fourty four

435 22 8
                                    

~ Jennifers perspektiv ~
jag är redan i vecka 4 och Felix ska komma hit och hämta mig, han är i studion just nu. för att sedan åka till sjukhuset och kolla ultraljud. än får vi inte veta om det är en pojke eller en flicka, men Felix vill ha en flicka så vi får hoppas på att det blir det. jag går upp från sängen och tar fram kläder från garderoben och klär på mig kläderna. sedan går jag ner till köket och gör iordning frukost till mig själv, sedan går jag upp till sovrummet igen och sätter på pretty little liars och väntar på att han ska komma.

En timme senare.

vi kom just hem från sjukhuset och
Felix sitter just nu med min mobil i handen och går igenom allt på mina sociala medier, och jag sitter i soffan bredvid honom.

- hallå, kan vi inte ta en bild på dig och magen? frågade Felix och log.
- ja okej, säger jag och ler.

Han tar fram kameran och tar ett kort, bilden blir jätte fin och han lägger ut den med texten

"jag har alltid velat skaffa familj med dig, och äntligen har vi vårt barn i magen".

Han är för underbar. han ger sedan mobilen till mig och kysser mig, jag ler och sedan kysser jag honom tillbaka.

min mobil spammar sönder med kommentarer på instagram, standard för Felix. jag går in och läser dem kommentarer som har kommit upp. bara massa kärlek och så många frågor om vårt förhållande just nu och om barnet, Felix tyckte att vi skulle svara på dessa frågor på periscope ikväll när vi är med dem andra killarna, han ville inte gå själv dit och jag behövde få träffa dem andra också. klockan var 17:23 och vi skulle gå till studion. Felix hade sagt att vi skulle spendera hela kvällen där. vi gick dit och det var några tjejer som satt utanför som kom fram till mig och frågade saker.

- vi ska svara på alla frågor ni har frågat angående vårt förhållande och barnet snart, säger Felix och drar in mig till studion. han hade tydligen inte tid med att krama och ta bilder med tjejerna nu eftersom han redan var försenad.

typiskt Felix.

när vi kom in till dem andra gick Oscar fram.

- vad fan har ni gjort? frågade han och höjde rösten.
- Oscar.. Säger jag och sätter mig ner i soffan bredvid Omar.
- vad menar du? frågade Felix och såg frågande ut på honom.
- hon är gravid Felix, säger han och Felix börjar skratta.
- ja, hon kommer bli världens finaste mamma, säger han.
- men inte med dig, säger Oscar och knuffar Felix bakåt.

Även om Oscar har vetat om att jag har varit gravid sen den dagen Felix berättade för mig har han inte kommit över det och är därför fortfarande arg på Felix.

vad fan sysslar dem med?

- Oscar, skriker jag och han kollar på mig med en arg blick. Sedan blir hans ansiktsuttryck normalt igen och lugnar ner sig.

att det alltid ska vara något bråk med Felix och Oscar varje gång.

-

Oscar sitter en bit bort när vi har livestream på periscope för han är fortfarande arg på Felix. har ingen aning om varför han måste vara arg på honom för att han gjort mig gravid? han kan väl låta oss vara lyckliga istället för att sitta och vara arg på mig och Felix.

Felix knuffar till mig lätt för jag tänkte på annat och vi började svara på dem frågor som vi hade fått både på instagram och utanför studion och på stan tidigare idag.

- Oscar, ge mig en kram bro, säger Felix sedan och Oscar går fram till honom och ger honom en lång kram.

gulligt.

---
Foscar <3333

50 röster och 100 kommentarer om era åsikter om denna novell tills nästa kapitel kommer ut ;)

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now