~ Jennifers perspektiv ~
Jag borde egentligen vara arg på Felix, och varför jag kysste honom har jag ingen aning om. Jag ville bara känna hans läppar mot mina ett tag. Jag gick ut från vardagsrummet och ut genom ytterdörren, jag tänker flytta hem igen, till Umeå. Jag vill helst inte göra det men jag vill inte se Felix med nån annan än mig. Att en man älskar så där sjukt jävla mycket är otrogen mot en är det värsta. Otrogenhet är det värsta med ett förhållande. Jag gick tillbaka till mitt och Felix hus.
-
Jag låser upp dörren till vårt hus och springer in och upp till sovrummet för att packa, jag tog alla kläder i en resväska och sedan tog jag sminket och dem andra sakerna i en väska som jag hade köpt här i Stockholm. Jag tar upp mobilen och ringer mamma.
- Hej hjärtat, har något hänt? Frågade hon.
- Jag vill flytta tillbaka till Umeå, jag klarar inte av att se honom med henne- säger jag innan mamma avbryter mig.
- Vänta, vem? Frågar hon försiktigt.
- Felix, han är med Lovisa, han är otrogen mamma.. säger jag och då säger hon att jag måste komma hem till henne och pappa, som bor i Eskilstuna.
Jag lägger på och packar mina sista saker och går ut, jag tar tunnelbanan för att åka till Eskilstuna, till mina föräldrar. Antar att jag får bo där resten av veckorna Felix är tillsammans med Lovisa. Felix har försökt ringa mig flera gånger sedan jag stack ifrån honom, jag tänker inte svara honom för då kommer tårarna rinna igen och det vill jag helst inte. Jag skickar iväg ett sms till honom istället.
Jennifer:
¨Jag lämnar Stockholm nu, jag åker till mina föräldrar¨
Levererat: 17:14precis när jag ska stänga av mobilen får jag ett sms, jag kollar på det och tårarna rinner ner för mina kinder, en efter en.
¨Varför hjärtat?¨
Hade Felix skrivit tillbaka, jag stängde av mobilen och struntade i att mascaran var över hela mitt ansikte, jag ville bara komma hem till mina föräldrar. Att lämna Felix bakom mig känns väldigt jobbigt då jag fortfarande älskar honom, men när han gör så här mot mig, att han går och är otrogen mot mig så vet jag faktiskt inte, jag vet inte längre. Jag vet inte om jag kan lita på honom, för jag kanske var bara nån han höll på med.
Jag är i Eskilstuna om bara några minuter så resten av tiden i tunnelbanan sitter jag och kollar Instagram, ibland kommer det upp bilder på Felix, vilket får mig att vilja bryta ihop, fast här på tunnelbanan kan jag inte det. Alla kommer undra vad jag håller på med, och det vill jag inte. Jag går in på Twitter och skriver en tweet som är menat till Felix, men han kommer säkert kolla igenom min Twitter sedan.
¨Jag visste inte att du kunde krossa mitt hjärta i tusen bitar, det visste jag inte om¨
Skrev jag, kommentarer kommer rullandes in efter varje minut. Sedan stänger jag av mobilen och låter den vara, jag tänker inte vara inne på mobilen tills det här med Felix har lugnat ner sig. När jag är i Eskilstuna kliver jag av tunnelbanan och går till min pappas bil som står utanför tågstationen.
- Hej vännen, säger han och märker att jag gråtit eftersom jag har mascara över hela mitt ansikte.
- Mm.. säger jag bara och sätter mig i bilen.
I bilen sitter jag med händerna i mitt ansikte, och under mina händer gråter jag. Hur fan kunde en kille som Felix Sandman krossa ens hjärta? Jag klarar ju inte ens att gå på stan utan att jag börjar gråta för alla minnen med Felix finns kvar, jag kommer se Felix gå med Lovisa hand i hand på stan. Jag håller mobilen i handen, tvekar ifall jag ska starta den och gå in på ask och svara på frågor, vilket jag sedan gör efter.
Varför grät du på tunnelbanan?
Felix hände :)Tänker du gå vidare när du kommit över Felix?
Det vet jag inteGillar du någon annan?
Gillar gör jag inte, men jag är intresserad av en kille ;)Och han heter?
;)Hur ofta brukade du och Felix vara när ni var tillsammans?
3 dagar i veckanVisste du om att Felix bara lekte med dina känslor?
...Där gick det för långt, jag blev riktigt arg.
~ Felix perspektiv ~
Jag hoppar till av att det plingar till i min mobil, ett nytt sms.
Älskling:
¨Varför har du inte berättat att du bara lekte med mina känslor?
Levererat: 19:43Vänta va? jag har inte alls lekt med hennes känslor?
---
Lite långt kapitel, men vad gör det? hehe
skulle ni vilja ha en Q/A där Jennifer och Felix berättar om allt?
Fortsätt kommentera och rösta!Jag älskar er.
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40