thirty six

470 23 0
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

Jag sitter just nu i Oscars famn igen och gråter, det är andra gången jag gråter och mina ögon är helt röda som inatt och imorse. Ogge är fortfarande kvar hos Oscar så det känns riktigt skönt att få prata ut med två av dem som förstår mig, Oscar och Ogge är verkligen världens bästa och finaste vännerna man kan ha. Dem kan man prata ut om allt möjligt utan att dem går och berättar något för någon. Jag har suttit och pratat ut med Oscar och Ogge nu i snart en timme och tårarna rinner ner från mina kinder. Det är jobbigt att se sin pojkvän kyssa hans bästa vän, när han ändå hade mig som sin flickvän.

Felix var den första pojkvännen jag hade, våran kärlek var obeskrivlig, det hade Oscar, Omar och Ogge sagt till oss när vi var i studion för några dagar sen. Jag gråter ännu en gång och låter tårarna bara rinna ner för mina kinder, jag torkar dem inte ens eftersom varje tår rinner ner för mina kinder hela tiden, det kommer nya tårar hela tiden. Oscar sitter och håller om mig medan Ogge sitter framför oss och håller mig i handen. Jag älskade Felix så mycket, jag älskar honom så mycket. Nu när han kysser Lovisa framför alla mitt på plattan där jag ser det så vet jag inte längre hur det är mellan oss. Jag älskar honom lika mycket som förut. Jag har ingen aning om varför han kysste henne framför mig, han kysste henne framför mig.

-

Jag går in i badrummet och låser, jag tar fram rakbladet men tvekar, jag har lovat Oscar och Ogge att inte skära mig igen, så jag lägger ner rakbladet och sätter mig sedan på toalettstolen. Oscar står utanför och pratar med mig, han säger att jag skulle öppna så jag låste upp dörren försiktigt och kollar försiktigt på honom. Han ser rakbladet på handfatet och tar den och jag flyttar på mig så jag står upp, han spolar ner rakbladet och jag gråter.

- Du får absolut inte börja skära dig igen älskade du, säger han och jag kollar upp på honom. Jag skakar på huvudet och han ger mig en lång kram, Ogge kommer in i badrummet. Jag kramar om honom också.

Ogge torkar mina tårar och sedan kramar jag om honom igen, jag går ut och sätter mig i soffan för att kolla Netflix. När jag sätter på min favorit serie ringer min mobil, jag kollar på den och ser att det står ¨Felix babe¨på den. Jag har inte ens ändrat hans namn i mina kontakter, tillslut svarar jag honom och då kommer tårarna.

- Jag vet att det var fel av mig att kyssa Lovisa mitt på plattan där alla kan se det, jag vet. Förlåt, jag kan bevisa att det är dig jag vill ha och ingen annan, ge mig en chans till bara så ska du se att vi kommer bli tillsammans igen, säger han utan att säga ett 'hej'. Jag kommer inte på några ord att säga till honom då jag verkligen vill att han ska bevisa för mig att det är mig han vill ha och inte Lovisa. Jag försöker hålla inne tårarna men jag låter dem rinna längst mina kinder. Jag försöker prata med Felix men tårarna bara rinner, så jag ger Oscar mobilen så han får prata med honom istället för mig.

~ Oscars perspektiv ~

Jag får Jennifers mobil och hon säger till mig att jag ska prata med Felix, jag pratade med honom.

- Hur kan du ens göra så mot din flickvän? Vet du ens hur ledsen hon var imorse när hon kom till mig? Hur kunde du ens kyssa Lovisa framför henne? Hur kan du vara otrogen mot en som Jennifer? Hon som är så underbar och du bara går och kysser Lovisa framför hennes ögon. Hon sitter och gråter just nu, hennes ögon var helt röda imorse när hon kom till mig, du kan inte bara gå och kyssa din fucking bästa vän! Säger jag och höjer rösten.

- Oscar, jag har fått känslor för Lovisa.. Säger han och lägger på.

Fyfan

- Vad sa han? frågade Jennifer sittandes på sängen.

- Han har fått känslor för Lovisa.. Säger jag och försöker inte att få henne att gråta, vilket hon gör. Tårarna rinner ner från hennes kinder ännu en gång och jag sparkar min högra fot i sängen. Det är Felix fel att Jennifer gråter hela dagarna, hon älskar honom så otroligt mycket och nu har han fått känslor för Lovisa.

---

Tack för 33K på novellen!

Glöm inte att lämna en kommentar och en röst så blir jag jätte glad.

Jag älskar er.

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now