~ Jennifers perspektiv ~
Jag hade skrivit med Felix i en vecka nu och jag åker hem om 2 veckor, vill inte hem. Jag vill stanna i närheten av Felix, få bo där man hör hemma egentligen. Jag satte mig upp på sängen när jag vaknade, jag tänkte på hur min och Felix vänskap skulle vara när jag åker hem igen. Jag la mig ner i sängen igen och suckade, jag kollade mobilen och jag hade fått två sms av Felix.
Felix:
"Jag drömde om dig inatt ;)"
"Vill du höra? ;*"
Levererat: 09:07Jennifer:
"Ja ;)"
Levererat: 09:09Felix:
"Vi kysstes"
Levererat: 09:09Jennifer:
"Som jag sa, jag är alldeles för ful för dig och du kommer aldrig vilja ha mig :("
Levererat: 09:11Felix:
"Gör du något idag? Behöver prata med dig om en sak"
Levererat: 09:15Jennifer:
"Har feber, men kom om 5"
Levererat: 09:17Jag hade inte ens klätt på mig för jag orkade inte. Jag skulle bara visa mig för Felix men det gjorde ingenting, dessutom hade jag feber. Jag ville bara vara i sängen idag för jag frös så mycket.
Jennifer:
"Du kan bara komma in när du är här, är på övervåningen"
Levererat: 09:20Felix:
"Öppnar dörren nu ;)"
Levererat: 09:20Jag hörde att dörren stängdes igen och ett "hej" från Felix hördes. Jag blev glad av att han kom hit.
- Hej, sa han och kramade mig.
- Hej, vad ville du prata om? Frågade jag.
- Inget speciellt, ville bara vara med dig eftersom du har feber, sa han och log.
- Åh, jag vill stanna hos dig när jag åker hem, sa jag och kollade ner i täcket.
- Jennifer, din mamma kommer säga ja till att flytta hit, jag vet det! Sa han och kysste mig på kinden.Felix fick alltid mig på bättre humör, även fast vi bara har skrivit en vecka. Vi har lärt känna varandra på en hel vecka och jag är så glad för det. Nu när jag åker hem igen måste vi börja skriva igen.
- Jag åker hem om 2 veckor, vill inte lämna dig, sa jag och kramade honom för att inte visa att jag grät, vi kramades länge.
- Du kommer snart tillbaka, jag vet det, sa han och gav mobilen till mig.Vi tog kort med varandras mobiler och gjorde konstiga grimaser. Vi hade så kul tillsammans. Vi kollade på film, pratade, lärde känna varandra bättre osv.
------------
Fortsättning kommer ❥
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40