Two

2.9K 85 1
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

*Mamma ringer*
- Hej Jennifer, hur går det? Frågade hon.
- Det går jätte bra, jag trivs här och jag vill verkligen bo här, jag ska till skolan om en kvart så jag måste lägga på, ringer sen, puss, sa jag och la på med ett leende på läpparna.

Idag är det första dagen i skolan och jag är i Stockholm. Jag tog på mig rena kläder och sminkade mig, jag gick ner till köket och tog en macka som jag skulle äta på nationella provet. Sedan sprang jag till hallen och satte på mig skorna och gick ut. När jag kom till skolan var det jätte många elever som hade gått där ett tag sen innan, jag kände mig rätt utanför. Jag gick till mitt skåp och ställde in väskan som jag hade med mig. Lektionen hade börjat för en halvtimme sen, fan också. Jag gick med snabba steg till klassrummet, alla kollade på mig när läraren sa mitt namn.

- Sätt dig bredvid Oscar, sa läraren och jag lyssnade på vad hon sa och satte mig bredvid killen som hette Oscar.

Skoldagen gick fort, jag hade fått rätt många vänner, jag brukade inte få såhär många vänner på den skolan jag gick på förut, jag trivs bättre på den här skolan än på den andra. Efter skolan gick jag hem med Oscar, han hade blont fluffigt hår och snygg, längre än mig. På vägen hem till Oscar skrattade vi och skämtade med varandra. När vi kom fram till Oscars hus öppnade han dörren och jag gick in, han hade 4 hundar som var skit gulliga.

- Det där är Donna, Disa, Daisy och Malte tog mamma med sig på jobbet imorse, sa han och gick ner på knä för att klappa Donna.
- Varför tar din mamma med Malte till jobbet? Frågade jag och skrattade.
- Hon brukar gå ut med honom på morgonen till sitt jobb, sa han och log.
- Jaha, sa jag och log.

Den här kvällen har verkligen varit skit rolig, jag var på väg hem när jag fick ett sms.

Okänd:
"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället"
Levererat 01:40

Jennifer:
"Vem är du?"
Levererat: 01:45

Okänd:
"Jag heter Felix, är 182 cm, och du är?"
Levererat: 01:48

Jennifer:
"Jennifer och är 160 cm, hahah"
Levererat. 01:50

Jag hade ingen aning om vem det var, men jag fortsatte och skriva med honom den natten, jag kunde inte sova så jag skrev med honom. Vi pratade och pratade hela natten.

-----------
Fortsättning kommer ❥

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now