fourty five

365 13 1
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

Imorgon, ska bebisen komma som läkarna på sjukhuset sa. Vi har fått veta att det blir en pojke, alltså en mini Felix som han velat ha as länge. Jag vaknar av att Felix sätter sig på sängen och stryker mig över ryggen.

- godmorgon mitt allt, säger han och ler.
- godmorgon babe, säger jag och besvarar leendet med att le tillbaka.

jag sätter mig försiktigt upp i Felix säng och Felix hjälper mig upp. Han hjälper mig också ned för trappen för dem senaste veckorna har jag fått väldigt ont av att gå i trappen helt själv så Felix har fått hjälpt mig ganska mycket, men det är inget problem för honom. När vi har gått ner till köket går han fram och styr fram stolen så jag kan sätta mig. Sedan sätter han sig ned på stolen bredvid och får värsta leendet.

- varför ler du så mycket? frågar jag och   brer på smör på en macka.
- för att jag har en sån otroligt vacker flickvän, svarar han och kysser mig.

Han har gjort pannkakor, vilket vi brukar göra ofta när vi är hemma hos honom. anledningen till att vi är hemma hos Felix under dessa nio månader är för att hans föräldrar tyckte att vi borde vara hos någon tills barnet kommer, sen vill dem se hur Felix tar hand om mig också. hans föräldrar är verkligen så snälla. vi sitter och pratar om allt när vi äter pannkakorna, Felix säger till mig dagligen att jag är vacker, då jag inte tycker att jag är ett dugg vacker eller något överhuvudtaget, men Felix får mig att känna mig vacker och speciell.

Felix har alltid fått mig att må bra, bäst om jag ska vara ärlig. Han och dem andra killarna har hjälpt mig med så mycket saker nu under graviditeten, vilket jag uppskattar så mycket. Oscar har blivit bättre vän med Felix och ibland skojar de om att Foscar är sant med mig, vilket jag tycker är jätte roligt. Jag är närmast Oscar av dem om man inte räknar med Felix eftersom han är tillsammans med mig då jag och han är närmast av alla.

Felix ska till studion, och jag ska vara med min kompis Olivia. Jag har inte varit med henne sedan vi gick i förskolan så det ska bli kul att träffa henne igen efter några år. vi ska träffas på StarBucks så jag måste gå till tåget snart.

Olivia:
vart är du hjärtat? saknar dig så mycket.
12:34

12:35
jag är på Starbucks om tio

jag la ner mobilen i bakfickan på mina shorts efter jag skrivit in ett sms till henne. Efter tio minuter träffades vi igen efter många år, vi pratade och pratade om allt möjligt. Olivia var nyfiken på vad jag hade gjort dessa år vi inte har träffats. När vi nästan var klara känner jag två händer som sätts framför mina ögon.

- gissa vem, säger en röst som jag känner igen.
- Oscar, skriker jag nästan och hoppar upp i hans famn. jag har inte träffat honom på två månader då han varit upptagen med massa saker som till exempel studion.

---
det var länge sedan jag skrev på denna novell märkte jag nu så ni får ett kapitel.

Hur mår ni då? själv mår jag jättebra.
Och vad ska ni göra i sommar?

Om ni vill kan ni läsa "dangerous text | o.e" som jag skrivit för inte så länge sedan, och den handlar såklart om Oscar. ;)

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now