~ Jennifers perspektiv ~
Jag springer ut från mitt och Felix hus, jag springer länge och sedan stannar jag. Jag står utanför Oscars hus, jag gick fram till dörren och låser upp dörren, jag fick en nyckel med mig igår när jag var med honom, ifall jag skulle behöva prata om Felix med honom så skulle jag bara gå och låsa upp dörren hemma hos honom. Oscar sover eftersom det är morgon, jag sätter mig ner bredvid honom och tar upp mobilen. Jag går in på Instagram och ser otroligt många bilder på Felix och Lovisa från igår. En tår rinner ner från min kind och jag torkar snabbt bort den för jag vill inte gråta över Felix egentligen, men jag älskar honom så otroligt mycket.
När Oscar vaknar vänder han på sig och ser att jag gråter.
~ Oscars perspektiv ~
När jag vaknar hör jag snyftningar bakom mig, jag vänder på mig och ser Jennifer sitta på sidan av sängen och gråter, jag hoppar en bit fram till henne och kramar om henne. Jag förstår varför Jennifer gråter och det är för att antingen har hon sett bilder på Felix med Lovisa eller så har han gjort slut med henne, och jag vet hur mycket Jennifer älskar Felix. Deras kärlek är obeskrivlig.
- O-oscar, snyftar Jennifer fram. Jag håller fortfarande om henne.
- Ja hjärtat? Frågade jag.
- J-jag g-gjorde slut med F-elix, säger hon och gråter ännu mer, jag håller om henne ett bra tag innan hon släpper kramen. Hon torkar bort tårarna och kollar upp på mig.
Jag kysser henne lätt på pannan och sedan tar jag hennes hand för att gå ner till badrummet för att tvätta bort hennes mascara som runnit ner för hennes kinder, hon har antagligen gråtit hela natten eftersom ögonen är helt röda. Jag hjälper henne att tvätta bort sminket och sedan sätter jag mig på toalettstolen. Jag klappar på mina knän för att hon ska sätta sig ner i min famn, hon sätter sig och jag pratar med henne. Vi pratar ganska länge inne på toaletten för att klockan är halv tolv när vi kommer ut från toaletten och när vi gick in för att tvätta bort hennes smink var klockan kvart i tio. Jag öppnar dörren med Jennifer sovandes i min famn, sedan går jag upp för trappen och går in på mitt rum och lägger henne i sängen, jag sitter där ett tag och ler. Sedan går jag ner till köket och fixar frukost åt Jennifer. Jag skickar iväg ett sms till Ogge.
Oscar:
¨Skulle du kunna komma över? Jennifer ligger och sover i min säng ochnär jag vaknade satt hon och grät.¨
Levererat: 11:40Ogge:
¨Kommer om 15¨
Levererat: 11:41Jag lägger ner mobilen på bänken vid diskmaskinen och börjar laga pannkakor åt Jennifer, mig och Ogge. Efter 15 minuter hör jag ytterdörren öppnas och Ogge kommer in. Jag ger honom en kram och går sedan tillbaka till köket för att göra färdigt pannkakorna jag håller på att göra.
- Jasså, du lagar pannkakor till frukost, säger Ogge sedan när han kommer in i köket.
- Hahah aa, till oss tre, säger jag och ler.
- Du gillar henne va? Frågade Ogge.
Jag gillar henne, verkligen.
- Kan man säga ja, säger jag och ler igen.
- Olala, säger Ogge och jag skrattar.
Ogge duckar bordet medan jag går upp till Jennifer som fortfarande ligger i sängen och har mobilen i handen, jag ler försiktigt och går fram till henne. När hon ser mig ler hon ett leende jag inte har fått sett tidigare.
- Jag hörde det ni sa där nere, säger hon och gömmer sig i täcket.
- Jasså, säger jag och skrattar.
Det är faktiskt sant, jag gillar henne verkligen, hon får mig att känna mig speciell och får alltid mig att le. Hon är inte som alla andra tjejer som är kär i mig, har över tusen tjejer som är kär i mig. Jag vill ha Jennifer, även om det är min bästa väns ex. Felix var otrogen med henne och Lovisa, och så gör man inte mot en tjej man verkligen gillar, om jag skulle vara Felix skulle jag bara vara vän med Lovisa och inte kyssa henne mitt på plattan där alla fans kan se honom kyssa henne.
---
Idag kommer det komma flera kapitel på denna novell eftersom jag är hemma idag och jag tänker uppdatera denna novell mycket mer.
Glöm inte att lämna en kommentar och en röst så blir jag jätte glad.
Jag älskar er.
YOU ARE READING
Message from him | f.s
Fanfiction"Du får inte åka hem, stanna här med mig istället" Levererat: 01:40