-𝐼 𝐿𝑜𝑣𝑒 𝑈 𝐹𝑎𝑟𝑙𝑦𝑛𝑎-

236 5 1
                                    

back to the story.

"MANA MAMA PAPA ADIK?" soal Zafeera. Harraz hanya diam manakala Hanani sedang menikmati lolipop yang dibeli oleh Nashihah.

Sian member kempunan lolipop..

"ADIK CERITA LA KAT KAKAK" ujar Zafeera lagi, Khalisha dan Nashihah hanya melihat sajaha. Satu keluhan keluar dari mulut Harraz dan dia mencerita kan segala masalah nya.

"WHATTTT??!?!?!?!?" jerit Nashihah, Zafeera dan Khalishah serentak apabila mendengar cerita Harraz itu,para pekerja yang beradi dikawasan mereka itu hanya memandang pelik kearah mereka.

"ADIK IKUT KAKAK NAK? TINGGAL DENGAN KAMI, KITEORANG ORANG BAIK, KITE ORANG ADE ABANG TAU NAMA DIA AMMAR DANILY DAN KITE ORANG JUGA ADA MAMA PAPA, JOMLA" ajak Zafeera, Khalisha  mengangguk laju manakala Nashihah hanya diam.

Harraz menoleh kearah adiknya yang sedang menikmati lolipop itu terbit rasa simpati keatas adiknya lalu dia mengangguk tanda setuju mengikut Nashihah,Zafeera dan Khalisha itu pulang.

Rumah mereka sekeluarga.

"HELLO GESSS" jerit Khalisha apabila sudah masuk kedalam rumah.

"TAK RETI BAGI SALAM EH KAU?" soal Nashihah kepada Khalisha, Khalisha hanya senyum tidak bersalah.

Zafeera hanya diam dan membawa Harraz dan Hanani kearah mama,papa dan abangnya yang berada di ruangan meja makan didapur.

"SIAPA NI" soal Puan Nimashalyna apabila melihat anaknya membawa dua orang budak. Zafeera menceritakan segalanya kepada mereka, Nashihah dan Khalisha hanya diam.

"YA ALLAH KESIANNYA, KITA JAGA DIA JELA" kata Puan Nimashalyna sambil menoleh kearah suaminya tanda meminta izin, Tuan Aidan mengerti pandangan isterinya itu lalu mengangguk tanda setuju untuk menjaga Harraz dan Hanani seperti anaknya sendiri.

Ammar Danily hanya tersenyum gembira

*yey dapat adik lagi, pakej dua orag sekali gus pulak tu..kata hati Ammar Danily.

kira-kira centula kisah mereka.

marila kita kembali kepada dunia nyata iaitu kembali kepada cerita asal.

8:45 malam. Apartmen Nashihah,Zafeera dan Khalisha.

"HAI GES KORANG DAH SOLAT ISYA'?" soal Khalisha apabila melihat kedua kakaknya di ruang tamu sedang menonton TV.

"DAH" jawab Nashihah manakala Zafeera hanya mengangguk.
"MEMANDANGKAN AKU PUN DAH SOLAT DAN ESOK KITA FIRST CLASS..JOM KITA TENGOK MOVIEE!!" kata Khalisha dengan nada yang kuat

jeritla kiranya, xthu asal minah ni suka jerit..

"BOLEH, TAPI MOVIE APA?" soal Zafeera, Nashihah hanya diam. "HANTU" ujar Khalisha, laju Nashihah mengangguk tanda setuju untuk menontot cerita seram manakala Zafeera laju menggeleng tanda tidak mahu.

maklumlah member tkut.

"ALA TAKNAK LA CERITA HANTU, TAKUTT.. MAMI PLISSS" kata Zafeera dengan nada manja nya.

"WAT LEK WAT PEACE, BAK KATA DEARLYNA NASHIHAH" ujar Khalisha pula, Nasihah hanya tersenyum bahagia melihat kakaknya yang takut itu.

Lalu Zafeera hanya pasrah kerana adiknya memilih cerita seram..

hmph! Nk ngajuk la, dont kecek dengan arl okay.

sewaktu mereka menonton, Zafeera di atas sofa bersama Nashihah dan Khalisha. Khalisha tepi kanan, Nashihah tepi kiri manakala Zafeera tengah.

member nk tengah, tkut katanya.

"ARGHHH" jerit Zafeera lalu menuntuk mata nya apabila hantu muncul dengan tiba - tiba di screen TV.

sewaktu mereka leka menonton cerita itu sedar tak sedar sudah 10:20 malam. Habis je cerita itu Zafeera merengek mahu menonton Mechamato jadi mereka sambung menonton movie.

12:27

Zafeera,Nashihah dan Khalisha sudah pun terlelap..Nashihah dan Zafeera memilih baring dikarpet ketika menonton Mechamato, manakala Khalisha masih lagi di sofa.

Khalisha tersedar apabila notification nya berbunyi.

"*TTTUTT

bunyi yang menanda kan sesuatu lalu dia membuka telefon nya dan...

"ᴀᴊᴡᴅ🐵post a new story". Khalisha tersenyum apabila melihat crush nya menghantar story yang baru di media social iaitu instagram. Sewaktu Khalisha membuka story ᴀᴊᴡᴅ dia terkejut kerana....

hemm agak ii ape ek

sewaktu Khalisha membuka story ᴀᴊᴡᴅ dia terkejut dan sedih kerana.

"💍" 

inila dia story si ᴀᴊᴡᴅ.
Khalisha yang melihat crush nya sudah dimiliki orang hanya sedih. Lalu dia bangun dari sofa dan menoleh kearah Zafeera dan Nashihah yang sedang lena tidur sambil berpeluk.

hala ii comel.

Khalisha masuk ke dalam bilik lalu keluar dengan satu selimut tebal dan memakai dan selimut itu kepada Zafeera dan Khalisha bagi menghilang kan rasa dingin mereka.

somel la lyca.

Khalisha pergi keluar apartment dan berjalan kearah taman yang berada dikawasan situ, sebaik sahaja Khalisha sampai..Khalisha terus duduk di buayan yang berada di taman itu.

Khalisha menangis kerana sedih lelaki yang dicintai selama 5 tahun sudah berpunya dan tiba - tiba.

"ARE YOU OKAY?" soal seorang lelaki.

hemm sian Farlyna ni

Khalisha terkejut lalu mendongak kan kepala nya untuk melihat si lelaki itu dan dia terkejut kerana lelaki dihadapan nya itu adalah Sir Hayren. Sir Hayren juga terkejut melihat Khalisha dihadapan nya, dia tambah terkejut kerana muka Khalisha sudah basah dan matanya yang sembab kerana menangis.

Laju Khalisha mengelap air mata nya dan segala hingus nya.

saya taknak hodoh depan lelaki hensem😻 kata hati lisha.

menyempat je si lisha.

"KENAPA?" soal Sir Hayren kepada Khalisha, lalu dia duduk du buaya yang kosong di sebelah buayan Khalisha.

Khalisha hanya menggeleng dan diam tanda tidak mahu ceritakan masalahnya. "CUBA CERITA SATU PERSATU MANA TAHU SAYA BOLEH TOLONG" kata Sir Hayren lembut sambil memandang muka comel Khalisha.

Khalisha makin menangis apabila Sir Hayren bertanya lembut kepadanya. Sir Hayren melihat Khalisha menangis itu terus melepaskan satu keluhan.

"JANGAN LA NANGIS NANTI TAK CANTIK DAHH..OKAY CUBA AWAK TENANGKAN DIRI AWAK, KALAU DAH OKAY CERITA KAT SAYA" pujuk Sir Hayren dengan selembut lembut nya.

Sir Hayren masih tenung Khalisha yang menangis itu, kelihatan comel kerana hidungnya merah akibat menangis..

alolo somel je menangis hidung merah eh.

"JANGAN LA PANDANG MACAN TU, MALU LA SAYA, SAYA TAHU LA SAYA HODOH BILA NANGIS" kata Khalisha sambik mengelap air mata nya. Hati nya mulai tenang sebaik sahaja melihat Sir Hayren.

Dia perasan Sir Hayren asik pandang dia sahaja tapi dia hanya diam. "AWAK TAK HODOH LA, AWAK COMEL BILA NANGIS..HIDUNG MERAH MERAH NAK CENDOL KE?"" soal Sir Hayren mengusik dan sedikit niat untuk memujuk Khalisha. Katanya - katanya itu satu kejujuran bahahwa Khalisha sangat comel.

Khalisha tersenyum malu apabila pensyarah sendiri puji dia comel...

eh lisha ni lempang kang.

'jujur saya cakap, saya tak pernah pujuk perempuan lain selain mommy dan adik saya. Awak orang pertama Farlyna Khalisha' kata hati Sir Hayren sambil memandang Khalisha tersenyum malu itu..tampa sedar dia pun tersenyum sekali.



Hayren's Last Love | CWhere stories live. Discover now