-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

125 1 0
                                    

Malam sudahpun menjelma waktu untuk berehat pula. "SAYANG , JOM SOLAT DULU" .

Usai mereka menjalankan solat Khalisha mahu membuat makanan ringan untuk makan sewaktu dia menonton kdramanya.

"ABANG , ISHA NAK PERGI BUAT SOMETHING" kata Khalisha.

"NAK PERGI MANA? NAK IKUT" kata Sir Hayren manja.

"SEJAK BILA ABANG JADI SIR HAYRDEN?" soal Khalisha mengusik. "ISH" Sir Hayren berkata dengan nada nya seakan merajuk.

"LAH. KEJAP LAGI ISHA DATANG PUJUK" kata Khalisha sebelum berlari turun ke dapur.

"FARLYNA KHALISHA!" jerit Sir Hayren. "YE ABANG KU SAYANG!" jerit Khalisha pula. "NASIB ADA SAYANG KAT BELAKANG" kata Sir Hayren perlahan.

Dirumah
Sir Hayrden & Sir Hayrien:

Sedang leka Sir Hayrden menonton Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal manakala Sir Hayrien pula sedang membaca novel tiba - tiba Sir Hayrden tersedak.

"UHUK - UHUK. SIAPA LA YANG SEBUT - SEBUT NAMA AKU NI. TAHU LA AKU FAMOUS" kata Sir Hayrden bangga.

"FAMOUS LA KONON. DAH LAH TENGOK UPIN IPIN. TAK PADAN DENGAN LECTURE TENGOK UPIN IPIN." kata Sir Hayrien pula.
.
.
.
"WHAT ARE YOU DOING?" soal Sir Hayren kepada Khalisha.

Bosan apabila duduk bilik beseorangan jadi dia memilih untuk melihat Khalisha didapur.

"DAH HABIS MERAJUK KE? SENANG LA SAYA TAK PAYAH PUJUK" kata Khalisha sinis.

"DIAM LA." kata Sir Hayren. "TENGAH BUAT APA?" soal Sir Hayren. "TENGAH GORENG BIAWAK" jawab Khalisha selamba.

"ORANG TANYA ELOK - ELOK DIA JAWAB MACAM TU. CIUM KARANG BARU TAHU" kata Sir Hayren.

"EE GATAL! ISHA TENGAH BUAT CAKE OREO. SIMPLE JE. KEJAP LAGI SIAP LA TU" ujar Khalisha. "OO. FOR WHAT?" soal Sir Hayren. Khalisha mengeluh.

"NAK BAGI NENEK KUCING ISHA MAKAN. NAK MAKAN LA YA ALLAH , KEJAP LAGI ISHA NAK TENGOK KDRAMA ISHA , BOLEH BUAT KUNYAH - KUNYAH" kata Khalisha.

Sir Hayren hanya mengangguk. "KDRAMA APA?" soal Sir Hayren sambil senyum nipis melihat betapa comelnya isteri nya.

"TRUE BEAUTY. BEST GILAA. ISHA SUKA , HAN SEOJUN ANDAI ISHA JADI ISTERI DIA ARGHH" kata Khalisha riang sambil membayangkan wajah tampan Han Seojun.

Hilang terus senyuman Sir Hayren dibibir apabila melihat Khalisha sedang berangan - angan mahu menjadi isteri kepada Han Seojun.

"DAH LAH HANDSOME" kata Khalisha lagi.

Makin panas hati Sir Hayren apabila Khalisha memuji lelaki lain didepan dirinya.

"K. BYE." kata Sir Hayren dingin sebelum pergi ke bilik. Khalisha memandang heran , "AIK TADI DIA YANG BERIA TANYA ITU INI. SEKARANG DIA TINGGAL MACAM TU JE" kata Khalisha.

"INGATKAN DAH HABIS MERAJUK. BELUM LAGI RUPANYA" kata Khalisha sebelum menyambung kerjanya semula.
.
.
.
.
Habis sahaja kdrama Khalisha dia mimilih untuk masuk ke bilik.

"EHEM! BUAT APA TU" sapa Khalisha sebaik sahaja dia masuk ke bilik dan melihat Sir Hayren sedang leka bermain telefon sambil baring di atas katil sambil membelakanginya.

Sir Hayren tidak menjawab soalan Khalisha.

"ISH. ISHA TANYA NI" kata Khalisha lagi. "TENGAH CHAT SCANDAL." jawab Sir Hayren dingin dan selamba. Membuntang mata Khalisha apabila mendengar jawapan selamba suaminya.

"HAIH BARU KAHWIN DAH ADA SCANDAL?" soal Khalisha.

"SUKA HATI SAYA LA." jawab Sir Hayren. Khalisha tersentak apabila tiada lagi panggilan 'abang'. "ABANG DAH TAK SAYANG KAN ISHA KE?" soal Khalisha dengan nada sedih.

Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now