thirty seven

485 23 4
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

Igår hörde jag av Oscar att Felix har fått känslor för Lovisa och då blev jag mer än bara ledsen, jag blev irriterad och sårad på samma gång, jag visste att han hade något på gång med henne. Jag visste att han, just Felix Sandman skulle hitta en som är mycket mycket finare och mycket snyggare än mig. Som Lovisa, hon har drömutseendet som alla tjejer vill ha. Hon kan få vilken kille som helst med det utseendet, och hon fick Felix. Jag blev just dumpad av min pojkvän, som jag har fått kallat min i nästan 4 år, nu har han gått och hittat en annan och bara lämnat mig här helt sårad.

- Vad tänker du på Jennifer? Hör jag Ogge säga när jag tänkt klart.

- Nej inget.. säger jag och låter en aning sårad i rösten och då märker han att det är något.

- Jo, jag hör att det är något, vad är det hjärtat? Frågade han och strök mig på ryggen med sin hand.

- Jag tänker på Felix, vårt förhållande.. säger jag tyst och försöker hålla inne tårarna innan dem rinner ner för mina kinder ännu en gång, dem rinner ner för mina kinder och jag vänder mig så jag har mitt ansikte i Ogges famn, jag lutar mig mot hans axel och gömmer huvudet där och gråter. Jag låter tårarna rinna ner för mina kinder ännu en gång och Ogge kramar om mig länge och stryker med sin hand över min rygg.

Jag är så glad att jag har honom, han är som min bror för mig. Det är Oscar också, båda två betyder så otroligt mycket för mig. Jag kan berätta allt för dem, dem tillåter mig att gråta ifall jag vill de eller ej, dem märker om jag är ledsen eller något. Båda två är så otroligt bra.

Jag håller om Ogge och han stryker mig fortfarande på min rygg med hans vänstra hand. Jag kollar upp och ser att Oscar har kommit till vardagsrummet där vi sitter.

- Vill du kolla Netflix? Frågade han och kollade på mig, jag nickade.

Filmen började och vi bara satt och myste, vi tre jag, Oscar och Ogge i Oscars soffa. Då kom alla minnen med Felix upp igen, jag försöker glömma honom men det går verkligen inte, och det slutar med att jag ligger och gråter varje gång jag tänker på honom. Jag vill inte se Felix med nån annan än mig, det gör ont. Jag vill vara den tjejen som får kalla honom för 'min' varje dag, få vara en del av hans liv. Jag skyndar att torka bort en tår som rann ner för min kind så inte Oscar och Ogge ska se att jag gråter, men det gjorde dem.

- Handlar det om Felix igen? Frågade Oscar och jag nickade.

- När jag blev tillsammans med honom för första gången blev jag så förälskad i honom, ni skulle inte ens förstå hur stark min kärlek är för honom om jag berättade.. hinner jag säga innan tårarna är över mina kinder igen. Det är så jobbigt att gråta åt samma sak hela tiden, jag har gråtit åt samma sak i fyra dagar.

~ Ogges perspektiv ~

Jag och Oscar kramar om henne samtidigt och berättar för henne hur värdefull hon är, hur vacker och hur underbar hon är i säkert några timmar, hon måste förstå att hon är värdefull. Jag börjar själv gråta när jag ser henne sitta där gråtandes och gråter över min bästa vän. Det var fel av Felix att vara otrogen mot Jennifer, då han verkligen visste hur mycket han betydde för henne. Vi sitter i soffan och kramas nästa hela filmen.

---

Skulle det vara roligt att ha drama i denna novell, vill ni det? Isåfall får ni kommentera de

Jag älskar er.

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now