one

4.2K 88 1
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

- Nu åker jag till Stockholm! Skrek jag till mamma.

Jag skulle till Stockholm för att bara vara där och rensa tankarna, jag och min bästavän bråkar så jag ville bara till min favorit stad. Jag har varit där några gånger förut, bara i en vecka eller så, men nu ska jag vara i Stockholm i en månad och se om jag mår bättre här. Om jag trivs mycket bättre här kommer vi flytta hit sa mamma när jag kom hem gråtandes efter skolan förra veckan och nu ska jag testa vara här själv för att se ifall jag trivs bättre här än 9 timmar ifrån.

¨Landar om några minuter¨ Skrev Molly.

Fan. Varför är hon här? Hon ska ju va hemma med sin pojkvän, det ända hon tänker på är hennes pojkvän. Jag fattade inte att jag och Molly bråkade egentligen, vi var ju bästavänner för ett tag sen ju? Men inte nu när hon har ljugit för mig att hon ska vara med mig men då är hon med sin jävla pojkvän. Anledningen till att jag är arg på henne för att hon har en pojkvän, hon fattar inte att jag känner mig så ensam när jag inte mår så bra, jag får alltid sitta på mitt rum i timmar och gråta tills jag går och säger till min mamma. Min mamma vet att jag brukar må dåligt över vissa saker, till exempel, när jag och Molly bråkar, när hon är med sin pojkvän när hon skulle egentligen vara med mig, skolan osv. Jag är helt ensam på skolan, alla har en pojkvän, är populär och sen kommer jag, jag är den tysta i klassen, räcker inte upp handen lika ofta som dem andra i klassen gör även fast jag vet svaret, men det är nog för jag inte tycker om klassen, vissa av dem har mobbat mig. Mollys pojkvän är en av dem som brukar mobba mig och han går i 9:an och Molly också. Molly och jag går i samma klass och hennes pojkvän går i en annan klass.

Aja, nu ska jag ha roligt istället för att vara arg på molly, jag ska njuta av den här månaden jag är här och bara känna mig som hemma, som jag alltid gör. Varje gång jag är här känns det som om jag bor här, alltid. Efter den här månaden får jag se ifall mamma har bestämt sig eller inte. Nu ska jag bara njuta av att få vara i min favorit stad i en hel månad utan föräldrar och min lillebror. Jag är så glad att jag är här just nu. Jag ska tydligen bo i ett hus hos min mammas kompis och att jag ska gå i en annan skola och se ifall den är bättre än den jag går i.

------------
Fortsättning kommer ❥

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now