Sir Hayren menatap wajah putih bersih Khalisha yang sedang lena berbantalkan lengan sasanya. Perlahan - lahan dia mengusap permukaan muka Khalisha lembut.
Khalisha terjaga apabila ada tangan kasar sedang mengusap wajahnya yang lembut. Khalisha membuka matanya.
Allah, indahnya permandangan. Bangun tidur, buka mata , terus nampak muka suami. Handsome!!!
"GOOD MORNING BIDADARI" ucap Sir Hayren lembut. Khalisha senyum. Malu la kita!
"MORNING SUAMI." balas Khalisha.
"THANK YOU SAYANG." kata Sir Hayren. Khalisha memandang suaminya pelik.
"THANK YOU UNTUK SEGALANYA. DAN YANG PALING PENTINGN, TERIMA KASIH TOLONG ANGKAT CALL MUMMY. KALAU SAYANG TAK ANGKAT MESTI KITA TAK KAHWIN SEKARANG." ujar Sir Hayren sebelum mengucup dahi Khalisha sekilas. Khalisha senyum sambil mengangguk.
"ISHA PUN NAK CAKAP TERIMA KASIH DEKAT ABANG UNTUK SEGALANYA." kata Khalisha. Sir Hayren senyum. "ABANG TAK TERIMA KASIH TU." kata Sir Hayren. Berkerut dahi Khalisha. "NAK ABANG TERIMA?" soal Sir Hayren. "MESTILAH NAK!" jawab Sir Hayren.
Sir Hayren senyum nakal sebelum bangun dan mencepung tubuh kecil Khalisha bawa ke bilik mandi. Khalisha tersentak dan terjerit kecil.
"ABANG!!" jerit Khalisha. "YE BIDADARI..." balas Sir Hayren. "NAK BUAT APA NI?" soal Khalisha yang sudah berada didalam bahtup. "MANDI." jawab Sir Hayren selamba. "HA? EEEH , TAKNAK!!" Khalisha berkata. "KATA NAK ABANG TERIMA KASIH SAYANG TU. JUST DIAM SAYANG." kata Sir Hayren sebelum mengunci pintu.
Ktak. Pintu sudah dikunci.
.."HARINI MUKA ADA SENYUM...KENAPA?" soal Sir Hayrden. Sir Hayren diam.
Sibuk je nak tahu orang dah kahwin punya hal!
"EH DIA DIAM. EH REREN, AKU NI KALAU TAK INGAT KAU ADIK KEMBAR AKU, DAH LAMA AKU BUANG KAU KAT SUNGAI!" kata Sir Hayrden. Sir Hayren memandang Sir Hayrden dingin.
"BANG , KALAU AKU TAK INGAT KAU NI ABANG KEMBAR AKU , DAH LAMA AKU BUANG KAU KAT HUTAN. BIAR KAU BERKAWAN NGAN BERUK. AKU TENGOK, KAU NGAN BERUK PUN TAK ADA BEZA." kata Sir Hayren selamba. Sir Hayrien tahan gelak. Sir Hayrden Menjeling.
"AKU RASA KAN...AKU RINDU ADIK AKU LAH" kata Sir Hayrden. "ADIK KAU DEPAN MATA KAU. KAU NAK RINDU APA?" soal Sir Hayrien sambil menunjuk Sir Hayren.
Sir Hayrden menepuk dahinya sendiri. "YA ALLAH, KENAPA LA ADA ABANG BODOH MACAM KAU. AKU NAK RINDU DIA BUAT APA PULAK , MUAK AKU TENGOK MUKA DIA HARI - HARI. AKU RINDU HAYLINA LA." ujar Sir Hayrden.
"JOM LA BALIK RUMAH MUMMY. RINDU DIA ORANG" ajak Sir Hayrien. "JOM! LAMA DAH TAK JUMPA!" kata Sir Hayrden sungguh bersemangat.
"AKU TANYA BINI AKU DULU" kata Sir Hayren. "TUNGLA ADA BINI.." kata Sir Hayrden pula.
..
HYE SEMUA!
AUTHOR MINTA MAAF SANGAT II YA SEBAB LAMA SANGAT TAK UPDATE. AUTHOR SANGAT BUSY DAN IDEA SEMAKIN KERING. JADI AUTHOR UPDATE PENDEK II. APA YANG ADA DALAM OTAK JE.BTW SEMUA..HAPPY NEW YEAR!! AUTHOR HARAP , TAHUN 2024 NI AKAN JADI YANG TERBAIK UNTUK KITA SEMUA YA.
AUTHOR ADA UBAH NAMA NAMA YA. HAYRDEN SALAHUDDIN DITUKARKAN KEPADA HAYRDEN HAIQAL.
AURHOR JUGA ADA EDIT SEDIKIT PART PART YANG TERTENTU.
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...