"EYYO, KAMI DAH BALIK!!" jerit Sir Hayrden sambil berlari menuju ke dalam rumah. "DASAR TAK RETI BAGI SALAM." ujar Sir Hayrien.
"ABANG!!" jerit Haylina. Gadis kecil itu berlari kearah Sir Hayrden.
"YOYO ADIK ABANG" ujar Sir Hayrden sambil memeluk tubuh kecil Haylina. "MANA MOMMY DENGAN DADDY?" soal Sir Hayrden. "ADA KAT DAPUR" kata Haylina.
"HAI ADIK" sapa Sir Hayren. "ABANG HAYREN!" jerit Haylina sambil memeluk tubuh abangnya itu.
"ADIK DAH LUPA ABANG KE?" soal Sir Hayrien tiba - tiba. Laju Haylina menoleh kearah pintu. "ABANG HAYRIEN!!!" laju Haylina berlari menuju kearah Sir Hayrien. Sir Hayrien terus mendukung tubuh kecil adik perempuan kesayanganya itu.
"ABANG!" ujar Haylina sambil memeluk kuat tubuh Sir Hayrien. "YE SAYANG" jawap Sir Hayrien. "ADIK ADA BANYAK CERITA NAK CERITA KAT ABANG" riang nada Haylina berkata. "OKAY. NANTI ADIK CERITA OKAY? KITA MASUK DULU" kata Sir Hayrien. Haylina hanya mengangguk.
.
.
.
.Usai makan malam bersama keluarga Sir Hayren , Puan Amaya mengajak mereka berjalan di shopping mall.
"LAH MOMMY DAH TAK ADA TEMPAT LAIN KE NAK JALAN JALAN?" soal Sir Hayrien.
"SUKA HATI MOMMY LA, MANA TAHU JUMPA JODOH TIGA TIGA KAT SITU" kata Puan Amaya selamba. Tersentak Sir Hayren apabila Puan Amaya berkata begitu.
"WO SALAH TU. DUA ORANG NI JE PATUT JUMPA JODOH, REREN DAH ADA" kata Sir Hayren.
"BETUL TU MOMMY REDEN SETUJU. MANA TAHU REDEN DAPAT JUMPA ARLYNA KE" kata Sir Hayrden riang.
"DAN..MANA TAHU SORANG TU DAPAT JUMPA DEARLYNA KE" kata Sir Hayrden sambil memandang sekilas Sir Hayrien. Sir Hayrien tahu akan maksud pandangan Sir Hayrden. "DIAM LA." kata Sir Hayrien
.
.
.
.
Khalisha, Zafeera dan Nashihah."WEI MALAM NI KITA MAKAN KFC JOM!" ajak Khalisha.
"BOLEH, TAPI SIAPA NAK BAYAR? SIAPA NAK BAWAK?" soal Nashihah.
"SEMESTINYA ZAFEERA BAYAR DAN KAU BAWAK" kata Khalisha lagi.
"WAH WAH WAH BANYAK CANTIK MUKA KAU" kata Zafeera pula apabila nama nya disebut.
"TERIMA KASIH" kata Khalisha. "LEK LA ZAF. BESOK SURUH DIA MASAK KITA SANTAI JE" ujar Nashihah. "WEI MANA ADIL!" jerit Khalisha. "LOOK I CARE?" soal Nashihah sinis.
"KALAU MACAM TU AKU SETUJU" kata Zafeera.
"JOM!" jerit Nashihah dan Zafeera serentak.
"FARLYNA KHALISHA! KAU NAK IKUT JOM , TAK NAK TINGGAL" jerit Zafeera kepada Khalishah. Khalisha hanya diam lalu mengikut langkah Zafeera dan Nashihah.
.
.
.
.
Mereka memesan juga tiga cawan jelly ice cream.Nashihah dapat menghabiskan. Zafeera tidak dapat habiskan tetapi Nashihah habiskan Zafeera punya manakala Khalisha pula muntah apabila memakan jelly ice cream tersebut. Tetapi jelly ice cream itu dapat dihabiskan oleh Khalisha. Kata Khalisha jelly itu masam pada awalnya tetapi pada akhirnya jelly itu menjadi sedap apabila di makan.
"ALHAMDULILLAH KENYANG AKU HARINI" kata Khalisha. "JOM SHOPPING MANA TAHU ADA BENDA BOLEH BELI" kata Zafeera. Nashihah hanya mengangguk.
"WEI BAJU NI CANTIK." kata Zafeera sambil pergi kearah sehelai baju berwarna putih, ungu dan biru.
Sedang leka Zafeera dan Khalisha memelih baju mereka tersedar bahwa Nashihah tidaknada disekeliling mereka. Laju mereka mencari keberadaan Nashihah.
Mereka jumpa Nashihah ditepi dinding sambil menyangkung lalu memegang perutnya sendiri.
"WEI NASH KAU APA PASAL?" soal Zafeera.
"WEI AKU SAKIT PERUT" kata Nashihah seperti ingin menangis. "ALLAHU, JANGAN MENYANGKUNG KAT SINI BUASIR KAU KARANG" kata Zafeera lagi.
Nashihah bangun lalu berjalan tetapi Nashihaha berjalan sambil memegang perutnya seperti orang mahu bersalin.
"HAHAHA WEI LISHA KAU RECORD DAK NASH TU JALAN LAWAK SIA HAHAHAH" kata Zafeera sambil gelak. Laju Khalisha mengeluarkan telefonnya untuk merakam cara jalan Nashihaha dari belakang.
Tiba tiba Nashihah berlari menuju kesatu tempat.
"WEI PERUT AKU NAK MELETUP DO, BYE!" jerit Nashihah sebelum pergi.
"WOI KAK! LU ORITE TAK ORITE MAT?!" jerit Khalisha. Khalisha memusingkan badannya alangkah terkejut apabila melihat Zafeera sedang menyangkung sambil memegang perutnya yang sakit.
"NI SORANG LAGI MANUSIA, KAU APA PASAL NI KAK?" soal Khalisha. "HUA SAKIT PERUT" rengek Zafeera. "LAH" kata Khalisha. Akhirnya Zafeera dan Khalisha sakit perut bersama dan menyangkung ditepi dinding.
.
.
.
.
"HUH LEGA SIKIT" kata Nashihah. Sedang Nashihaha ingin berjalan keluar dia terlanggar seorang lelaki yang berbadan tegap."ISH BUTA K-" tidak sempat Nashihah berkata ayatnya terpotong apabila dia mendongak memandang lelaki yang baru sahaja dia langgar.
"I'M SORRY. ARE YOU OKAY?" soal lelaki itu.
"SI-R HAY--RIEN?" soal Nashihah tergagap gagap.
"DAMN. DEARLYNA, WHAT ARE YOU DOING HERE?" soal Sir Hayrien. Nashihah menjeling. "CUCI TAYAR LORI" selamba Nashihah menjawap.
apa punya soalan da.
"I MEAN DATANG DENGAN SIAPA?" soal Sir Hayrien.
"KAKAK DENGAN ADIK SAYA LA" jawap Nashihah. "SIR DATANG DENGAN SIAPA?" soal Nashihaha kepada Sir Hayrien. "MY FAMILY" jawab Sir Hayrien. "JOM LA JALAN SEKALI" ajak Nashihah. Sir Hayrien mengangguk.
"betul kut apa yang mommy cakap tadi" kata Sir Hayrien dalam hati.
.
.
.
.
"WEI JOM TANDAS" kata Khalisha. "AKU BUKAN TANDAS, AKU ARLYNA ZAFEERA."selamba Zafeera berkata. "JOM PERGI TANDAS, ZAF" kata Khalisha. "JO- ADUH!" jerit Zafeera apabila belakang badannya dilanggar seseorang."WEI AKU DAH CAKAP JANGAN MAIN LARI LARI KAN HA TAK PASAL PASAL KENE ANAK DARA ORANG!" jerit seorang lagi lelaki.
"ARE YOU OKAY? I'M SO SORRY" kata lelaki yang melanggar Zafeera.
"I'M OKAY" jawap Zafeera. "ARLYNA?" soal lelaki tadi. "SIR HAYRDEN?" soal Zafeera pula.
"FARLYNA?" soal seorang lagi lelaki tadi. "SIR HAYREN?" soal Khalisha.
"WHAT ARE YOU GUYS DOING AT HERE?" soal Sir Hayren sambil memandang Khalisha. "WHY YOU'RE LOOKING AT ME?" soal Khalisha pula. Sir Hayren hanya menggeleng.
digeleng geleng kepala di geleng geleng yihaaa!.
"ZAF! LISHA!" jerit Nashihah sambil mencari Zafeera dan Khalisha diikuti Sir Hayrien.
"WEI NI PUN KORANG, PENAT AKU CARI. EH HAI SIR" sapa Nashihah kepada Sir Hayrden dan Sir Hayren. "HAI!" jerit Sir Hayrden riang sambil melambaikan tangannya kearah Nashihah.
"REDEN! MANA REREN DENGAN RERIE- EH BAKAL MENANTU MOMMY" ujar Puan Amaya apabila melihat Khalisha. Khalisha agak terkejut tetapi hanya senyum sahaja.
"HA KAN MOMMY DAH CAKAP MESTI JUMPA JODOH HAYRDEN DENGAN HAYRIEN" selamba sahaja Puan Amaya berkata. Hampir tersedak Zafeera dan Nashihah mengdengar kata kata Puan Amaya.
"BETUL TU MOMMY REDEN SETUJU" kata Sir Hayrden.
"DAK RDEN KALAU JODOH NI SEMUA DIA SETUJU" kata Sir Hayrien.
"EH TAK. KALAU DENGAN ORANG LAIN AKU TAK SETUJU TAPI KALAU DENGAN ARLYNA ZAFEERA AKU TERLEBIH SETUJU NAK KAHWIN SEKARANG PUN AKU TAK KISAH" kata Sir Hayrden. "TAPI SAYA TAK SETUJU" selamba sahaja Zafeera berkata. "PFFT HAHAHAHHAH SETEPEK" kata Sir Hayren.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...