden mengangguk angguk berkali kali kepala nya tanda setuju.
alo somel.
"OKAY AKU ADA IDEA" kata Sir Hayren lalu duduk berhadapan Sir Hayrien dan Sir Hayrden sambil bersila.
"APA?" soal Sir Hayrien dan Sir Hayrden hanya diam.
"JOM KITA AJAK YANG BERTIGA DEPAN RUMAH NI, JADI TAKDELA HANYA BERTIGA TETAPI BERENAM" kata Sir Hayren. Sir Hayrien mengangguk setuju.
"MANTAPNYA KAU REN, SIAPA KAU SEBENARNYA" kata Sir Hayrden sambil menepuk bahu Sir Hayren.
"TENGKU MUHAMMAD HAYREN NAUFAL. ADIK KAU" ujar Sir Hayren lalu pergi untuk bersiap.
Sir Hayrien tergelak sedikit lalu bangun untuk bersiap juga manakala Sir Hayrden sudah tidak faham.
"NAK PERGI MANA NI?" soal Sir Hayrden tidak faham. "ALAM BARZAKH" ujar Sir Hayrien selamba sebelum menutup pintu bilik.
Sir Hayrden menjeling sekilas Sir Hayrien.
"NAK KELUAR KAN? SIAP LA TAKKAN NAK PAKAI MACAN TU JE, APA TAK BIJAK NAW KAU NI" ujar Sir Hayren sambil menjeling Sir Hayrden lalu menutup pintu biliknya.
Sir Hayrden terus berlari sambil melambai lambai kan tangan nya seperti artist yang dikejar peminat tetapi sedikit kesotongan disitu, dia berlari serupa pondan.
Adu Sir Hayrden kuban kuban.
*ding dong (bunyi loceng)
Sir Hayren, Sir Hayrden dan Sir Hayrien sudah berada didepan rumah Khalisha, Zafeera dan Nashihah.
"ASSALAMUALAIKUM BIDADARI SEKALIANN!!" jerit Sir Hayrden. Sir Hayrien terus menepuk kuat belakang kepala adiknya itu.
"KAU APA MASALAH HIDUP? CAKAP PELAN PELAN SUDAH LE, TAK PASAL PASAL SELURUH ANAK DARA YANG ADA KAT SINI BUKAK PINTU" kata Sir Hayrien kepada Sir Hayrden, Sir Hayrden hanya tersengih tidak bersalah. Sir Hayren hanya dian sahaja.
Khalisha, Zafeera dan Nashihah.
Mereka didalam bilik belajar tersentak apabila terdengar bunyi loceng menandakan ada orang diluar.
Mereka terkejut lagi dengan jeritan Sir Hayrden itu. Khalisha dan Nashihah terus memandang kearah Zafeera dengan pandangan bermakna.
"CEY BIDADARI CEY" ujar Khalisha.
"TUNGLAH KAU KAK TUNGLAH" kata Nashihah pula. Zafeera menjeling Nashihah dan Khalisha.
"SIAPA TU KAKAK?" soal Harraz apabila terdengar loceng dan melihat kakaknya mahu keluar membuka pintu. "HAHA. ADIK CAKAP MACAM KAK ARL, KAK DEARL, KAK FARL TAHU JE, HAHA" kata Nashihah sambil memandang adiknya diselitkan dengan ayat ayat memerli adiknya, dia juga gelak tidak ikhlas.
"TULA KAK FARL SURUH PERGI SEKOLAH TAKNAK, ASYIK PONTENG JE" kata Khalisha pula.
Harraz mendengar kakaknya sekakan memarahinya terus mencebik tahan tangisan.
Khalisha dan Nashihah sudah gelabah melihat Harraz yang ingin menangis. Zafeera tersenyum sinis melihat Nashihah dan Khalisha sudah gelabah.
huaaaa harraz tkramah.
"KAKAK ARL?" kata Hanani dengan gaya pelat nya. Zafeera terus menoleh kearah Hanani.
"YE SAYANG..JOM KITA BUKAK PINTU YA, BIAR DIA ORANG NI BEDRAMA" kata Zafeera sempat menjeling kearah Khalisha dan Nashihah itu.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...