kang tak ambil tuala nanti keluar bilik air beku je sebab sejuk.
Harini sepanjang kelas Khalisha hanya ambil peluang untuk tidur, tidak tahu kenapa dia terlalu mengantuk.
"ERR, NGANTUK NYA" ujar Khalisha sambil melentok kan kepala dibahu Zafeera.
"EH KAU NI SEPANJANG KELAS TIDUR JE LEPASTU MENGANTUK PULA, AKU BAGI TAHU MAMA" kata Zafeera.
"JANGAN BEGITU KAK, ENTAH KENAPA AKU MENGANTUK" kata Khalisha sambil mengangkat kepala nya kembali dari bahu Zafeera.
"MEOW" ujar Zafeera dengan nada manja nya sambil melentokkan kepala nya lalu memegang erat lengan Nashihah. "HOALAH, MULA DAH PERANGAI DIA" kata Nashihah. "MEOW MEOW MEOW" ujar Zafeera dengan nada manja nya lagi. "TAKDA KUCING KAT SINI, KAT RUMAH MAMA ADALA" ujar Khalisha.
"MEOWW" kata Nashihah mahu melayan perangai Zafeera. "HA SUDAH" kata Khalisha sambil menepuk dahi nya sendiri.
"HAHAHAHHA" gelak Zafeera apabila melihat Nashihah melayan kerenah nya.
'Jarang dak nash nak layan perangai aku ni HHAHHAHAHA' kata hati Zafeera.
"EHEM ASSALAMUALAIKUM" ujar seorang lelaki yang baru sahaja masuk. Nashihah, Zafeera dan Khalisha terus menoleh kearah lelaki itu.
"SIR HAYREN?" kata Khalisha perlahan.
"TIADA APA YANG MAHU SAYA KATA CUMA..KEPADA FARLYNA KHALISHA, WAKTU BALIK NANTI JUMPA SAYA DIBILIK SAYA, TERIMA KASIH" ujar Sir Hayren sebelum berlalu pergi.
"APA LAGI DIA NAK NI" kata Khalisha tidak puas hati.
"SABARRE DIKS SABARRE" kata Zafeera.
Nashihah mengangguk. Dan tiba tiba.
"EH KAU! KENAPA EK SIR HAYREN SELALU NAK BERJUMPA DENGAN KAU? MESTI KAU ADA HASUT DIA KAN? OR KAU GUNA MINYAK DAGU BAGI SIR HAYREN TU TERPIKAT DEKAT KAU?" soal Elaira tiba tiba.
Sakit hati Elaira apabila Sir Hayren hanya selalu menyebut nama Farlyna Khalisha sahaja.
"EH KAU KENAPA? MINYAK DAGU KEJADA APA NYA? AKU PUN TAK TAHU APA YANG DIA NAK, BUKAN AKU YANG SURUH DIA PANGGIL AKU OR JUMPA AKU PUN. KAU JANGAN NAK TUDUH SEBARANGAN WITHOUT BUKTI, AKU LEMPANG KAU NANTI" sinis Khalisha berkata.
Elaira diam tetapi masih tidak mahu kalah, "KAU INGAT AKU PERCAYA KE? EI ALASAN KAU NI ZAMAN BILA NI?" soal Elaira kepada Khalisha.
"EH DIA NI" ujar Khalisha sambil mengangkat tangan nya untuk menampar Elaira tetapi Nashihah sudah halang terlebih dahulu.
"SABAR DIK" kata Nashihah sambil melepaskan pegangan nya ditangan Khalisha lalu menuju kearah Elaira.
"EHEM IZIN KAN SAYA MULA BERBICARA YA? MULA KAN DENGAN BISMILLLAH..EI AWAK, SAYA TAHU LA AWAK TIDAK DINOTICE OLEH SIR HAYREN, CUBA MENGALAH SEDIKIT OR TERIMA TAKDIR YANG AWAK MEMANG TIDAK AKAN DINOTICE OLEH PENSYARAH YANG BERNAMA HAYREN ITU. CUBA AWAK PIKIR DENGAN PERBUATAN AWAK TADI DAH BERAPA BANYAK DOSA? TAKPA BIAR SAYA JELAS KAN. SATU, AWAK DENGKI DENGAN ORANG YANG TIDAK BERSALAH. DUA, TUDUH DIA HASUT SIR HAYREN. TIGA, YANG LEBIH TERUK AWA TUDUH DIA GUNA MINYAK DAGU BAGI ORANG TERPIKAT DENGAN DIRI KITA. AGAK AGAK LA BERAPA BANYAK DOSA AWAK UNTUK NI JE, DARIPADA SIBUK HAL ORANG BAIK DUDUK JE DIAM DIAM BERZIKIR ADA LA FAEDAH JUGA. DAPAT PAHALA INI TIDAK ASIK NAK SIBUK JE HAL ORANG, HARAP TAK TERASA YA" ujar Nashihah panjang sambil tersenyum sinis tanda kemenangan pada pihaknya, Elaira sudah terdiam dan menahan marahnya dia juga berasa malu apabila Nashihah berkata begitu kepada nya.
Zafeera dan Khalisha tersenyum bahagia.
Elaira terus pergi dari situ sambil menghentak hentak kaki nya tanda marah.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...