ayoyo harraz bagi kantoila.
kembali lagi diruangan Khalisha, Zafeera dan Nashihah.
"WHAT THE FU-" kata Khalisha terkejut tetapi tidak sempat dia berkata Nashihah yang berada diatas sudah potong "JANGAN CARUT DIK TAK ELOK" ujar Nashihah selamba.
"MANA KAU TAHU?" soal Khalisha kepada Zafeera.
"HARRAZ BAGITAHU MALAM TADI" ujar Zafeera pula.
"LAH AKU INGAT DIA TAK DENGAR ASIK FOCUS MAIN TELEFON JE" kata Khalisha lagi.
Nashihah yang diatas itu turun kebawah lalu duduk ditilam Khalisha dan Zafeera, dia turun lalu duduk disebelah Khalisha dengan wajah nya seakan tidak faham dengan situasi.
"APA NI? APA YANG BAGI TAHU?" soal Nashihah tidak faham. Khalisha hanya diam.
"ADIK KAU NI, NAK KAHWIN DAH DIA" ujar Zafeera selamba. Nashihah terus terkejut.
"WHAT THE FU-" kata Nashihah tetapi tidak sempat kerana Khalisha laju memotoh terlebih dahulu.
"JANGAN CARUT KAK TAK ELOK." ujar Khalisha sambil memerli Nashihah.
Nashihah menjeling tajam kearah Khalisha. "SERIUS LA DAH NAK KAHWIN?" soal Nashihah kepada Khalisha, Zafeera turut duduk disebelah Khalisha, jadi Khalisha ditengah tengah.
"ERRR, MAYBE" ujar Khalisha dan Zafeera terus menepuk belakang kepala Khalisha perlahan.
"BANYAK LA KAU PUNYA MAYBE MAYBE, INGAT KAHWIN NI MAIN MAIN? DAHLAH KAHWIN NGAN PENSYARAH SENDIRI" ujar Zafeera selamba. Khalisha hanya tersenyum sahaja.
Manakala Nashihah agak terkejut apabila Zafeera berkata Khalisha akan berkahwin dengan pensyarah.
"NOH, KAU KAHWIN NGAN PENSYARAH MANA LAK NI? JANGAN CAKAP DENGAN SIR HAYREN AU" soal Nashihah kepada Khalisha.
"ERR NAMPAK NYA BEGITU LA, SIR HAYREN LA" kata Khalisha selamba.
"THE FHAK GES, LANTAK KAU LA DAH JODOH NAK BUAT MACAM MANA KAN, DAH LA AKU NAK MANDI LEPASTU NAK BELI SARAPAN" ujar Nashihah lalu pergi ke bilik air dan Zafeera pula turut keluar pergi keruang tamu untuk menonton TV padahal baru pukul berapa.
Khalisha pula hanya mengikut Zafeera ke ruang tamu untuk menonton TV.
"WEY GES!" jerit Nashihah kepada Khalisha dan Zafeera yang sedang menonton TV itu.
"MENDE?" soal Zafeera kepada Nashihah.
"AKU NAK BELI SARAPAN, NAK IKUT?" soal Nashihah lagi. "TAKNAK" ujar Zafeera dan Nashihah serentak. Khalisha dan Zafeera terus memandang sesama sendiri.
"KORANG DAH LAMA PLAN AKU JE LALAI, DAH AH AKU PERGI DULU" ujar Nashihah lalu keluar rumah. "HUEHUEHUEHUE" kata Zafeera. Khalisha hanya senyum.
Sewaktu Nashihah membuka pintu Sir Hayrien juga membuka pintu dan kesimpulannya mereka membuka pintu dengan serentak. Nashihah terkejut begitu juga dengan Sir Hayrien.
jodoh agaknya.
"NAK PERGI MANA NI?" soalSir Hayrien kepada Nashihah.
"PERGI BELI SARAPAN. SIR?" soal Nashihah kembali kepada Sir Hayrien.
"DAMN, SAMA LA NAK PERGI BELI SARAPAN. KITA PERGI SEKALI LA SENANG CERITA" ajak Sir Hayrien.
"EH TAKPELA SAYA PERGI SENDIRI" kata Nashihah pula.
"AWAK IKUT OR SAYA ANGKUT AWAK MASUK KERETA, PILIH." ugut Sir Hayrien. Akhirnya Nashihah mengalah lalu mengikut Sir Hayrien membeli sarapan bersama
abang adik sama je suka ugut ugut orang.
"ERR SIR DAH ADA GIRLFRIEND?" soal Nashihah.
Sir Hayrien agak terkejut dengan soalan Nashihah itu , dia memandang sekilas kearah Nashihah lalu berhenti kan kereta di pinggir jalan.
Nashihah hanya diam dan memerhati tingkah laku Sir Hayrien itu.
Sir Hayrien menoleh kearah Nashihah dan memandang tepat ke dalam mata Nashihah.
Nashihah sudah cuak jadi dia memandang kearah tempat lain. "KENAPA TANYA?" soal Sir Hayrien selepas melihat Nashihah yang sudah tidak senang duduk.
mane taknya kau pandang macam nak bunuh je.
"TAKDELA MANA TAHU DAH ADA GIRLFRIEND NANTI KALAU DIA TAHU KITA KELUAR BERDUA TAK PASAL PASAL SAYA PULAK YANG KENA. TAK PASAL - PASAL DAPAT NICKNAME BARU. PENYODOL." ujar Nashihah lalu menoleh kearah Sir Hayrien dan sekali lagi dia tidak senang duduk apabila sewaktu dia menoleh kearah Sir Hayrien itu.
Sir Hayrien masih lagi memandangnya dengan pandangan membunuh Sir Hayrien itu. "OO, WIFE SAYA TAKKAN TAHU PUNYA, JANGAN RISAU" kata Sir Hayrien selamba perkataan 'wife' itu ditekan kan.
Terbuka besar mata Nashihah apabila Sir Hayrien menyebut perkataan 'wife saya'.
"WHAT?! WIFE?! PLEASE SIR, HANTAR SAYA BALIK, SAYA TAKNAK JADI IRA KAZIM" ujar Nashihah sambil sudah tidak senang duduk. Sir Hayrien hanya diam dan melihat tingkah laku Nashihah yang mengelabah itu sesekali dia tersenyum melihat tingkah laku Nashihah yang mencuit hatinya.
"SIR, JANGAN LA TENGOK JE, CEPAT LA HANTAR SAYA" kata Nashihah lagi, Sir Hayrien tersenyum nipis melihat Nashihah itu.
"JANGAN COMEL SANGAT BOLEH TAK, DEAR? GERAM LA" ujar Sir Hayrien selamba. "SIR!" jerit Nashihah lagi.
"SAYA GURAU JELA. SAYA MANA ADA GIRLFRIEND APA TAH LAGI WIFE AND NAK BALIK UNTUK APA? KITA NAK PERGI BELI SARAPAN KAN, TAKKAN NAK PATAH BALIK" ujar Sir Hayrien selamba lalu menggerakkan kereta nya semula.
Nashihah sudah pun terdiam dan terkaku apabila Sir Hayrien hanya mengatakan itu sebuah 'gurauan', sakit hati nya apabila senang senag sahaja Sir Hayrien candy candy kan dia.
"SIR" panggil Nashihah kepada Sir Hayrien.
Terasa macam jauh pula kedai yang mereka mahu pergi ini. Sir Hayrien laju menoleh sekekilas kearah Nashihah apabila Nashihah memanggilnya. "HMM?" soal Sir Hayrien.
"SIR TAHU TAK PASAL SIR HAYREN DENGAN FARLYNA NAK KAHWIN?" soal Nashihah, hampir tersedak Sir Hayrien apabila Nashihah berkata begitu.
"MANA AWAK TAHU?" soal Sir Hayrien kepada Nashihah semula.
"PAGI TADI FARLYNA CAKAP" ujar Nashihah pula. "KENAPA SAYA TAKTAHU PUN PASAL MEREKA NAK KAHWIN NI?" soal Sir Hayrien kepada Nashihah.
"TANYA LAH ADIK SIR, JANGAN LA TANYA SAYA" ujar Nashihah sambil menjeling sekilas kearah Sir Hayrien
'xbijak nye soalan' kata hati Nashihah.
"AWAK TAHU BILA DIAORANG BERBINCANG PASAL NI?" soal Sir Hayrien kepada Nashihah.
"HEMM, MALAM TADI FARLYNA DENGAN SIR HAYREN KELUAR PERGI MAKAN DAN
....." ujar Nashihah sambil menceritakan apa yang terjadi sewaktu dirumah tadi, dia hanya mengikut cerita Zafeera sahaja."DAMN, KENAPA SAYA ABANG SULONG DIA TAK BERI TAHU EK" soal Sir Hayrien lagi.
"SAYA TAK TAU, NANTI BALIK CUBA TANYA SIR HAYREN" ujar Nashihah.
"KALAU HAYREN NAK KAHWIN TAKDELA TERKEJUT SANGAT TAPI KALAU HAYRDEN YANG NAK KAHWIN MEMANG TERSEDAK SAYA TADI" ujar Sir Hayrien selamba lagi. "KENAPA?" soal Nashihah kepada Sir Hayrien.
"TENGOK LA PERANGAI TAK MATANG DIA TU" ujar Sir Hayrien
.
.
."hei apa ni kutuk ii saya ni. Kalau saya tak matang xdela sye jdi lecture paling comel dalam uni tu"-hayrden
"kenyataan nya kau memang tak matang. lecture tpi can budak ii"-hayrien.
"sampai hti abang rien huaa"-hayrden
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...