thirty nine

460 22 2
                                    

~ Felix perpsektiv ~

Jag var otrogen med tjejen jag älskar av hela mitt hjärta, eller jag är otrogen med henne, med Lovisa. Lovisa är min bästa vän egentligen, hon kysste mig när vi stod där på plattan och jag kysste såklart tillbaka och det såg såklart Jennifer, jag älskar Jennifer mer än allt. Hon tror mig bara inte, jag tänker bevisa det för henne att jag älskar henne och inte Lovisa. Jag älskar såklart Lovisa, men absolut inte på det sättet. Visst, hon har ett utseende som ser helt perfekt ut för alla killar men jag har fortfarande kvar mina känslor för Jennifer och jag ska få tillbaka henne, vare sig det tar långt tid eller ej, jag måste få tillbaka henne.

Just nu sitter jag på tunnelbanan påväg hem till Oscar, där hon har tillbringat dem senaste dagarna. Hon har bara suttit och gråtit över att jag kysste Lovisa dem dagarna hon varit hos Oscar, dessutom stack hon till honom morgonen efter vi hade bråkat litegrann, eller vi bråkade rätt mycket och jag skrek på henne som jag aldrig gjort förut, vilket var jävligt dumt gjort av mig eftersom jag vet att hon inte tycker om när jag skriker på henne. Jag fiskar upp min mobil ur bakfickan på mina svarta jeans och går in på min och Jennifers konversation.

Felix:
¨Jag är påväg till dig nu, jag tänker förklara för dig Jennifer, att det är dig jag älskar¨
Levererat 07:09

Varför jag åker nu är för att jag vill vara där när hon vaknar, jag tänker lägga mig bredvid henne och överraska henne.

-

Jag är i Sköndal, där Jennifer är just nu och jag vet hur hon kommer ta detta, hon kommer inte vilja prata med mig eftersom jag var otrogen mot henne, vilket jag egentligen inte var. Men vi två måste prata med varandra vare sig hon vill prata eller ej. Oscar har hjälpt mig så vi ska få detta att fungera. Vi ska få mig och Jennifer att fungera.

~ Jennifers perspektiv ~

Jag kollar mobilen och ser att jag har fått otroligt många nya följare på instagram under natten, sedan ser jag ett meddelande som var skickat 07:09 imorse, Felix smsade mig. Det är första gången på länge han har smsat mig först, jag läste det och vände på mig, personen jag får se då är ingen mindre än Felix. Hur kunde han ta sig in hit?

- godmorgon, säger han och jag ställer mig genast upp för att jag har inga kläder på mig.

- mm.. säger jag och blänger argt på honom.

- Jennifer, låt mig förklara, säger han och jag avbryter honom.

- Nej Felix, vet du vad? Det räcker, det är över mellan oss, säger jag och tårarna bränner bakom ögonlocken.

Jag tar upp mina kläder som ligger på golvet och går ut genom dörren, stänger igen den framför ögonen på Felix. Jag älskar honom fortfarande, det gör jag, verkligen. Men jag vill inte vara hans flickvän om han håller på med tjejer samtidigt som mig..

-

Jag och Felix har knappt pratat sedan imorse, jag ser att han sitter och kollar på mig då och då och det har han gjort dem senaste timmarna vi suttit i Oscars soffa, jag tar upp min mobil för att lägga upp en bild på instagram.

ï'm in love with you¨

Jag får många likes och kommentarer när jag lägger upp bilden, Felix kollar på mig ännu en gång och sedan ner i mobilen igen. Han skriver något eftersom hans fingrar rör sig fram och tillbaka över mobilen, han skickade ett sms till mig även fast vi sitter i samma rum.

Felix babe:
¨är du kär i lilla mig? ;)¨
Levererat: 13:06

Jag börjar fnissa och sedan skriver jag till honom, jag ser att han sitter och flinar åt mig på andra sidan soffan.

Jennifer:
¨om vi säger såhär, i'm not over you :)¨
Levererat: 13:07

Han sitter och ler mot mig när jag kollar upp på honom, jag skakar på huvudet och går emot honom, sedan kysser jag honom igen.

---

I nästa kapitel så kommer det mycket mer drama ;))))

Fortsätt kommentera och rösta!

I love you.

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now