Sixteen

1.2K 45 7
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

Jag vaknade och såg att klockan var 09:40. Idag skulle jag vara med Lovisa, eftersom hon har varit utomlands i en månad så vill vi vara med varandra. Ibland kan vi bråka om olika saker, vi kan bli riktigt förbannad på varandra. Jag gick upp från sängen och tog på mig kläder, sminkade mig och borstade tänderna, klockan var nu halv 11 och Lovisa skulle komma om 10 minuter.

| 10 minuter senare |

Det ringde på dörren, jag gick till hallen för att öppna, Lovisa kom in och kramade mig direkt, jag har saknat henne så mycket den här månaden.

- Vad ska vi göra? Frågade hon och satte sig i soffan.
- Vi går ut och äter på donken, sen går vi på bio, det är en skräckfilm, så jag tänkte att Felix och killarna skulle följa med, sa jag och hon nickade.

Vi gick till donken efter och beställde det vi ville ha, Omar ringde mig och jag svarade.

- Hej Omar, vad är det? Frågade jag och log för mig själv.
- När är bion? Frågade han direkt.
- Klockan 23:00 till 01:40 inatt, vadårå? Frågade jag och skrattade.
- Jag undrade bara, sa han och la på.

Jag kollade mot dörren på donken, några tjejer kom fram till mig och Lovisa och sa saker som:
"Lovisa, du är så fin"
"Du har drömutssendet"
"Du och Felix är så fula tillsammans"

Och där fick jag nog, jag blev så arg att jag gick ut från donken och grät. Jag satt där i en kvart och bara grät, Lovisa kom ut och satte sig bredvid mig, jag flyttade mig åt sidan.

- Gillar du Felix? Frågade jag och grät ännu mer.
- Som vad? Frågade hon.
- Som pojkvän? Frågade jag.
- Ja.. Fick hon fram och jag kollade allvarligt på henne.

Jag torkade tårarna och försökte hålla inne tårarna när jag såg killarna komma med Katia. Jag gick till Felix direkt och grät i hans famn.

- Gillar du Lovisa? Frågade jag och han kollade frågandes på mig.
- Nej Jennifer, Lovisa och jag är bara vänner, okej?"
- Okej, det var några tjejer där inne som sa att vi var fula tillsammans, sa jag och kramade honom igen.

Lovisa gillar Felix och jag är tillsammans med honom, blir lite arg på henne att hon gillar honom mer än vän när hon vet att jag är tillsammans me honom. Vill inte bråka med henne så jag går hem igen.

| 1 halvtimme efter |

Jag låg just nu i min säng och kollade Instagram, Lovisa hade lagt ut en bild och jag läste texten: Bara för att jag gillar honom, behöver du ju inte bli arg på mig.

Jag kunde inte hålla inne tårarna så jag lät dem rinna, min mascara var i hela mitt ansikte, men jag brydde mig inte om det. Felix har ringt flera gånger till mig och jag har inte svarat honom, bara smsat en text.

Jennifer:
"Tycker att du ska komma hit, vill se film och berätta det som hände mellan mig och Lovisa tidigare, kom hit så berättar jag"
Levererat: 15:40

Klockan var nu 16:32 och Felix hade kommit, när jag såg honom sprang jag in i hans famn och grät, jag satte mig i soffan efter och började berätta för honom.

- Lovisa gillar dig mer än vän och jag blev arg på henne och grät inför några tjejer som är helt galna i er, jag ville inte gråta inför folk men jag kunde inte hålla inne tårarna, jag vet inte hur du tar det men jag älskar dig så mycket att det är jobbigt att nån säger till mig att den gillar dig, jag vill ha dig för mig själv Felix, sa jag och la mitt huvud på hans axel.
- Jag förstår älskling, det kommer att vara du och jag hela tiden, jag kommer inte älska nån som jag gör med dig, du är den rätta för mig och Lovisa är min bästavän, jag vet att hon gillar mig men jag har svarat nej när hon frågat, hon är mitt ex också så.. Svarade han och kramade mig.
- Varför har inte du berättat det? Frågade jag och kollade frågades på honom.
- Jag ville inte att du skulle bli ledsen, svarade han och kysste mig.

Felix är den ända personen som får mig må bra som han får mig att må bra, han är den bästa pojkvännen man kan ha, man kan alltid berätta hemligheter för honom, jag älskar honom så mycket.

--------------------------
Fortsättning kommer ♡

Fortsätt kommentera och rösta!

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now