Saksıdaki Ö.L.Ü.M. Çiçekleri
XIII
"İncinsen de İncitme."
Hacı Bektaş-ı Veli
Boğuluyordum, zira yine bu evdeydim.
"Sen niye bir şey söylemiyorsun?" Lider'in bu sorusu, Narin'eydi.
Narin, oturduğu koltukta kucağına aldığı kırlentin püskülleri ile oynamaktaydı. "Abim gelince anlatsın diye..."
"Kafam allak bullak oldu," dedi Sumru Hanım, elindeki su bardağından bir yudum daha alarak. Salonda volta atıyordu, bir anda kızına doğru döndü. "Bu yaşananları babanıza söylemeyin, yarın sabah iş toplantısı için gittiği Ankara'dan dönecek. Umalım da Gurur bu gece Diyar ile arasını düzeltebilsin. Adam geldiğinde bir de bu yüzden canı sıkılmasın."
Tekli koltukta rahat bir şekilde oturan Lider ile göz göze geldim. Ben onun aksine ayaktaydım, bir gece önce terk ettiğimi sandığım eve yeniden gelmiş, misafirden ziyade yabancı bir kadın edasına bürünmüştüm. Kollarımı göğsümde bağlayarak olduğum yerde kıpırdandım, onun ruhsuzlaşmış buz mavilerinden uzaklaştım.
"Sıkılsın anne," dedi o an Lider. "Bizim canımız sıkılıyorsa, onun da canı sıkılsın."
Sumru Hanım, olduğu yerde duraksayarak Lider'e döndü. Anlam veremez bir ifadeyle oğluna bakıyordu.
"Bütün gün koşturmaktan yoruldum," dedi Narin ayağa kalkarak. "Ben odama gidip uyuyacağım. Hepinize iyi geceler."
Lider, "Uyu tabi kardeşim," dedi oturduğu yerde biraz daha kaykılarak. "Sonuçta bu evde herkesin bir kaçış noktası var, öyle değil mi?"
Narin abisine baktığında kaşlarını çattı. Sonra da Lider'in elindeki kristal içki bardağını gösterdi. "Aynen öyle," diye cevap verdi. "Senin gibi yapıyorum işte."
Lider, yapmacık bir şekilde gülümsediğinde koltuğun sırtına başını yasladı. "Tatlı rüyalar kardeşim."
Narin abisinin bu tavrından hoşnutsuzca uzaklaştı. Sumru Hanım, ellerini beline yerleştirdi. "Bu ne hal Lider?" diyerek hesap sordu. "Hiç yakışıyor mu senin gibi bir adama?"
Lider, sersemce güldü. "Ah be validem! Ne yapayım? İç dediler, içersen kafan güzelleşir dediler."
"Nesime?" diyerek mutfağa seslendi Sumru Hanım. Birkaç saniye sonra Nesime abla içeriye geldi.
"Buyurun, Sumru Hanım."
"Lider'e sert bir kahve yapar mısın? Kendine gelmesi için ayılsın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKSIDAKİ ÖLÜM ÇİÇEKLERİ
Teen Fiction"Ne istiyorsun?" sorusu bir fısıltıdan ibaret döküldü dudaklarımdan. "Bu geceyi bana vermeni istiyorum," dedi pürüzlü bir sesle. "Uyuyamadığım tüm gecelere inat, ruhumu iyileştirmeni istiyorum."