Waktu mereka turun tangga. Khalisha dan Sir Hayren sudah berada di tangga pertama, mereka hampir sampai kebawah. Sir Hayrien dan Nashihah pula sudah sampai dan menunggu mereka sampai. Setelah Sir Hayren dan Khalisha tiba. Mereka tunggu Zafeera dan Sir Hayrden pula.
Apala lama naw mereka tu.
"NAMA SIAPA?" soal Sir Hayrden sambil memandang Zafeera disebelah nya.
mereka baru tingkat 2, Zafeera turun satu persatu tangga sebab takut. Bile Sir Hayrden nak tolong dia tolak.
"ZAFEERA" kata Zafeera. Sir Hayrden diam. "SIAPA ARL? TADI KHALISHA PANGGIL 'KAKAK ARL' DAN AWAK PULA ZAFEERA" soal Sir Hayrden.
"HAIH, NAMA SAYA ARLYNA ZAFEERA" kata Zafeera pula. "UMUR AWAK BERAPA?" soal Sir Hayrden. "20" jawap Zafeera.
"DUA ORANG BERDUA TU ADIK AWAK YA?" soal Sir Hayrden lagi? "YA ADIK SAYA, DIA ORANG BERDUA 20 TAHUN SAMA MACAM SAYA" kata Zafeera. Sir Hayrden terkejut.
'waw sama spesis kembar tiga tak seiras ke' kata hati Sir Hayrden.
Sedang leka mereka perkenal kan diri tiba tiba Zafeera tergelincir "ARGHHHH" jerit Zafeera.
Zafeera hampir jatuh tetapi sempat ditarik oleh Sir Haydren dan Zafeera selamat dipelukkan Sir Hayrden. "HATI HATI 𝑆𝑈𝑊𝐴𝑌𝑌" kata Sir Hayrden.
Dapat dia rasakan badan Zafeera bergetar hebat kerana takut terjatuh. Zafeera sudah tenang dan dia terus lepaskan pelukan.
Lalu dia teringat akan panggilan Sir Hayrden tadi. "𝑆𝑈𝑊𝐴𝑌𝑌? 𝑆𝑈𝑊𝐴𝑌𝑌 TU APA SIR?" soal Zafeera tidak faham lalu menurun anak tangga dan diikuti oleh Sir Hayrden.
Soalan itu dibiarkan tidak dijawap oleh Sir Hayrden. Sedar tidak sedar mereka sudah berada di anak tangga yang terakhir.
sawit la😭jeles saya.
setelah tiba di Universiti.
diaorang naik kereta lain lain tau.
"HUH FIRST CLASS" keluh Nashihah.
"WAK LEK WAK PEACE BAK KATA DEARLYNA NASHIHAH" kata Zafeera yang sedang perli Nashihah. Khalisha hanya gelak.
Nashihah la yang paling malas nak ke sekolah ataupun Universiti. Dari dahulu lagi dia begitu sampai cikgu pun panggil dia biskut kerana sekejap ada sekejap takda.
Lestari Class.
sewaktu mereka semua sedang menunggu pensyarah pertama masuk.
"EH PEREMPUAN TAK TAHU MALU NI KAT SINI JUGAK KE?" soal satu perempuan. Nashihah, Zafeera dan Khalisha serentak berpaling dan memandang tajam kearah perempuan itu.
ingat lgi kan perempuan yang mula mula tu.
"EH KAU APA MASALAH? TAK HABIS HABIS" kata Zafeera pula, zafeera ni dari dulu panas je dengan perempuan ini.
"WHAT? APA MASALAH AKU? MASALAH AKU KAU" kata perempuan itu sambil menunjuk Khalisha menggunakan jarinya.
Khalisha diam, kalau ikut kan hati dah lama dia maki hamun perempuan ini, kerana itula perengai sebenar dia.
Mereka hanya diam.
"KAU NI TAK TAHU MALU EH? SIBUK DENGAN SIR HAYREN, TAKDE MARUAH KE? MAK BAPAK TAK AJAR EH?" sinis perempuan itu berkata. Khalisha, Zafeera dan Nashihah terkejut apabila perempuan itu libatkan ibu bapa.
Sewaktu Nashihah mahu memaki perempuan itu dia terhalang apabila ada satu suara yang menanyakan soalan kepada perempuan itu.
"WHAT'S WRONG WITH YOU MISS?" soal lelaki itu. Khalisha, Zafeera dan Nashihah memandang lelaki itu.
"SIR HAYRDEN?" Kata hati mereka bertiga.
perempuan itu terkejut dengan kemunculam Sir Hayrden.
"ERMM NOTHING SIR' kata perempuan itu pula.
"NOTHING?" soal Sir Hayrden, perempuan itu mengangguk.
"OKAY, WHAT'S YOUR NAME?" soal Sir Hayrden dingin. "ELAIRA BATRISYIA" jawap perempuan itu atau Elaira.
Sir Hayrden mengangguk tanda faham. "CAN I ASK SOMETHING, ELAIRA?" soal Sir Hayrden. Elaira mengangguk.
"APA HAK AWAK UNTUK CAKAP MACAM TU DEKAT MEREKA BEETIGA? SEOLAH - OLAH AWAK SUDAH CUKUP DIDIKAN OLEH IBU BAPA AWAK. KALAU IBU BAPA AWAK SUDAH CUKUP BERI PENGAJARAN KEPADA AWAK, AWAK TAK BERPERANGAI BEGINI TAU. SESUKA HATI CAKAP ORANG TAKDA MARUAH DAN LAIN LAIN, AWAK INGAT AWAK SIAPA. AWAK TAKDA HAK NAK CAKAP BEGITU" sinis Sir Hayrden bicara kepada Elaira. Elaira diam dan menahan malu apabila ditegur sebegitu dengan Sir Hayrden.
selayyyyy abe reden.
sewaktu Sir Hayrden sedang mengajar.
"ERGH NGANTUK NYAH" kata Zafeera sambil melentokkan kepalanya di bahu Khalisha. "KAU TIDO, AKU BUNUH KAU" kata Khalisha, Nashihah hanya diam. Sedang leka mereka perhatikan Sir Hayrden itu Zafeera terlelap akibat terlalu mengantuk.
"WOI BANGUN WOI" ujar Nashihah berbisik kepada Zafeera yang sedang lena diatas meja. Zafeera tido dengan tangannya dibuat seperti bantal.
"ZAF BANGUNN" kata Khalisha pula.
"ADA APA DEKAT BELAKANG TU?" soal Sir Hayrden kepada Khalisha dan Nashihah, sedang leka dia mengajar dia terpandang kearah mereka dan melihat mereka sedang berbisik bisik.
"ERRRRRR NOTHING SIR" kata Nashihah, Khalisha mengangguk. Sir Hayrden tidak berkata apa apa dan terus naik kearah mereka bertiga. Sewaktu dia kearah mereka dia terlihat Zafeera yg sedang lena tidur.
'eh tido pun cantik' kata hati Sir Hayrden.
Dan.....
*PUUKKKK. Sir Hayrden menepuk meja Zafeera sekuat kuat nya. Zafeera terus tersedar apabila meja nya diketuk kuat. Dengan mukanya yang masih lemah akibat baru bangun tido, dan ada sedikit air liur ditepi bibirnya.
agak teruk dak zaf ni HUAHUAHUAHAUA.
"WOI, KALAU BOLEH BIAR SATU UNI NI DENGAR KAU PUNYA KETUK TU" kata seorang lelaki yang berada di pintu masuk.
"JANGAN TIDO DALAM KELAS LAGI 𝑆𝑈𝑊𝐴𝑌" kata Sir Hayrden kepada Zafeera selembut lembut nya.
Lalu dia menoleh kearah lelaki itu tadi. Zafeera yang masih tidak faham itu ditinggal kan.
Nashihah tersenyum apabila mendengar Sir Hayrden memanggil Zafeera dengan panggilan "𝑠𝑢𝑤𝑎𝑦", dia faham akan perkataan itu.
"KAU BUAT APA KAT SINI REN? BUKAN SEKARANG WAKTU KELAS ERINA KE?" soal Sir Hayrden apabila melihat Sir Hayren masuk kedalam kelas.
"IYA, TAPI ANAK ERINA DEMAM. AKU KENA AMBIL ALIH" kata Sir Hayren pula "HA BAIK LA KALAU MACAM ITU" ujar Sir Hayrden lalu berlalu pergi meninggalkan kelas.
"OMG! SIR HAYREN" kata Elaira didalam hati.
Dia menuruni anak tangga mahu kearah Sir Hayren dia terpikir satu perkara untuk mengena kan Khalisha, Zafeera dan Nashihah. Tiba tiba....
"ADUHH!" jerit Elaira
apa pasal tu
YOU ARE READING
Hayren's Last Love | C
Romance𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑯𝒂𝒚𝒓𝒆𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛 𝒙 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑭𝒂𝒓𝒍𝒚𝒏𝒂 𝑲𝒉𝒂𝒍𝒊𝒔𝒉𝒂 𝐇𝐋 𝐒1 Hayren Hafiz. Seorang pensyarah yang sangat beku. Nak lembutkan hatinya yang seperti ais itu sangat susah. Wajahnya sangat tampan. Badann...