Thirteen

1.4K 41 7
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

Idag gäller det.

Jag ska äntligen flytta till Stockholm. Idag var jag så glad att ingen kunde förstå hur glad jag var. Jag sprang runt inomhus och skrek "jag ska flytta hit" flera gånger så jag råkade väcka Felix, men han sa att det inte gjorde något.

- Jag väntar här i Stockholm tills du kommer hem, sa han och kysste mig.
- Okej, men det behöver du inte för flyttbilarna med alla saker i är redan här, sa jag och skrattade.
- Jaha, sa han och kysste mig och gick sedan iväg.

Han skulle till studion för två timmar sen, han var expert på att vara sen alltså. Daff brukar iallafall inte bli rasade. Medan Felix är i studion med killarna är jag i det nya huset och flyttar in. Jag bor på Lidingö som Ogge, vilket är bra för att då kan jag få skjuts till Felix med hans bil när jag ska dit. Min mobil plingade till.

Mamma:
"Hej gumman, vi måste åka till Umeå igen, pappa skulle jobba en stund idag"
Levererat: 12:15

Jennifer:
"Måste jag följa? För jag måste till studion om en stund, killarna ville något"
Levererat: 12:16

Mamma:
"Nej, åk till dem du, vi kommer hem ikväll"
Levererat: 12:18

Jag hade fortfarande pyjamas på mig, jag gick upp till Felix sovrum och tog på mig kläder, jag orkade inte sminka mig eftersom jag ska flytta saker till det nya huset idag och måste till studion om en stund. Jag bor hos Felix tills huset är färdigt, det kanske är konstigt att jag bor hos min pojkvän men mamma och hans mamma pratade om att jag skulle bo här medan dem flyttar in sakerna i huset. Jag har inte sett hur det ser ut där inne eftersom vi inte hunnit kolla, vi har bara varit i studion hela dagarna, badat i Ogges pool, även fast vi var på Lidingö har vi ändå inte orkat kolla på huset. Det ända jag vet är att huset är vitt, lyxig trädgård och en pool på baksidan av huset hade Ogge sagt. Han hade tydligen varit och kollat när han var hemma.

Oscar:
"NÄR KOMMER DU? VI MÅSTE VISA EN SAK"
Levererat: 13:10

Jennifer:
"Chilla, varför skriva me caps look? Jag kommer nu"
Levererat: 13:14

Oscar:
"Bra bra"
Levererat: 12:15

Jag fick skynda mig till studion eftersom Oscar ville att jag skulle komma så snabbt. När jag hade kommit fram till studion stod det flera Foooers utanför, jag struntade i att dem såg att jag gick in genom dörren, jag bara gick igenom folkmassan och in till killarna. Alla utanför började skrika, dem såg tydligen Oscar, för dem skrek Oscar hela tiden.

- Nu kommer du, sa Oscar och kramade mig.
- Hahah aa, fick ju skynda mig eftersom du hade stora bokstäver när du skrev, sa jag och skrattade lite.

Katia skulle komma först innan dem skulle visa det dem ville visa för mig. När hon hade kommit satte jag mig i soffan och blev tyst, i hela danssalen var det tyst, man hörde bara att Daff stod och pratade med nån från dansstudion. Katia startade musik, hon log mot mig och sen satte hon sig bredvid mig. Killarna började spela på gitarrerna som dem hade och Felix hade micken, han skulle antagligen sjunga för att dem andra hade bara gitarrer. Felix började sjunga en mening om kärlek, redan då började jag få tårar. Felix röst. Den är världens finaste.

| 10 minuter senare |

När Felix hade sjungit klart gick han emot mig och kysste mig, han viskade i mitt öra.

- Jag älskar dig Jennifer, viskade han.

När jag hade torkat tårarna efter låten han sjöng gick vi ut till alla Foooers som stod där utanför och skrek. Vissa av dem kom springandes till mig och slog mig i ansiktet, det var tre tjejer och en slog väldigt hårt så jag svimmade. När jag vaknade låg jag på sjukhuset, jag hade killarna bredvid mig och jag var så rädd.

- Du har fått en rejäl hjärnskakning, sa Felix tillslut.

Jag fattade inte vad som hade hänt. Min mobil plingade och jag tog upp den, massa notiser från Twitter igen.

"Krya på dig finaste Jennifer, kyss Felix så du blir gladare"
"Vilka idioter som slog dig asså, du är underbar Jennifer"
"Felix är borde vara så glad att han har en flickvän som dig, ingen ska behöva slå dig för det, lågt av dem, puss"

Mina föräldrar hade kommit och jag fick krama dem. På eftermiddagen fick jag åka hem och vila, jag fick kryckor att gå i medan hjärnskakningen gick över. Doktorn sa att hjärnskakningen skulle gå över efter nån vecka.

-----------------
Fortsättning kommer ❣

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now