"WE JOM JOM CARI SIR HAYREN, SIR HAYRDEN DENGAN SIR HAYRIEN" kata Nashihah sambil menarik tengan Zafeera.
"HA NAK BUAT APA? KITA BALIK JELA TERUS" kata Zafeera pula.
"DIA JIRAN KITA DAN LAGI SATU YAKIN KE BOLEH HADAP" kata Nashihah lagi, lalu mereka berlari mencari salah satu daripada Sir Hayren, Sir Hayrien dan Sir Hayrden.
mereka terus berlari kearah bilik Sir Hayren.
*tukk tukk (bunyi ketuk pintu)
"MASUK." kata Sir Hayren.
"SIR" ujar Nashihah dan Zafeera serentak apabila mereka masuk.
"OUW, YA? KENAPA TAK MASUK KELAS LAGI?" soal Sir Hayren.
"NO NO, TU TAK PENTING INI LAGI PENTING" kata Zafeera.
"ERKK, WHAT?" soal Sir Hayren tidak faham. "
POLIS DALAM PERJALANAN KE RUMAH KITEORANG SIR!" ujar Nashihah sedikit menjerit.
"WHAT?!" soal Sir Hayren tidak percaya. "DAN SATU LAGI,KHALISHA DEKAT RUMAH!" jerit Zafeera pula.
"BUT WHY?" soal Sir Hayren tidak faham. "DIA TERTEKAN DAN TERCALL POLIS TU" ujar Nashihah.
"JOM BALIK, SAYA NAK PERGI CARI ABANG ABANG SAYA SEKEJAP, LEPASTU KITA BALIK SAMA SAMA." kata Sir Hayren lalu keluar dari bilik dan pergi ke sesuatu tempat.
*flashback
"WHAT?! KAU TERCALL POLIS!?!?!?" soal Nashihah dengan jeritan perlahan sedikit.
Zafeera disebelah turut terkejut apabila Nashihah berkata begitu. Nashihah terus buka pembesar suara biar Zafeera dapat dengar sekali.
"YE KAK, BALIK LA..AKU TAKUT NI" kata Khalisha di dalan talian telefon itu.
"TAK TAK SEKARANG NI, MACAM MANA KAU BOLEH TERCALL POLIS NI?" soal Zafeera, Nashihah hanya diam dan menanti jawapan adiknya.
"AKU NAK AMBIL PINGGAN DEKAT ALMARI DAPUR, SAMBIL TU AKU PEGANG TELEFON, TIBA TIBA TELEFON AKU TERTEKAN NOMBOR POLIS DAN CALL" ujar Khalisha panjang, bagi menerangkan kejadian.
"LAH, PINGGAN YANG DALAM ALMARI JUGA KAU NAK AMBIK, ADA JE PINGGAN DEKAT TEMPAT TANGKUP PINGGAN DI SINGKI TU KAN" kata Nashihah.
"WEI BALIK LA, AKU TAKUT" kata Khalisha lagi. Zafeera dan Nashihah pun terus menutup panggilan telefon itu. Lalu pergi mencari Sir Hayren.
Sir Hayrien, Sir Hayrden dan Sir Hayren
Apabila Sir Hayren sampai di bilik Sir Hayrien, Alhamdulilllah Sir Hayrden turut disitu untuk menanyakan sesuatu pada Sir Hayrien.
Senang sedikit kerja. Terus sahaja Sir Hayren cerita kan kepada Sir Hayrien dan Sir Hayrden.
"HA? FARLYNA CALL POLIS? ASAL DIK? ADA PEROMPAK MASUK RUMAH KE? ATAUPUN NAK TANGKAP BELALANG TERSANGKUT TEPI TINGKAP?" soal Sir Hayrden kepada Sir Hayren.
"KALAU BOLEH SOALAN TU TAK BIJAK LAGI, APA BENDE TANGKAP BELALANG PULA? LAGI SATU KENAPA TANGKAP BELALANG CALL POLIS? KALAU BOMBA TU OKAY LA" kata Sir Hayren.
"KAU NI KAN RDEN..KEKADANG AKU KONFIUS MANA ABANG MANA ADIK, SEBAB HAYREN LEBIH BIJAK DARI KAU" kata Sir Hayrien pula.
"SAMPAI HATI ABE RIEN DENGAN ADIK REREN CAKAP MACAM TU DEKAT REDEN. NAK MAJUK HMPH!" kata Sir Hayrden dengan nada gediknya tanda merajuk.
"EH AKU MALAS NAK LAYAN PERANGAI KAU BANG. FARLYNA DEKAT RUMAH DAN POLIS DALAM PERJALANAN KE RUMAH, ARLYNA DENGAN DEARLYNA DEKAT LUAR TUNGGU KITA, DAH JOM" kata Sir Hayren. Sir Hayrden dan Sir Hayrien terus mengangguk lalu keluar dari bilik Sir Hayrden.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...