~ Jennifers perspektiv ~
dagen är kommen, den jag och Felix väntat och längtat mest till. jag har fått varit på sjukhuset över natten ifall barnet skulle komma tidigare vilket den inte gjorde. Felix kom hit för två timmar sen och har bara suttit och kollat mig i ögonen.
- du kommer bli så bra mamma Jennifer, säger han och ler. Jag ler.
- och du kommer bli en sån bra pappa, säger jag och får ett leende tillbaka.Barnskötaren som ska hjälpa mig kommer in och hjälper mig upp på benen, leder mig sedan till rummet där jag ska föda. Felix tar min hand och håller den hårt när jag lägger mig på sjukhussängen.
-
Efter drygt två timmar, är vi klara på sjukhuset och tar med oss en liten Albin hem till oss. Helt sjukt att jag är mamma, och har världens finaste pojkvän som också är pappan till Albin, Felix Sandman. När vi kommer in genom dörren till vårt hus sätter Felix sig direkt i soffan och pekar på platsen bredvid honom att jag ska sätta mig där.
¨Jag ska bara lägga Albin i sängen, han är ganska trött¨ler jag och han nickar.
Jag lägger Albin i sängen och sedan går jag ut till vardagsrummet där Felix sitter med sin mobil, helt koncentrerad att han inte märker att jag kommer in i rummet.
¨Hjärtat?¨Frågade jag och satte mig ned bredvid honom. Han kollar upp och öppnar munnen för att säga något.
¨Du är världens finaste Jennifer, du är en sån bra mamma ser jag redan nu, jag har väntat as länge på att vi ska skaffa familj, och nu har vi en liten medlem här i huset-¨Hinner han säga innan jag trycker mina läppar på hans, kyssen blir intensivare och intensivare. Kyssen övergår till hångel och nu ligger Felix gränsle över mig, han kysser mig på nacken där min svaga punkt är och jag får ur mig ett lågt och långt stön. Han gör mig galen.
------
Okej, vi gör såhär, ni skriver vad som kan hända härnäst i novellen för jag går nästan inga idéer kvar av denna bok faktiskt :( Skulle verkligen uppskattas av mig om ni kunde skriva vad ni tycker ska hända. Puss på er hjärtisar <333
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40