~ Jennifers perspektiv ~
Jag kysste Felix, även fast vi gjort slut, jag känner mig dum att jag kysste honom, nu när han har Lovisa. Jag slutade kyssa honom, kollade ner i täcket igen och kände en tår rinna ner för kinden.
- Jennifer, vad är det? Frågade Felix.
- Förlåt, sa jag och sprang ut till korridoren.Oscar sprang efter mig och jag sprang fortare. Tillslut stannade jag, jag måste berätta.
- Oscar, sa jag försiktigt.
- Ja? Sa han och kom närmare mig. Jag drog upp ärmen på tröjan.
- Jennifer, var det ända han sa och kramade mig.
- Jag ville inte att ni skulle veta, men jag måste berätta, sa jag och gick mot rummet jag låg i.Jag gick fram till killarna, satte mig på sängkanten och lugnade mig, jag kände att jag var påväg att gråta men jag höll inne tårarna. Jag började prata.
- Jag ville inte göra slut med dig, men jag visste inte vad jag skulle göra, förlåt, sa jag och grät.
- Varför du skärt dig? Frågade Felix.
- Jag.. Jag vet inte.. Försökte jag förklara.
- Älskling, sa Felix och kramade om mig.Men vänta va, vi är inte tillsammans Felix. Vi är bara vänner just nu.
~ Felix perspektiv ~
Jennifer och jag är vänner just nu och jag gör runt och kallar henne älskling osv som man gör när man är tillsammans. Jag vet inte varför hon skär sig heller, men snart kommer hon berätta, det vet jag. Jag vill inte att hon ska må dåligt över bilden på mig och Lovisa, och jag tror att det är därför hon skär sig, eller så är det något annat.
Jag kramade henne igen och sen pratade vi på. Jag försökte få henne på bättre humör, vilket gick. Hon log som ett fån, som hon gjorde första gången vi träffades, det kändes som allt började på nytt, från första dagen vi träffades. Jag tog tag i hennes hand och gick ut med henne på en liten promenad.
- Jag vill att du ska veta en sak Jennifer, sa jag och log.
- Okej, berätta, sa hon.
- Vi har gjort slut, jag vet. Jag kan bara inte sluta tänka på det vi hade tillsammans, alla minnen vi hade tillsammans, allt roligt vi gjorde, när vi träffades första gången, när du sov över hos mig första gången och du fick ta min tröja för att du frös, när vi gick på våren första dejt, när vi skrev med varandra på nätterna, hann jag säga innan hon avbröt mig.
- Felix, allt det där betyder jätte mycket för mig, jag älskar dig fortfarande, men jag vill ta en paus, sa hon och jag förstod fortfarande ingenting.Vad gjorde jag? Hade jag gjort henne något? Jag måste ta reda på det och killarna måste hjälpa mig, och hennes bästavän Maja. För Maja vet allting om henne, hon vet allting, jag måste ta hjälp av henne. Det är något som Jennifer håller hemligt för mig och det vill jag inte.
~ Majas perspektiv ~
Felix hade ringt, han ville att jag skulle komma till Stockholm för att han ville prata om något viktigt, så jag tog första tåget upp till Stockholm, när jag var på tågstationen i Stockholm hade Felix väntat på mig.
- Hej, vad vare som du ville prata om? Frågade jag när han hade kramat mig.
- Vi tar det inne i studion, sa han och gick.Vi gick till studion, förbi massa Foooers och dem frågade massa saker.
"Är det din nya flickvän eller?"
"Har du lämnat Jennifer?"Allt sånt hörde vi, vi struntade i det och gick in bakvägen istället. Vi satte oss ner på soffan och började prata.
- Vet du varför Jennifer inte mår bra? Frågade Felix.
- Hon mår inte bra för att du är tillsammans med Lovisa och du var otrogen mot henne, varför Felix? Sa jag.
- Maja, jag har aldrig varit otrogen mot henne, isåfall har nån fanpage sagt de, jag har aldrig varit otrogen mot henne och kommer aldrig vara heller, sa han och jag förstod ingenting.
- Så du har alltså inte varit otrogen? Frågade jag. Han skakade på huvudet. Jag fattade fortfarande ingenting.
- Hon säger att hon vill ta en paus.. Fortsatte han.Jag började gå mot Jennifers hus när vi hade pratat klart, jag måste prata med Jennifer.
~ Jennifers perspektiv ~
Jag vill vara hos Felix, men Lovisa är väll där.. Hur kunde hon göra såhär mot mig?! Hon var hans flickvän innan jag, men spela roll. Man ser ju på henne att hon är avis på att jag har sån fin pojkvän, eller vi är inte tillsammans igen. Det kan ta ett tag att förlåta Felix..
------------------
Fortsättning kommer ♡Fortsätt kommentera och rösta så blir jag jätte glad! 🌹
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40