BEBERAPA BULAN KEMUDIAN.....
"Farlyna..." Sir Hayren mengejut Khalisha dengan lembut.
"EMMMMM" Khalisha mengumam. Sir Hayren senyum nipis.
"BIDADARI SYURGA ABANG...BANGUN SAYANG, NAK SOLAT SUBUH." kata Sir Hayren sambil mengusap wajah cantik Khalisha.
Perlahan - lahan Khalisha bangun. "PERGI MANDI LEPASTU KITA SOLAT. LEPASTU SIAP - SIAP KITA GI CLASS EH." arah Sir Hayren. Khalisha hanya mengangguk sahaja.
..
Usai sahaja solat subuh, Khalisha menyalam suaminya.
Sir Hayren melabuhkan kepalanya diatas riba Khalisha. Khalisha senyum dan mengusap rambut Sir Hayren.
"ABANG." panggil Khalisha. "HM?" balas Sir Hayren yang sedang leka bermain dengan jari jemari halus Khalisha.
"KENAPA ABANG TERIMA ISHA UNTUK DIJADIKAN SEBAGAI ISTERI?" soal Khalisha.
Jari jemari itu dibawa ke bibir dan dikucup sekejap.
"SEBAB ABANG SUKA DEKAT AWAK. PERTAMA KALI ABANG TENGOK SAYANG, ABANG RASA SESUATU TAPI TAK DAPAT CAKAP DENGAN KATA - KATA. BILA MUMMY SURUH ABANG KAHWIN DENGAN SAYANG, ABANG TERUS SETUJU SEBAB ABANG MEMANG SUKA SAYANG. PERASAAN SUKA MAKIN LAMA MAKIN BERUBAH MENJADI CINTA. ABANG CINTAKAN FARLYNA KHALISHA. ISTERI ABANG, BIDADARI SYURGA ABANG. " ujar Sir Hayren panjang.
Khalisha senyum. Berbunga - bunga hati kiterrwwww.
"DAH - DAH, NANTI LAMBAT. JOM." kata Sir Hayren sebelum bangkit dari baringnya, sempat dia mengucup bibir munggil Khalisha.
Khalisha hanya senyum bahagia sebelum dia bangun dan lipat sejadah dan telekungnya.
..
"ABANG ISHA NAK TANYA BOLEH?" soal Khalisha. Sir Hayren mengangguk.
"SIAPA SEROJA SOFEA
"MANA SAYANG TAHU TENTANG DIA?" soal Sir Hayren.
"HARITU ISHA ADA KEMAS - KEMAS BILIK STOR. ISHA ADA NAMPAK DALAM KOTAK TU ADA GAMBAR PEREMPUAN. NAMA DIA SEROJA SOFEA."
"KALAU ABANG CERITA NI , SAYANG ABANG NI JANGAN MARAH OKAY?" soal Sir Hayren lembut. Khalisha mengangguk perlahan.
"SHE IS MY FIRST LOVE." kata Sir Hayren. Khalisha terkedu. "LISTEN TO ME FIRST, SAYANG. ABANG AKAN CERITA DARI AWAL SAMPAI HABIS OKAY?" ujar Sir Hayren. Khalisha mengangguk lagi.
"ABANG JUMPA DIA DEKAT SATU KEDAI MAKAN. ABANG TERPIKAT DENGAN DIA. ABANG TAK TIPU, DIA MEMAMG CANTIK. TAPI TAK BOLEH LAWAN KECANTIKAN BIDADARI ABANG NILAH. ABANG NGORAT DIA. ABANG PIKAT HATI DIA. KAMI MAKIN RAPAT , SAMPAI KAMI BERCINTA. ABANG CINTAKAN DIA TAPI DIA TINGGALKAN ABANG. DIA PERGI DULU SEBELUM ABANG." ujar Sir Hayren panjang. Dia mengeluh perlahan.
Khalisha mengusap tangan berurat suaminya itu.
"SEMENJAK ITU, ABANG DAH KURANG RASA UNTUK BERCINTA, ABANG TAKUT KEJADIAN YANG SAMA AKAN BERULANG. TAPI BILA ABANG JUMPA AWAK , ABANG RASA LAIN. ABANG SUKA AWAK, ABANG CINTAKAN TENGKU FARLYNA KHALISHA."
"YOU'RE NOT MY FIRST LOVE BUT YOU'RE MY LAST LOVE. HAYREN'S LAST LOVE"
"YOU'RE MY FIRST AND LAST LOVE ABANG." kata Khalisha pula.
..
"EH KAU KAN DAH LAMA KAHWIN. TAK MENGANDUNG LAGI KE? KAU MANDUL KE?" soal Sabrina. Khalisha diam.
"KAU NI , TAK ADA ADAB KE TANYA SOALAN MACAM TU DEKAT ORANG?" soal Zafeera pula. "REZEKI BELUM SAMPAI LAH" kata Nashihah pula.
"YELAHTU , ENTAH - ENTAH DIA MEMANG TAK BOLEH MENGANDUNG. KESIAN LAKI KAU, LAMA TUNGGU, TAK DAPAT - DAPAT JUGA ANAK." kata Sabrina.
"NASH KAU TAHAN AKU NASH, KAU TAHAN. NI ADA YANG KENE TAMPAR NI KARANG" kata Zafeera. Nashihah terus menahan tangan Zafeera.
Sabrina menjeling sebelum pergi.
Khalisha senyum nipis. "TAK APALA , KAK." kata Khalisha. "KALAU KAU JUMPA LAGI ORANG MACAM TU. KAU LEMPANG JE DIA" kata Zafeera. "ASIK NAK LEMPANG ORANG JE KAU NI" kata Nashihah pula.
.
.
.
.Sepanjang perjalanan Khalisha hanya mendiamkan diri sahaja. Tidak berkata apa - apa. Sepatah soalan yang ditanya Sir Hayren, sepatah la dia jawab.
"SAYANG ADA MASALAH KE??" soal Sir Hayren sambil mengusap peha Khalisha. Tangan kanan mengawal steering kereta manakala tangan kirinya pula diletakkan diatas peha Khalisha.
"TAK ADA APA - APA." jawab Khalisha. "BETUL NI?" soal Sir Hayren lagi. Khalisha mengangguk.
..
Selasa sahaja solat Isyak , Khalisha merenung suaminya lama. "KENAPA PANDANG ABANG MACAMTU?" soal Sir Hayren.
Khalisha melabuhkan kepalanya diatas riba Sir Hayren. Sir Hayren senyum sambil mengusap kepala Khalisha yang ditutupi dengan telekung.
"KENAPA NI, HM?" soal Sir Hayren. "ABANG , ISHA NAK MINTA MAAF." kata Khalisha sambil mencapai tangan suaminya dan dibawa ke bibir. Berkerut dahi Sir Hayren.
"KENAPA PULA? SAYANG TAK ADA SALAH LEPASTU NAK MINTA MAAF KAT ABANG." kata Sir Hayren. "YELA, KITA DAH LAMA KAHWIN TAPI ISHA TAK MENGANDUNG LAGI. RAMAI KATA ISHA MANDUL. TAK BOLE MENGANDUNG." kata Khalisha bernada sedih.
Sir Hayren senyum nipis. "LAH SEBAB TU KE BIDADARI ABANG NI DIAM JE HM?. FARLYNA , KITA BARU BERAPA BULAN TAU. REZEKI TAK ADA LAGI SAYANG BUKAN AWAK TU TAK BOLEH MENGANDUNG. TAK BAIK CAKAP MACAMTU. KATA - KATA ITU SATU DOA. DOA LAH BANYAK - BANYAK SUPAYA DAPAT REZEKI." ujar Sir Hayren sebelum nengucup dahi Khalisha. Khalisha diam.
"TAPI KALAU DOA TAMPA USAHA PUN TAK ADA GUNA JUGA SAYANG. SO , KITA KENA USAHA" kata Sir Hayren sambil bangun dan melipat sejadah. Khalisha juga melipat telekung nya.
"JOM." ajak Sir Hayren. "PERGI MANA?" soal Khalisha yang tidak faham itu.
Sir Hayren senyum. "TERUSKAN DENGAN BLUR AWAK TU." kata Sir Hayren. "BETUL - BETUL LA ABANG NAK PERGI MANA?" soal Khalisha lagi. "TADI ABANG KATA APA KALAU NAK ADA ANAK?" soal Sir Hayren pula.
"KENA DOA BANYAK - BANYAK" jawab Khalisha.
"LAGI?"
"KENA USAHA" jawab Khalisha lagi.
"JADI KITA KENA PERGI USAHA LAH" balas Sir Hayren. Khalisha masih tidak faham.
"IKUT AWAK LAH FAHAM KE TAK FAHAM. ABANG NAK JUGA" kata Sir Hayren sambil senyum nakal.
"NAK APA?"
"NAK TAMBAH HAMBA ALLAH."
"ABANG-" Khalisha baru faham ala yang dimaksudkan oleh Sir Hayren. Tapi dia hanya benarkan sahaja. Dia wajib memberi jika suami meminta.
"I LOVE U FARLYNA"
"I LOVE U TOO HAYREN"
dan lampu ditutup.
-TAMAT-
TAMATLAH SUDAH CERITA
HAYREN'S LAST LOVE.
BY DUNASHLYYA ALLAH DAH COMPLETE LA CERITA NI!! AUTHOR SRS XSANGKA DAH HABIS. MAYBE KORG RASA MACAM TERGANTUNG SIKIT KAN? OKAY, SAMBUNGAN DIA ADA DEKAT CERITA
TENGKU HAYRDEN
ADA SIKIT - SIKIT PART HAYREN DAN FARLYNA.
THANK YOU KEPADA YANG SUPPORT AUTHOR. SENTIASA MENUNGGU AUTHOR UNTUK UPDATE. AUTHOR MINTA MAAF JIKA ADA SALAH TATABAHASA, AYAT DAN CARA PENERANGAN.
LOPEYUUU.
JUMPA DI CERITA
TENGKU HAYRDEN
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...