-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

193 6 0
                                    

Apabila tiba waktu pagi Zafeera orang first yang siap begitu juga jiran dihadapan. Sir Hayrden orang pertama juga yang siap dahula berbanding abang dan adiknya.

Zafeera, Khalisha dan Nashihah

"WOI LAMBAT LA KORANG BERDUA, AKU TUNGGU KAT KERETA!" kata Zafeera kepada adiknya. "BAIKKKK" jerit Nashihah dan Khalisha serentak. Apabila dia membuka pintu.

Sir Hayrden, Sir Hayren dan Sir Hayrien.

"WOI CEPAT SIKIT BOLEH TAK?! LAMBAT LA!..AKU TUNGGU KAT KERETA" kata Sir Hayden kepada Sir Hayren dan Sir Hayrien. "OKAY" kata Sir Hayren dan Sir Hayrien serentak. Apabila dia membuka pintu...

Zafeera membuka pintu lalu terkejut apabila melihat Sir Hayrden dan Sir Hayrden mahu membuka pintu itu terkejut apabila melihat Zafeera. Mereka saling memtenung sesama sendiri.

"lawa sia" kata hati Sir Hayrden.

"nsem nye" kata hati Zafeera.

"BAA, KAU PANDANG APA" terjah Nashihah dibelakang Zafeera. Zafeera sedikit terkejut dan menjeling adiknya tetapi akibat satu suara yang menghalang dirinya untuk mencubit lengab Nashihah.

"WOI APE PASAL DIRI DEPAN PINTU?" soal Sir Hayrien kepada Sir Hayrden. Sir Hayrden yang seperti kembali tersedar di dunia nyata hanya diam dan soalan abangnya dibiar tidak berbalas. Matanya masih lagi melihat wajah cantik Zafeera.

"UISH PATUT LA AKU DENGAN ORANG JERIT PAGI TADI, RUPA NYA JIRAN KITA NI PEREMPUAN" kata Sir Hayrien apabila melihat Zafeera dan Nashihah. Nashihah memandang tajam kearah Zafeera. Zafeera yang faham pandangan itu hanya tersenyum.

*tak sangka betul betul jiran dengar..kata hati Zafeera.

"SIAPA JERIT PAGI TADI" soal Sir Hayrien kepada Zafeera dan Nashihah.

"ERKK NASHIHAH SIR" kata Zafeera sambil memandang Nashihah. "NASHIHAH? WHO?" soal Sir Hayrien tidak faham. "SAYA SIR.. DEARLYNA NASHIHAH." kata Nashihah. Sir Hayrien hanya menganguk. "NICE NAME, DEAR" kata Sir Hayrien.

Nashihah terkejut lalu berkata "ERK..IF YOU WANT TO CALL ME DEARLYNA JUST CALL ME DEARL OR LYNA BUT NOT DEAR..DEAR MEAN SAYANG SIR" terang Nashihah kepada Sir Hayrien...dia terkejut apabila Sir Hayrien bertindak memanggilnya 'dear'.

"I DON'T CARE ABOUT THAT, DEAR" kata Sir Hayrien lagi sambil tersenyum sinis. Zafeera memandang kearah Nashihah dan Sir Hayrden memandang kearah Sir Hayrien.

Kuat jodoh masing masing. Serentak ges.

"TENGAH BUAT MENSYUARAT DEPAN PINTU KE?" soal Khalisha tiba -  tiba muncul.

Mana taknya member keluar je nampak kakak sendiri berdiri depan pintu.

Khalisha terkejut melihat dua lelaki yang berada didepan rumah nya, boleh dikatakan jiran nya dan abang dan adik kepada Sir Hayren.

Tetapi dia tidak tahu mana abang mana adik.

"EISH TERKEJUT AKU" kata Zafeera. Nashihah hanya diam.

"KORANG BUAT APA NI" soal Sir Hayren tiba - tiba muncul.

Dia terkejut melihat Khalisha, Zafeera dan Nashihah yang berada di hadapan rumah nya.

Zafeera dan Nashihah bertabah terkejut apabila melihat Sir Hayren disitu satu perkara yang terlintas di fikiran mereka berdua ialah.

"SIR JIRAN AKU KE?" ini perkara yang sama terlintas di fikiran Zafeera dan Nashihah.

Khalisha hanya diam, dia sudah tahu kerana Sir Hayren memberitahunya semalam.

"SO, MANA SATU SIR HAYRDEN DAN MANA SATU SIR HAYRIEN?" soal Khalisha apabila masing masing senyap.

"SAYA HAYRIEN" kata Sir Hayrien "SAYA HAYRDEN" kata Sir Hayrden pula. Sir Hayren hanya diam.

Zafeera dan Nashihah terkejut. "MACAM MANA KAU TAHU NAMA DIA ORANG SELAIN SIR HAYREN NI?" soal Zafeera berbisik kepada Khalisha, Nashihah mengangguk tanda setuju dengan soalan Zafeera. "NANTI AKU CERITA" balas Khalisha.

"ERKK, JOMLAH NANTI LAMBAT" kata Zafeera sebelum berlalu pergi..lalu diikuti oleh Khalisha, Nashihah, Sir Haryden, Sir Hayren dan Sir Hayrien.

setelah tiba di hadapan lift.

*lift rosak. Sila gunakan tangga.

"BARBIE LA, AKU DAHLAH GAYAT. WALAUPUN BARU TINGKAT 3 AKU MASIH GAYAT" kata Zafeera sambil memandang Nashihah dan Khalisha bersilih ganti.

Nashihah dan Khalisha faham akan pandangan itu "JOM KITA ORANG PEGANG" kata Nashihah, Khalisha hanya mengangguk.

Selangkah mereka mahu bergerak tetapi terhalang apabila Sir Hayrien menarik lengan Nashihah yang berlapik baju itu. "DEAR, TURUN DENGAN SAYA." ujar Sir Hayrien.
"EISH JANGAN LA PANGGIL 'DEAR' LAGI SATU TAK BOLEH SIR, KAKAK SAYA GAYAT..KITA ORANG KENE PEGANG DIA" kata Nashihah sambil ingin melepas kan diri nya dari dipegang oleh Sir Hayrien.

"TU DIA ADA, SURUH LA DIA PEGANG" kata Sir Hayrien sambil memandang kearah Khalisha. "NO HAYRIEN, FARLYNA AWAK TURUN DENGAN SAYA" kata Sir Hayren pula. Zafeera terkejut.

'noh rokisah, aku nak turun ngan sapa ni' kata hati Zafeera.

Zafeera memandang Khalisha dan Nashihah dengan pandangan tajam. Khalisha dan Nashihah faham pandangan itu.

"AWAK TURUN DENGAN SAYA"  kata Sir Hayrden pada Zafeera. "EH TAKPA SAYA TURUN SENDIRI" kata Zafeera.

memang takla aku nak turun ngan dia, sanggup turun sendiri. Kata hati Zafeera.

"ERR, KAKAK ARL..ADIK RASA KAN KAKAK PERLU IKUT SIR HAYRDEN" kata Khalisha dan sengaja dia panggil 'kakak arl'  dan bahasakan diri nya sebagai 'adik'

Zafeera pandang tajam Khalisha.

"SIR BAGI LA SAYA TURUN DENGAN KAKAK SAYA" kata Nashihah kepada Sir Hayrien. "NO." sepatah Sir Hayrien berkata.

Nak tak nak Zafeera perlu juga ikut turun bersama Sir Hayrden, lagi - lagi mereka yang last turun. Pertama Sir Hayrien dengan Nashihah lepastu Dir Hayren dengan Khalisha yang terakhir mereka berdua.

huaa sian Zaf.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now