fourty three

465 24 22
                                    

Hej hörni! Jag vet att uppdateringen här har blivit jätte dålig, men jag har inte haft några idéer om vad som ska hända och sånt i dem senaste kapitlen. Nu tänker jag börja skriva eftersom jag haft en lite paus. Är det någon som läser denna fortfarande? Skulle vara kul att veta!

------------------

~ Jennifers perspektiv ~

Felix har blivit pappa med Lovisa, eller de var det jag egentligen trodde. Felix skrev till mig på Twitter att Lovisa hade skämtat om det, att hon bara ville få mig svartsjuk, vilket jag blev. Sedan hade han skrivit ut ¨I miss the time with you, I miss your kisses on my neck¨ som är menat till mig, han berättade det i telefon. Jag och Felix har haft kontakt under den tiden han var tillsammans med Lovisa, han är fortfarande tillsammans med henne fast jag tror att han kommer att göra slut med henne snart eftersom att skämta om att man är gravid till mig när Felix och jag gjorde slut nästan direkt när jag fick veta det var inte kul. Jag blev sjukt svartsjuk och saknade honom mycket mer. När mina vänner har frågat mig om Felix har jag svarat att jag inte vill ha någonting att göra med honom, fast det vill jag ju. Jag vill spendera mitt liv med honom, som min pojkvän.

Jag är påväg till dansstudion, jag ska dansa för första gången på några månader, jag har inte dansat sedan jag och Felix gjorde slut eftersom att jag klarade inte av att se honom efter det. Första gången på ett bra tag har jag ett äkta leende. Jag är glad. Mobilen plingar till och på skärmen visar grupphatten av den killarna gjorde för att vi ska kunna skriva med varandra där istället för att skriva på Twitter.

Oscar fluff Enestad 12:04
¨kom då segis, Felix väntar¨

Felix babe 12:05
¨TYST ENIS¨

Omar fjant 12:08
¨HAHAHAHAHAHAH"

Jennifer 12:08
¨Same Omar¨

Jag har inte bytt Felix namn i mina kontakter eftersom jag visste att han skulle få tillbaka känslorna för mig. Jag stänger ner grupphatten och fortsätter gå tills jag kommer fram till studion. Det står några tjejer utanför och jag är fortfarande lite rädd för att prata med dem, för att jag tror att jag fortfarande kommer att få hat. Jag går försiktigt fram och en utav dem tjejerna som står utanför går fram till mig, jag kollar på henne med en frågande blick men samtidigt en rädd blick.

- Det är du som är Felix Sandmans flickvän va? frågade tjejen.

- Ehm, nja.. Inte just nu, svarar jag.

- vadåra? frågade hon.

- Han var otrogen med mig, säger jag och går in till studion för att ingen av dem skulle se att en tår rann ner för min kind när hon frågade.

Jag gick in till dansstudion och går direkt in i Felix, pinsamt. Han hjälper mig upp då jag ramlat när vi gick in i varandra, han håller kvar sina händer i mina och kollar på mig. Jag vänder mig om så jag står med ryggen emot honom och plockar upp min väska. Jag känner att han stirrar på mig så jag vänder mig om och då stirrar han in i mina ögon istället.

- Du, börjar han.

- Felix, du var otrogen med Lovisa när du var tillsammans med mig, jag saknar dig så otroligt mycket, det gör jag verkligen. Fattar du inte att jag har suttit och gråtit i flera timmar och månader efter det, efter jag fick veta att du var otrogen med mig? Jag kunde dessutom inte sova på nätterna, säger jag och tårarna börjar forsa ner som floder från mina kinder. Inte förens då märker jag att han håller om mig, han kramar mig.

- Kom, vi går in till dem andra, säger han och han vill att jag ska ta hans hand, vilket jag gör.

Jag är världens gladaste just nu, man kanske inte märker det på utsidan, men på insidan ler jag ett äkta leende. Vi går mot dörren till killarnas danssal och när Felix öppnar dörren till danssalen håller han i min hand, trots att Lovisa står i ett hörn och kollar på honom. Jag känner att detta kommer inte sluta bra, hon kommer att bli arg på mig eftersom jag håller hand med hennes pojkvän.

- Felix.. säger jag och släpper hans hand direkt jag ser Lovisa går mot oss. Istället för att hon blir arg på mig, kramar hon om mig.

- Förlåt, jag blev svartsjuk på att du var tillsammans med Felix så jag skämtade om att han skulle bli pappa, han ska bli det men inte med mig, säger hon och ler stort och kollar stolt på Felix.

- Du ska bli mamma, säger Felix sedan och ler världens största leende till mig.

- Vänta va, säger jag.

Jag går in på toaletten och gör testet för att se om dem inte skämtade igen, och det visade positivt. Jag ska bli mamma. Jag springer ut till Felix och hoppar upp i hans famn och kysser honom.

---------

Okej, Jennifer ska bli mamma och då behöver jag både pojknamn och flicknamn så kommentera massa namn!!!

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now