– Örömmel tudathatom magával, hogy semmi komoly baja sincs.
– El sem tudja hinni, hogy mekkora kő esett le a szívemről – örvendeztem megkönnyebbülten.
– Azonban...
– Igen?
– Talán ennek a hírnek még jobban fog örülni, mint az előbb.
Kíváncsian emeltem ismét rá a tekintetem, a jó hír hallatán, hisz az most igazán rámférne.
– Szívből gratulálok hölgyem, ön állapotos! – válaszolt egy bujkáló mosollyal az arcán.
A hír hallatán nem jött ki egy hang sem a torkomon. Lefagyva, meredten bámultam magam elé. Terhes vagyok. Én. Én, akinek így is gondok tömkelege szakadt a nyakába. Mégis mit csináljak ezután? És Eriknek, hogy fogom ezt elmondani?
Gondolatok száza cikázott végig a fejemben, de végül mindig ugyanoda jutottam, erre én nem vagyok képes. Nem fogom tudni végigcsinálni.
– Asszonyom? Minden rendben? – kérdezgetett az orvos, akinek egy pillanat alatt, a tekintete átváltott komorrá.
Úgy tűnt, nincs hozzászokva az ilyen reakcióhoz, egy, a legtöbbek számára, örömhír hallatán.
– Pe...persze. Végeztünk?
– Mivel a rosszullétei okára fény derült, úgy vélem, hogy igen.
– Rendben, ez esetben nagyon szépen köszönöm a segítsé...
– Várjon! Van itt még két papír, amit alá kell írnia, mielőtt távozik – szólt közbe.
Felállva a kipárnázott, túlságosan is kényelmes székből, odatipegtem aláírni a szükséges dolgokat, majd egy műmosoly kíséretében kiléptem, a megváltást nyújtó ajtón.
Vera és Astrid eközben még mindig egy helyben ácsorogtak, engem várva.
– Na, mi volt? – támadott le azonnal Vera.
– Semmi különös. Jól vagyok – próbáltam kertelni.
– Látszik rajtad, hogy valamit elhallgatsz. Ennyire komoly?
– Terhes vagyok, és fogalmam sincs, hogy mit fogok csinálni ezután. Nem beszélve persze arról, hogy ezt Eriknek is muszáj tudnia, de fogalmam sincs, hogy hogyan tudassam vele – hadartam el a lényeget, egy levegővétellel.
Rápillantva a barátnőimre, akik kissé lefagyva bámultak vissza rám, megfordult a fejemben, hogy talán nem sikerült nekik felfogni, amit így hirtelen rájuk zúdítottam. Kérdőn néztem rájuk, mire Astrid végre megszólalt.
– Megoldjuk, valahogy ne aggódj! – mosolygott rám bíztatóan.
Ahogy kiléptünk az utcára, a nap bátortalan, halvány sugarai mellett is, a benti fűtött váróteremhez képest, szinte csípett a hideg levegő. Szótlanul ballagtunk a kocsiig, ami elképesztően zavart, tekintve, hogy Vera szinte semmit sem reagált a bent hallottakra.
Végül nem bírtam tovább, és muszáj voltam kifakadni neki.
– Vera, elmondanád, hogy mégis mi a baj? Meg sem szólaltál azóta, mióta elmondtam, hogy mi történt.
– Csak elgondolkoztam – vont vállat.
– És megtudhatnám, hogy min?
– Mikor voltak nálatok a katonák?
– Tegnap délelőtt, miért?
– Mert ha már akkor tudtad volna, hogy terhes vagy, Erik rég itthon lenne.
– Mi? Ezt meg, hogy érted?
– Kizáró ok a bevonuláshoz, ha egy férfi apa, vagy éppen a te esetedben az lesz.
– De ezt honnan tudod? – kérdeztem teljesen ledöbbenve.
– Vera férje katona, mi is pontosan a rangja, őrnagy talán? – fordult Astrid, barátnője felé.
– Vezérőrnagy – forgatta meg a szemét mosolyogva. – Ezt mindig külön kikéri magának.
– Szóval azt akarjátok mondani, hogy ha hamarabb megtudom, akkor nem vihették volna el Eriket?
– Pontosan.
– De akkor még nincs vesztve semmi. Csak beszélni kell az ottani katonaság vezetőjével.
– Ez nem ilyen egyszerű. Ha őt tegnap elvitték, akkor már belekerült a névsorba, és nincs az az Isten, hogy ezt egy pár hónapos magzat miatt átjavítsák.
– Ilyen nincs! Egy nap! Egyetlen átkozott nap miatt hurcolták el! – roskadtam le, a járda melletti padra, nem foglalkozva azzal, hogy a támláján kívül, még az egészet dér borította.
– Figyelj, ha mást nem is tudok tenni, azt talán elintézhetem, hogy tudasd valahogy a dolgot Erikkel – huppant le mellém, a fagyos padra Vera.
– Mégis hogyan?
– Írj neki egy levelet, én pedig azt odaadom a férjemnek, aki el tudja hozzá juttatni.
A szemeim csillagként ragyogtak fel, majd fellelkesülve, hogy talán még sincs minden vesztve, bepattantam a hátsó ülésre. Barátnőim, értetlenül egymásra nézve, követték a cselekedetem, majd elindultunk a mi házunk felé.
Amint megérkeztünk gyorsan kiszálltam a kocsiból, majd a többieknek ajtót nyitva beengedtem őket magam előtt.
A kandallóban hangosan pattogó tűz jelezte, hogy Simon bizony már ébren van. Belépve a nappaliba, egyből tollat és papírt kezdtem el keresgélni, majd mikor végre mindkettővel sikerrel jártam, leültem a kanapéra, és szorgosan elkezdtem körmölni.
YOU ARE READING
Az utolsó éjszaka [Befejezett]
RomanceMit tennél, ha kiderülne, hogy a világ amit eddig ismertél, éppen megszűnni készül? Melina Berger pontosan ebbe a helyzetbe kerül, aminek köszönhetően a nyugodt, német, kisvárosi élete gyökeresen megváltozik.