~ Jennifers perspektiv ~
Musik hördes från gården, Felix var vaken. Jag kollade på klockan och såg att den var 11:20. Det är väldigt skönt med semester, att bara vara med Felix är så mysigt. Igår tänkte jag inte ens på allt hat vi fått, jag hade så roligt igår. Nu har jag lila hår förresten. Jag gick upp från sängen och tog på mig min bikini och gick direkt ut till Felix när jag hade tagit på mig den.
- Vad ska vi göra idag då? Frågade jag och han log och kom närmare mig.
- Vi ska åka runt, jag har hyrt en bil som vi ska ha i två veckor, sa han och kysste mig.Felix är lycklig, jag har aldrig sett honom såhär lycklig förut. Jag börja le som ett fån och hoppade upp i hans famn. Han lyfte ner mig och tog min hand, vi gick ut till bilen Felix hade hyrt och åkte iväg. Det var varmt i bilen, och mycket varmare utomhus så jag hade på mig bikinin hela tiden, eftersom vi ska nog sitta i bilen hela dagen, Kroatien är ganska stort. Jag är så glad att jag är här i Kroatien med min Felix. Jag hade inte velat vara här med nån annan förutom Felix. Vi åkte runt hela Kroatien och kollade runt, jag var hungrig så vi gick in på en resturang efter vi hade åkt bil nästan hela dagen, vi var på andra sidan Kroatien, så vi ska åka ungefär 3 timmar tillbaka till huset.
- Du är riktigt vacker, sa Felix och jag kollade på honom.
- Ja verkligen, du är så vacker, sa han och log.Vi kysstes, att sitta såhär och kyssas offentligt på semestern är det bästa jag vet, jag vill inte ha nån annan än Felix. När vi åt färdigt gick vi ut till bilen igen, nu ska vi hem. Klockan var 22:30 och det tar ungefär 3 timmar att åka till huset igen, så vi kommer hem 00:30. I bilen hade vi jätte roligt, vi skrattade som galningar.
| 3 timmar efter |
Nu hade vi kommit till huset, jag la mig i sängen och tog upp mobilen. Maja hade skrivit till mig.
Maja:
"Ring mig när du läser det här"
Levererat: 21:59Jag gick in på kontakter och letade upp Maja, jag ringde henne. Det tog några signaler innan hon svarade. Jag trodde att de var hon men det var det inte.
- Hej, är du vän till Maja? Frågade en tjej.
- Ehm, ja, vad har hänt? Frågade jag oroligt och Felix kollade frågandes på mig.Tjejen la på.
Vi båda tog upp mobilen och gick in i smsgruppen.
Jennifer:
"Omar, vet du vad det är som har hänt med Maja?"Felix:
"Det är nog bäst att du åker dit, ta med dig dem andra också"Omar:
"Varför?"Felix:
"Jennifer berättade precis för mig, det var nån annan som svarade när hon ringde"Omar:
"Okok, jag åker dit"~ Omars perspektiv ~
Jag åkte dit med Oscar och Ogge, Oscar hade med sig sin bil så vi åkte med den. När vi stannade utanför Majas hus och såg att nån skrek på henne. Jag sprang fort in till henne och kollade vad som hände. Maja grät, jag gick fram till henne och kramade henne.
- Jag.. Ska flytta, sa hon och jag stod bara där, och kollade på henne.
- Nej, varför? Frågade jag och kysste henne på pannan medan det kom en tår nerför mina kinder.
- Pappa har fått jobb i Hudiksvall, och jag vill inte flytta ifrån Göteborg, sa hon och grät ännu mer.Jag kramade henne länge, hon får inte flytta. Jag kysste henne igen, jag ville inte att hon skulle flytta. Det är 7 timmar till Hudiksvall från Göteborg, vi kommer ha distans.
Vi pratade om flytten, hon ville verkligen inte flytta ifrån mig. Hon berättade varför dem skulle flytta, hennes föräldrar ville inte att hon skulle träffa mig. Jag blev ledsen, jag sa att vi kunde hålla kontakten, hon ville det. Jag hade tänkt åka dit och överraska henne nån dag framöver när hon har flyttat. Efter vi hade pratat åkte jag till Stockholm igen med Ogge och Oscar.- Vad var det? Frågade Ogge.
- Hon ska flytta, sa jag.
- Vart? Frågade Oscar och kollade på mig.
- Hudiksvall, sa jag och vände på mig.Maja åker imorgon..
~ Jennifers perspektiv ~
Jag tog upp mobilen för att fråga Omar om Maja, jag gick in på gruppchatten.
Jennifer:
"Hur mår Maja?"Omar:
"Hon mår sådär, hon ska flytta imorgon.."Jennifer:
"Åh hjärtat, du kommer träffa henne"Omar:
"Tack Jennifer, godnatt"Jennifer:
"Godnatt"Nu skulle vi sova, imorgon ska vi bada i poolen hade vi tänkt. Jag tänker sola också. Jag gjorde iordning mig för sängen och Felix hade redan gjort sig iordning, när jag kom in till sovrummet stod han där i bara kalsonger. Han är så sexig. Vi la oss och pratade en stund, sen somnade vi bredvid varandra.
-------------------
Fortsättning kommer ♡Fortsätt kommentera och rösta så blir jag glad
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40