– Gyorsan! Mindjárt ideérnek a bombázók! – lihegte, térdén megtámaszkodva.
Érdeklődve pillantottam körül, a rémült emberek láttán, egyből felfogtam, hogy nagy a baj. Az ápolók megragadva a hordágyakat, a sérültekkel rohanni kezdtek egy folyosó felé, amit eddig még nem volt szerencsém felfedezni.
Észbe kapva, én is elkezdtem tolni Joshua ágyát, azonban az meg sem moccant.
– Várj! – sóhajtott egyet, majd leszállt.
– De neked nem szabad még felkelned.
– Jól vagyok, tudok én menni.
Ráhagyva a dolgot, a karja alá lépve megtámasztottam, és együtt bicegtünk a többiek után, mint kiderült, le a pincébe. Éppen, hogy leérkeztünk érni, mikor is hatalmas robbanások visszhangzottak körülöttünk. Utánozva másokat, leültünk a fal mellé
Egy erősebb robbanás megremegtette a falakat is, az óriási erejével. Az ijedtségtől közelebb húzódtam Joshuahoz, aki szorosan a karjai közt tartott. Annyira természetes, és nyugtató volt az ölelése, hogy egy pillanatra meg is feledkeztem arról, mi is történik éppen körülöttünk. Egy újabb robbanás zökkentett vissza a valóságba, ami talán még közelebbről szólt. A félelemtől már-már remegve bámultam lefelé, az ölemben pihenő kezeimet.
– Nem lesz semmi baj – suttogta egy ismerős hang a fülembe, aminek következtében óvatosan felé fordultam.
– De... mi van ha, ha egy pont eltalál minket?
– Psszt! Ilyenre nem is szabad gondolni – tűrt egy kósza tincset a fülem mögé.
Erre már nem válaszolva, még szorosabban hozzábújtam. Meglepően egyenletes szívdobogása, engem is megnyugtatott.
– Te tényleg nem félsz? – kérdeztem tőle, a mellkasához dőlve.
– Miért kellene féljek, hisz katona vagyok?
– A katonák is emberek.
– Az igaz, viszont attól, mert félek, még nem változna semmi.
Órákat töltöttünk összezsúfolva a homályos pincében, várva hogy véget érjen a szörnyű pusztítás. Amint úgy ítélték meg, hogy biztonságos előmerészkedni, egy emberként hagyta el a szánkat, egy megkönnyebbült sóhaj.
Óvatosan visszacsoszogtunk Joshua ágyához, ahol elengedve őt, támasz híján le is ült.
– Jól vagy?
– Én? Nem te remegtél egész idő alatt? – kérdezett vissza szórakozottan.
– Nem úgy értettem.
– Egyébként igen, jól vagyok – nézett ismét rám, én pedig sokadjára is elvesztem a smaragdzöld tekintetében.
– Ne haragudjatok, csak ebben a fennforgásban azt sem tudom, hol áll a fejem – zavarta meg a pillanatot Christine.
– Semmi baj. Én... Azt hiszem, most megyek.
– Mégis hová? Mindjárt hozzák a reggelit. Most a rakéták miatt kicsit megcsúsztak az idővel.
– Kell egy kis levegő, de mindjárt visszajövök – improvizáltam.
A lány csak bólintott, én pedig már mentem is az ajtóhoz. Amint kiléptem, megcsapott a hideg szél által szállított füstszag. Csak pár lépést tettem meg, de egyre inkább kirajzolódott a harci repülők által végzett pusztítás. Néhány épület, amely mellett tegnap még vígan elsétáltam, mára a földdel váltak egyenlővé. A felszálló por, halvány ködöt varázsolt, ami miatt azonnal elkapott a köhögés.
Pár perc múlva meg is untam a fuldoklást, és vissza mentem az épületbe. A reggeli valóban hamar megérkezett, néhány szegényes szendvics formájában.
Christine-hez szegődve próbáltam mindenben segíteni neki, miközben igyekeztem tőle ellesni minden egyes fontosabb mozdulatot.
Egyszer csak odalépett hozzánk a főnökünk.
– Artur, mi a gond? – kérdezte egyből Christine a férfire nézve, akinek végre sikeresen megtudtam a nevét.
– Még egy katonát kaptunk. Jönnöd kellene ellátni!
– De uram! Arról volt szó, hogy ha lesz sérült, azt én kapom – vágtam közbe.
– Jobb, ha most tapasztaltabb emberre bízzuk a kezelést.
– Természetesen megyek, de mi lesz a mostani katonával, akit kaptam?
– Majd a kishölgy ellátja, ha már mindenáron feladat után áhítozik.
– Mi, hogy én?
– Talán baj van a hallásával? – kérdezett vissza cinikusan.
– Nem uram, dehogy!
– Rendben, akkor mehet mindenki a dolgára. Gyerünk! – tapsolt a levegőbe.
Én pedig magamban, az eget átkozva, Joshua ágyához léptem.
– Hát te?
– Mostantól velem kell beérned. Christine-nek újabb páciense akadt.
– Semmi gond, én tökéletesen beérem veled – húzta egy idegesítő vigyorra a száját, amit legszívesebben most letöröltem volna a képéről.
– Tessék, itt vannak a gyógyszereid – nyomtam a kezébe, miközben előkerestem a kötszereket.
– Egész szépen gyógyulnak a sebeid – állapítottam meg, ahogy leszedtem róla az elhasználódott kötést.
– Még szép, ha már ilyen nagyszerű ápolónőm van.
– Befejeznéd végre?
– Mire gondolsz? Nem csináltam semmit – nézett rám ártatlan képpel.
– Na persze. Figyelj, ez most egy kicsit csípni fog – készítettem fel előre, a fertőtlenítő kellemetlen hatására.
Hang nélkül tűrte, míg átcseréltem rajta a kötszert, amit nem hagyhattam említésen kívül.
– Kibírtad egyetlen szó nélkül. Határozottan fejlődsz.
– Ez igazán elismerő, főleg a te szádból hallani – válaszolt egy halvány mosollyal az arcán.
Nem tudtam mit mondani. A szavak egyszer csak elfogytak, amint megtaláltuk egymás tekintetét.
YOU ARE READING
Az utolsó éjszaka [Befejezett]
RomanceMit tennél, ha kiderülne, hogy a világ amit eddig ismertél, éppen megszűnni készül? Melina Berger pontosan ebbe a helyzetbe kerül, aminek köszönhetően a nyugodt, német, kisvárosi élete gyökeresen megváltozik.