-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

105 2 0
                                    

"STRESS LA AKU." kata Sir Hayren sambil duduk dikerusi yang tersedia didalam bilik kerja nya.
.
.
.
.

Elaira menahan geramnya, kedua belah tangan dia digenggam. "AKU AKAN CARI SIAPA BAKAL ISTERI SIR HAYREN" kata Elaira perlahan sambik tersenyum sinis.

Khalisha sedang berjalan seorang diri sambil membawa beberapa buah buku yang ingin dihantar ke Sir Hayrden. Zafeera dan Nashihah malas mahu meneman nya, lagipun ada kerja yang perlu mereka berdua siapkan. Tiba tiba bahunya dirempuh kuat seseorang, semestinya Elaira.

"ADUH" kata Khalisha sambil memegang bahunya sendiri, nasib buku - buku itu tidak jatuh.

"ISH BUTA KE KAU!" marah Elaira.

"APA KAU? KAU YANG MAIN PHONE AKU LAK KENE" kata Khalisha.

"EH FARLYNA KHALISHA LA" kata Elaira.

"FARLYNA KHALISHA.. NAK TANYA NI" kata Elaira dengan gediknya. "APA?" soal Khalisha. Malas mahu melayan karenah Elaira ini.

"KAU KENAL TAK BAKAL ISTERI SIR HAYREN NAUFAL?" kata Elaira sambil bermain dengan bajunya sendiri.

Khalisha sedikit tersentak tetapi dikawal riak wajahnya. "KALAU KENAL PUN KENAPA? ADA KENE MENGENA DENGAN KAU KE?" sinis Khalisha menjawap.

"SIAPA?" soal Elaira tampa menghiraukan kata - kata Khalisha tadi. "EH MINAH NI, JANGAN SIBUK HAL ORANG. JAGA TEPI KAIN SENDIRI, TUDUNG PUN TAK CUKUP PIN BANYAK TANYA PULAK" ujar Khalisha sinis lalu pergi

Tetapi langkah nya terhenti apabila Elaira berkata

"MESTI SALAH SEORANG DARI DUA BETINA KESAYANGAN KAU TU KAN BAKAL ISTERI SIR HAYREN" ujar Elaira. Terus Khalisha memusingkan tubuh nya semula menghadap Elaira.

"DIA ORANG KAKAK AKU LA BODOH!, KAU TAHU KITAORANG ADIK BERADIK.  DIA ORANG TAK ADA KENE MENGENA PUN DENGAN SIR HAYREN , KAU TAK PUAS HATI DENGAN AKU SORANG JE, JADI JANGAN LIBAT KAN ORANG LAIN TERUTAMA NYA SEKALI ARLYNA ZAFEERA DENGAN DEARLYNA NASHIHAH. JAGA SIKIT MULUT KAU." ujar Khalisha lalu pergi meninggalkan Elaira keseorangan.

Elaira hanya diam sahaja melihat Khalisha pergi.

Khalisha mengetuk dahulu pintu bilik Sir Hayrden sebelum masuk.

"ASSALAMUALAIKUM, SIR NI BUKU - BUKU YANG SIR SURUH HANTAR TU" kata Khalisha sambil memberikan buku tersebut.

"WAALAIKUMUSSALAM. OKAY. MANA ARLYNA DENGAN DEARLYNA?" soal Sir Hayrden. "DIA ORANG ADA KERJA JADI TAK DAPAT IKUT. " kata Khalisha.

"AWAK BOLEH TOLONG SAYA TAK?" soal Sir Hayrden. Khalisha mengangguk. "HANTAR KAN FAIL NI DEKAT ADIK SAYA BOLEH?" soal Sir Hayrden sambil menghulurkan satu fail. "HUH? ADIK?" soal Khalisha tidak faham.

'adik? adik sir ada dua, yang mane satu?' soal hati Khalisha sendiri.

"LAH ADIK SAYA LA. ADIK MANA LAGI SAYA ADA?" soal Sir Hayrden. "HAYLINA?" soal Khalisha pula. Terus Sir Hayrden gelak.

"LA AWAK NI BIJAK SIKIT BOLEH TAK? AGAK - AGAK LA SAYA NAK SURUH HANTAR DEKAT HAYLINA. MESTI LA HAYREN. CUBA BIJAK SIKIT" jawab Sir Hayrden.

"OOH. SIR CAKAP DENGAN CERMIN" kata Khalisha perlahan.

"HAH? TAK DENGAR" soal Sir Hayrden. "TAK DE APA APA LAH SIR. BYE" kata Khalisha sebelum pergi.

"NAK CAKAP AKU TAK BIJAK LAHTU. TAK BIJAK PUN COMEL HHUAHUAHUA" kata Sir Hayrden sendirian.

"HUH. NASIB SIR HAYRDEN KALAU SIR HAYRIEN YANG CAKAP 'HANTAR DEKAT ADIK SAYA BOLEH?' JEM AKU DIBUATNYA ADIK RAMAI LEPASTU CAKAP MACAM TU PULAK ISH" kata Khalisha sendirian pula. 
.
.
.
.

"MASUK" kata Sir Hayren apabila Khalisha mengetuk pintu biliknya.

"SIR NI SIR HAYRDEN SURUH BAGI" kata Khalisha sambil memberikan kepada Sir Hayren. "OKAY. KEJAP." kata Sir Hayren sambil menulis sesuatu di satu keping kertas. "NAH HANTAR DEKAT ABANG SAYA. BOLEH?" soal Sir Hayren kepada Khalisha sambil menguhulurkan satu keping kertas yang sudah dimasukkan kedalam sampul surat.

Khalisha hanya senyum tidak ikhlas.

"ABANG SIR ADA DUA. YANG MANA SATU?" soal Khalisha.

"HAYRDEN EH BUKAN HAYRIEN." kata Sir Hayren. "BAIKLAH SIR" kata Khalisha. "MACAM TU JE?" soal Sir Hayren. "BAIK LA BAKAL SUAMI KU" kata Khalisha sambil senyum sebelum berlalu pergi. "COMEL." kata Sir Hayren sambil melihat Khalisha.

'adik beradik sama je perangai' kata Khalisha dalam hati.

yela adik beradik karang ikut perangai jiran kau karang tersedak kau nanti.

Baru selangkah Khalisha ingin berjalan jatuh tersungkur akibat tersadung dengan kakinya sendiri.

"ADUHH!"jerit Khalisha. Nasib baiknya Zafeera dan Nashihah berada disitu ingin ke bilik salah seorang pensyarah mereka. "YA ALLAH KHALISHA!" jerit Zafeera dan Nashihah sebelum berlari kearah Khalisha.

"WEI DIAM SIKIT. SIR HAYREN KAT DALAM KARANG BUAT MALU AKU JE" kata Khalisha.

"KAU APA PASAL? DAH BERAPA RATUS RIBU KALI NAK JATUH DENGAN KAKI SENDIRI NI?" soal Zafeera kepada Khalisha namum dia masih lagi menolong Khalisha. Begitu juga dengan Nashihah.

"NAH, HANTAR KAT SIR HAYRIEN" kata Khalisha sambil memberikan sampul surat itu kepada Nashihah.

"LAH, AKU?" soal Nashihah. "KAU PERGI LA, KAKI AKU SAKIT. ZAF TOLONG AKU DAN KAU TOLONG HANTAR KAN" kata Khalisha dan Zafeera mengangguk.

"WEY AGAK AGA-" tidak sempat Nashihah mahu menghabiskan ayatnya Sir Hayrden sudah memotong.

"NI DAH KENAPA BUAT MENSYUARAT DEPAN PINTU SIR HAYREN NI?" soal Sir Hayrden. "ERR" serentak Khalisha, Zafeera dan Nashihah berkata.

"EHH! HYE ARLYNA!" jerit Sir Hayrden keriangan sambil melambaikan tangannya kearah Zafeera.

"ER HYE" kata Zafeera pula. "BYE LA SAYA NAK PERGI MENGAJAR NI KARANG KENE POTONG GAJI" kata Sir Hayrden tersenyum sebelum pergi.

"GO NASH YOU CAN DOIT!" kara Zafeera dan Khalisha serentak lalu pergi meninggalkan Nashihah seorang. "NASIB KAKAK NGAN ADIK KALAU TAK DAH LAMA AKU HUMBAN DALAM SUNGAI" kata Nashihah pula.

anneyoungg yorobunnnnnnnn. author kome ni busy orgnya huahauah

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now