~ Jennifers perspektiv ~
Jag vaknade och insåg att vi var framme i Umeå, där jag bodde förut. Jag saknar verkligen inte det här stället, jag hatade att bo här, när jag fick kontakt med Felix ville jag bara flytta ner till Stockholm och vara med han direkt, jag åkte ner till Stockholm typ då och träffade honom nån vecka efter vi hade skrivit. Jag hade mina kompisar kvar här och dem är Foooers, dem är helt galna i killarna. Dem kommer säkert till konserten ikväll.
- Vilket hotell ska vi bo på? Frågade Ogge och jag svarade.
- Ta vilket som helst, sa jag och log.
- Vi tar det här, sa Oscar och Daff saktade in på parkeringen vid hotellet.Vi gick in till hotellet och jag kände att jag fick så ont i axeln, tjejerna som knuffade in mig i stängslet så jag svimmade igår hade nog gjort illa mig i axeln. Felix kollade bak och blev orolig.
~ Felix perspektiv ~
Jennifer ser blek ut, hon har fortfarande ont sen tjejerna knuffade henne in i stängslet igår, det ser ut som hon ska spy, okej ta det lugnt Felix. Jag gick fram till henne och tog upp henne i min famn, vi gick in på rummet och jag la henne i sängen.
- vad är det älskling? Frågade jag.
- jag har ont, jag fryser, sa hon och jag tog genast en filt och virade den runt henne.Jag kramade henne länge och viskade i hennes öra att jag alltid kommer finnas för henne om det är något. Hon började le och det får mig må bra, när hon ler gör hon mina dagar. Jag kysste henne på pannan och hon var varm, jag sa till Katia att Jennifer var varm och hon tog febern på henne. 38,6. Hon har feber. Fan, måste vi ställa in den här konserten i Umeå nu eller? Jag la mig bredvid henne, hon frös. Jag kröp närmade henne och kramade henne. "Jag älskar dig Felix" hörde jag hon viska i mitt öra. "Jag älskar dig med Jennifer" viskade jag tillbaka. Hon log och kysste mig.
- Hur mår du Jennifer? Frågade Oscar och la sig bredvid mig på andra sidan.
- Jag fryser och har fortfarande ont sen igår, svarade hon.
- Vet du vad som hände igår? Frågade han.
- Nej, jag svimmade iallafall, sa jag.
- Det var några tjejer som knuffade dig in i stängslet på konserten, förklarade Omar när han kom in. Ogge kom in också.~ Jennifers perspektiv ~
Nu låg alla killarna i sängen bredvid mig, det var lite creepy. Dem tog iallafall hand om mig, alla fyra. Jag har ingen aning om vad vi skulle äta, jag ville ha tacos men killarna ska ju uppträda ikväll. Jag gick och frågade vad vi skulle äta och Katia sa att vi skulle äta pizza. Jag gillar pizza med ananas och banan, ingen annan gillar jag. Min favorit mat är tacos iallafall. Efter Sverigeturnén har Felix lovat mig att vi ska utomlands, jag vet inte vart men jag vill verkligen till Kroatien eller Grekland, det är så fint där. Han har sagt att vi ska vara där i två månader för att få egen tid med mig, hade han sagt. Felix är verkligen bäst på att göra tjejer glada, han får alla att skratta, iallafall mig. Han är en underbar pojkvän och han ska vara pappan till mina barn har jag bestämt, han har sagt att han älskar barn och att han vill ha ett, och det ska han få också. Han kommer vara en underbar pappa.
Jag gick ut med killarna när vi skulle äta. Vi gick till pizzerian som var en bit bort från hotellet som vi bodde på. Jag beställde en bahamas och killarna tog nån annan som jag inte vet vad den heter. Vi satte oss vid ett bord och väntade på maten, det tog en stund att göra pizzorna, så vi pratade tills pizzorna var klara. När pizzorna var klara gick vi till hotellet igen, vi ville inte sitta inne på pizzerian. Inne på hotellrummet pratade vi om allt möjligt och skrattade åt typ allting. Vi hade så roligt. Jag hade fortfarande feber och daff sa att jag kunde försöka vara på uppträdandet, men om jag inte kan så får jag gå bakom scenen så Katia och han får hjälpa mig.
| på kvällen |
Nu var det dags för att killarna skulle gå upp på scen, jag stod fortfarande längst fram och jag var så rädd att nån skulle knuffa mig in i stängslet igen. Jag gick undan en stund och in bakom scenen. Jag ville inte bli knuffad in i stängslet igen jag gick bakom scenen. Såklart skulle några tjejer se och börja hata på mig, jag hörde några fula ord komma ut från deras mun, jag vände mig om och gick fram till dem.
- Fattar ni inte att jag är fkn tillsammans med Felix och jag får gå bakom scenen när fan jag vill? Skrek jag på dem.
- Jo, men Felix gillar Lovisa, sa en av tjejerna och jag blev förbannad.
- Tror du att du kan säga allt till mig? Lovisa och Felix är bara vänner, Felix är min nu, skrek jag igen och gick in bakom scenen med tårar rinnandes ner för kinderna. När jag kom bakom scenen sprang Daff till mig och frågade vad som hade hänt, jag berättade. Daff gick ut till killarna.- Ge mig micken, sa han och Ogge gav han den.
- nu vill jag att varenda en av er lyssnar på vad jag säger nu, ni låter Jennifer vara, hon kanske inte visar att hon tar åt sig av det ni säger till henne, men det gör hon faktiskt, hon kom gråtandes och berättade allt för mig bakom scen, låt bara hon vara lycklig med Felix, okej? Sa han och jag började gråta mer för att killarna, Katia och Daff var så snälla mot mig. Jag kollade ut i publiken, Felix tog micken och började prata.
- Jennifer betyder allt för mig, låt henne vara, ni kanske inte tror att jag blir också ledsen när ni säger så om min flickvän, men jag blir faktiskt ledsen, jag vill inte att min flickvän ska må dåligt, så låt henne vara, låt vi vara lyckliga med varandra, hata henne inte, sa han och jag började le.Efter han hade sagt det sa Omar att konserten var slut och att dem som sa så om mig skulle gå till mig och säga förlåt sen, vilket dem gjorde. Tjejerna ville ta bilder med mig efter.
- är min underbara flickvän känd nu? Sa Felix och flinade.
- haha rolig du är Felix, sa jag och vi gick hand i hand tillbaka till hotellet.När vi kom till hotellet igen skulle vi packa ihop alla saker vi hade med oss och åka till Stockholm igen, vi hade varit överallt i Sverige och nu ska vi åka hem. Jag kommer få sova i min egna säng, den här Sverigeturnén var jätte rolig. På fredag åker vi tydligen utomlands hade Felix sagt till mig.
-----------------------
Fortsättning kommer ♡Fortsätt kommentera och rösta är ni bäst!
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40