~ Jennifers perspektiv ~
| två veckor senare |
Jag packade ihop alla grejer i mitt rum, tog allt som var mitt och min mamma fick hjälpa mig att bära ut sakerna till flyttbilen. Felix skulle hämta mig efter jag packat in allt i flyttbilen, det ska bli så roligt att få flytta med Felix. Ingen Foooer vet detta, hoppas jag. Vi har bestämt att vi ska hålla det hemligt en stund, eftersom dem kommer fråga vart vi ska flytta, och nej vi ska inte flytta ifrån Stockholm. Maja trodde att vi skulle flytta ifrån Stockholm, men det ska vi inte för att killarna har sin studio här och sin familj. Jag gick upp till mitt rum för sista gången, jag kollade länge på rummet och stängde igen dörren sen. Efter jag hade stängt dörren gick jag ner för trappen och sa hejdå till mamma och pappa. Jag gick ut och ringde Felix.
- Jag är klar, sa jag och log som ett fån.
- Kommer direkt! Sa han.Jag la på. Medan jag väntade på Felix skulle komma kollade jag Twitter och Instagram. Mina vänner hade lagt ut bilder och skrivit att jag ska ha det så bra med Felix och såklart undrar ju alla Foooers vad vi ska göra, jag svarade att dem inte behövde veta. När Felix kom åkte vi in till Stockholm, jag bodde på Lidingö där Ogge bor förut, men nu ska vi bo inne i Stockholm och då kommer Felix ha mycket bättre att ta sig till studion. När vi hade kommit fram till huset var alla möbler på plats, vitt hus, en jätte fin trädgård och vita väggar inomhus, två sovrum och två övervåningar.
- Så fint hus du har köpt åt oss Felix! Sa jag och log mot honom.
- Det var faktiskt inte jag som betalade, det var Daff och Katia, sa han och skrattade.
- Var det? Sa jag och började skratta.
- Ja haha, jag har inte så mycket pengar hemma, sa han och kysste mig. Vi var som tumblr.Alla möbler var inne i huset och vi skulle fixa vart dem skulle stå, så vi gjorde det. Efter vi hade ställt alla möbler där dem skulle stå gick vi till studion, killarna skulle träna till 5thelement och jag skulle kolla på. Dem är riktigt duktiga att sjunga och dansa. Vi åkte dit, pratade med Daff om en sak och sen började dem träna inför konserten i Globen i september, killarna hade gett mig backstage. Dem dansade och sjöng till Build A Girl och Felix kollade på mig hela tiden, jag kollade på honom då och då och fick ett leende. Han är så fin.
- Vet dem om att vi har hus tillsammans? Frågade jag när dem var klar.
- Nej, inte än, vill du att jag ska berätta? Frågade Felix och jag nickade.
- Jag litar på dem, sa jag och knuffade honom till dem andra.Felix berättade, jag kollade mobilen medan dem pratade om att vi hade flyttat tillsammans. Jag såg en bild på Felix när han var påväg till mig förra året, vi hade just bråkat då och vi hade gjort slut, vi löste allt men vi ville inte vara tillsammans just då. Jag är glad att jag är Felix flickvän, jag är trygg hos honom och det är jag glad för.
Jennifer:
"Jag måste hem, kom hem sen, puss"
Levererat: 01:04Felix:
"Okej, jag ska bara prata med killarna först så kommer jag sen, puss"
Levererat: 01:05Jag gick hem för att jag inte ville att alla Foooers som var utanför skulle fråga massa frågor om vart Felix ska, han ska ingenstans. Det var en tjej som frågade "är det du som Felix ska åka utomlands med?" Jag svarade "nej, ni behöver inte veta". Jag kom på att Felix hade nyckeln och det tar tio minuter att gå tillbaka igen, så jag väntade utanför huset, jag tog upp mobilen och kollade Twitter, Oscar hade skrivit något på engelska.
"You may have the best now, and Felix take care of her" jag log åt tweeten han skrev. Sen kollade jag på alla som hade kommenterat, inte en jävla fin kommentar..
Jag blev helt förstörd, Ogge och Omar hade sagt åt alla att sluta kommentera fula saker. Omar hade skrivit:
"why are you hating on the girl? The girl can be a you know, so think before you write instread"
Ogge hade skrivit:
"Whatever you know her or not, do not hate her anyway, that's hurts her so much, no one wants to feel bad and feel alone, stop sending hate each other"
Dem gör mig så glad, varje kille av dem fyra killarna får mig att må så sjukt bra, alltid. Jag mår mycket bättre än jag gjorde när jag läste alla kommentarer. Flera hade fått tag på mitt nummer nånstans så dem ringde 24/7, jag blev förbannad på att dem ska ringa jämt, dem har till och med ringt på natten när jag sov. Ibland är det så irriterande att folk ska hålla på att ringa 24/7 och trycka ner mig. Dem har gett mig hat genom telefon, skrivit på sociala medier osv. Ingen vet att jag är tillsammans med Felix igen, bara mina närmaste vänner. Om vi berättar kommer dem ge oss hat så vi håller det inne en stund. Det plingade till i mobilen, jag tog upp den och kollade vem som hade skrivit, Felix.
My boy:
"Kommer nu, går det bra om dem andra kommer och kollar på huset?"
Levererat: 03:45Jennifer:
"Ja"
Levererat: 03:47Dem kom hem och killarna kollade på huset, efter det gick vi och la oss.
---------------------
Fortsättning kommer ♡Fortsätt kommentera och rösta så blir jag glad 🌹
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40