Nine

1.7K 62 2
                                    

~ Jennifers perspektiv ~

Jag gick fram till min garderob och tog fram rena kläder som jag skulle ha på mig idag, jag hämtade en handduk och gick in i duschen. Efter jag hade duschat kollade jag mobilen och såg att jag hade fått några sms av killarna i våran gruppchatt.

Felix:
"Godmorgon födelsedagsbarnet 🎉🎉"
Levererat: 09:50

Jennifer:
"Godmorgon"
Levererat: 09:51

Jag la ifrån mobilen och gick upp för att klä på mig, jag fyller år idag så det skulle komma några om några timmar. Jag tror mamma kommer hit om jag inte hörde fel. Jag har inte träffat mamma sen en månad tillbaka. Jag saknar henne, hon kommer hit idag så det är bra.

Oscar:
"Fyller du 14 år jenni?"
Levererat: 10:05

Jennifer:
"Hahaha aa, visste du inte det?"
Levererat: 10:07

Oscar:
"Jo, men ändå hahah"
Levererat: 10:10

Jennifer:
"Hahah, vill ni hitta på något idag?"
Levererat: 10:13

Ogge:
"JAAA!"
Levererat: 10:14

Omar hade åkt hem till Göteborg så han kunde inte vara med oss idag, men han grattade mig med en text på Instagram iallafall, och det var en riktigt ful bild på mig som han la ut och visade alla Foooers. Jag har känt dem här 4 underbara killarna i snart två månader och jag älskar att vara med dem. Jag hade gjort iordning mig för att möta killarna på stan. Jag skulle få nån överraskning av dem eftersom det är min födelsedag. I eftermiddag kommer mamma med flyget så jag ska hämta henne där. Jag tog bussen som går till plattan och när jag kom fram stod det massa Foooers på plattan. Jag undrade varför dem var där och jag skickade iväg ett sms till killarna i gruppchatten.

Jennifer:
"Varför är det så många Foooers här?"
Levererat: 10:40

Ogge:
"Vi står i mitten av plattan, kom hit"
Levererat: 10:45

Jag svarade inte på smset utan jag gick ner till plattan där Ogge sa att dem var. Jag kollade mig omkring alla Foooers och såg några kepsar som var killarnas, tydligen hade Omar kommit hit också.

- Vad gör vi här? Frågade jag när jag hade hittat dem.
- Du ska få se, sa Omar och log.

Det tog inte många minuter innan alla började skrika och jag fick massa notiser på Instagram och Twitter.
"Grattis Jennifer"
"Nu är du bara ett år emellan Felix, haffa honom"

Jag började skratta lite smått, killarna såg mig och dem kollade med en frågande blick. Jag gick fram och visade dem vad några hade skrivit till mig och när jag visade kommentaren började dem också skratta.

- Så, idag är det ingen vanlig dag, började Felix säga.

Det var fortfarande många som skrek men nästan alla var tysta för att höra de Felix skulle säga.

- Lugn, jag har en sak att berätta, sa han och tog tag i min hand, jag stod längst fram. Jag kom upp på sen lilla scenen och då började dem skrika. Oscar sa åt dem att dem skulle vara tysta så Felix fick berätta de han skulle säga.

- Jennifer fyller år idag, ni vet det eftersom jag sa det igår, fortsatte han och alla blev tysta.
- Felix, säg det inte, viskade jag i hans öra.
- Men vi har också en till sak att berätta för er, ni får lova att inte hata på Jennifer nu, eftersom hon är min flickvän, sa han och kollade på mig.

Jag blev nervös för jag trodde att jag skulle få massa hat nu, men det fick jag inte. Efter Felix hade sagt det grattade alla mig och dem sjöng några låtar innan vi skulle hem. Det här har varit den bästa födelsedagen.

-----------------
Fortsättning kommer ❣

Message from him | f.sWhere stories live. Discover now